Anastrangalia sanguinolenta? (Lesbos, Griekenland)-> Extra foto bijgevoegd!

Gestart door jaapvink, juni 10, 2013, 16:58:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

jaapvink

I would like to know which species this is
It concerns this sighting
http://greece.observado.org/waarneming/view/76742702
identification uncertain Anastrangalia sanguinolenta observed at 2013-06-03 Greece - Lesbos - Kavaki
Photos:


thanks in advance Jaap Vink

beetlestitch

heb de indruk dat het een andere soort is maar ik weet even niet welke helaas. groeten toon
Toon Keukelaar

jaapvink

Begrijp uit andere internet-bronnen, dat deze soort in die regio wordt waargenomen (tot in West-Turkije).
Iemand een opinie?
Bij voorbaat dank.
Jaap

beetlestitch

ik heb een gelijkend soort in turkije verzameld maar moet de naam nog achterhalen dus geduld. sanguinolenta man heeft nog wat zwart op de dekschilden dus een andere soort denk ik. groeten toon.
Toon Keukelaar

jaapvink


beetlestitch

gaat even duren en de foto van de vliegende is erg mooi. heb zelf niet genoeg literatuur over boktorren in die regio dus heb daar even hulp bij nodig en dat vergt tijd. groeten toon.
Toon Keukelaar

jaapvink


beetlestitch

je moet wel op september rekenen. dan kom ik weer in leiden bij de andere keverfanaten en in de collecties van naturalis. in vakantie tijd schiet dat helaas niet op sorry. groeten toon.
Toon Keukelaar


beetlestitch

nee dat is altijd op de 3e zaterdag van de maand dus nog even geduld. groeten toon.
Toon Keukelaar

beetlestitch

beste jaap. ik heb gezocht maar kom er zo niet uit vanwege lookalikes. de kevers die ik uit turkeije heb worden gedetermineerd dus dit kan nog even aan lopen. groeten toon.
Toon Keukelaar

jaapvink

OK Toon, dat wordt dus nog even geduld hebben!
Als er al een antwoord komt. Zat er ook zoiets bij jouw Turken?
Groet, Jaap

beetlestitch

ik denk dat dezelfde boktor in mijn turkse kevers zit dus vandaar. ik kom wel achter de naam maar het is altijd een langdurig gezoek om alles weer van een naam te voorzien. ik moet dit ook uit besteden daar ik niet genoeg literatuur van daar heb daarom duurt dit langer maar het komt goed. groeten toon.
Toon Keukelaar

beetlestitch

lang gewacht maar paracorymbia pallidipenne zal het zijn. groeten toon
Toon Keukelaar

jaapvink

Dank Toon voor je vasthoudendheid!
Zal de waarneming definitief maken.
Groet, Jaap