"Cadeautje" van een ekster

Gestart door Botervlieg, juni 11, 2013, 12:57:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

Botervlieg

Hallo allemaal,

Tegenwoordig zitten er met enige regelmaat eksters bij mij op de eerste verdieping, op de buiten-vensterbank.
Vandaag kwam een ekster met iets in zijn snavel. Hij/zij liet het achter in het randje voor het raam.
Het zal vast voedselvoorraad zijn.

Het lijkt qua uiterlijk op poep of misschien een braakbal? Het heeft niet een normale/bekende "poepgeur". Als je het echt bij je neus houdt ruikt het wel sterk.
Vind het moeilijk om te omschrijven hoe het ruikt, het doet me eigenlijk nergens aan denken. Echter, als je het niet echt bij je neus houdt, ruik je het ook meteen niet meer.

Iemand een idee?

Groetjes, Marleen

Edwin Schuller

Ik vind poep toch wel een treffende omschrijving.

Eet smakelijk!
Edwin Schuller

HPM

Herman van der Meer

Botervlieg

Bedankt voor jullie reacties, Edwin en Herman.

Herman, waarom denk je braakbal? Door de vorm of omschrijving mbt de geur of?
Ik ben er benieuwd naar omdat ik me vaker heb afgevraagd of ik een braakbal zou herkennen als ik het ergens zou vinden.

Het mysterieuze ding ligt er nog, dus ik kan het pakken en uit elkaar halen als het idd een braakbal is.

Groetjes, Marleen

HPM

Het zier er uit als een braakbal en aangezien je zegt dat hij niet stinkt zal het geen hondendrol zijn.
Je komt daar vanzelf welachter als je hem gaat pluizen.
Ik heb dat eens gehad met een setje torenvalkenballen waar een hondendrol tussen zat.
Herman van der Meer

Botervlieg

Bedankt voor je uitleg, Herman!

Ik ga het straks nog eens bekijken en kijken of ik het kan pluizen.

Wordt vervolgd  ;D

Botervlieg

Ik heb het uit elkaar gehaald,

Ik heb weinig ervaring met het pluizen van braakballen (van uilen).
Dit bolletje was niet zo droog / makkelijk uit elkaar te halen als dat ik toen bij die uilenballen heb ervaren.

Ik kon niets duidelijk in terugvinden. Geen botjes/kaakjes van muizen oid.
Er zat wel haar in, maar van welk dier dat kan zijn geweest weet ik niet.

Ik heb alle restjes in een zakje bewaard. Voor als er nog vragen zijn ofzo.

Groetjes, Marleen

HPM

Je kan het even in de magnetron drogen. Van vochtig in een plastic zakje wordt het niet frisser.
Herman van der Meer

Botervlieg


josha

Als je alleen haar vindt, zou het dan misschien een haarbal kunnen zijn? Ik weet dat bijvoorbeeld katten en fretten soms een soort keutels uitbraken (kan het niet anders omschrijven), waarschijnlijk hebben meer dieren dit.
Wel een typisch cadeau hoor ;)

Botervlieg

Het idee van een haarbal vind ik zeker niet slecht. Al zat er ook weer niet zoveel haar in (heb zelf 2 katten).

Ik ben niet zo thuis in haarballen, braakballen en keutels. En elk dier maakt ze net weer anders. We weten natuurlijk ook niet waar de ekster dit vandaan heeft.
Als je dat zou weten zou je nog soorten uit kunnen sluiten wellicht vanwege het wel/niet voorkomen in dat gebied.

Ja, heel apart cadeautje. Benieuwd of ik de ekster hier nog een keer terug zie. Ik heb ze afgelopen tijd vaker aan de andere kant van het huis bij het raam gezien. Daar overigens nog even gekeken, maar niets in de randen gevonden. Komt het eigenlijk vaker voor dat Eksters zo op de buiten-vensterbank komen zitten? Het is dit jaar voor het eerst dat ik vogels dat zie doen, maar ook kauwen heb ik er een paar keer gehad. Van kleine vogels, koolmees ofzo snap ik dat ze misschien spinnetjes zoeken. Maar doen kauwen/eksters dat ook? Ik vind het best wel een beetje apart. Nogmaals, ik heb het ze ook nooit eerder zien doen, dit is het eerste jaar, maar heb het al zeker 5x gezien.

Ik durf er zelf niet echt van te zeggen wat het voor "cadeautje" is, ik heb daar te weinig kennis voor. Ik ben wel nieuwsgierig dus als iemand met meer kennis er naar wil kijken mag dat wat mij betreft. Maar dat is echt puur "voor de leuk", ik vind het ook niet erg als we er niet/nooit achter komen.

Groetjes, Marleen

dead_groom

ik vind het er zelf uitzien als een oude dennenappel waarvan al het zaad al is opgegeten:p
M.V.G.

Davey de Waard