Nikon v1, Nikon 70-300mm ED VR, TF1-adapter, extra batterij

Gestart door M. Hoogteijling, mei 20, 2013, 11:12:39 AM

Vorige topic - Volgende topic

M. Hoogteijling

Camera heeft nu minder dan 1000 kliks. Bij elkaar tot 780mm en lange gebruiksduur door extra batterij. Bieden vanaf €475 want dat is het huidige bod via mail. Zie marktplaats: http://link.marktplaats.nl/678461886

Wegens overstap op DSLR
Met vriendelijke groet
Marijn Hoogteijling

Melchior van Tweel

Hallo Marijn,
Helaas voor je heb ik (nog) geen interesse voor je camera, maar ik heb wel een vraag je.
Wat is de reden van je overstap van systeemcamera naar dslr? Ik overweeg juist de andere kant op.
Alvast bedankt.
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

hiskodevries

ik heb ook net die zware rommel de deur uit gedaan en je advertentie is net een week te laat
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

M. Hoogteijling

#3
ha Melchior en Hisko,

Het liefste heb ik allebei natuurlijk!!
Maar de belangrijkste redenen voor mijn overstap zijn:
1) Kleinere vogels in vlucht zijn te lastig vanwege wegvallen C-AF. Die werkt alleen met kitlenzen
2) Sensorkwaliteit van dslr is m.i. toch beter en daardoor zijn cropmogelijkheden groter (daarom ook duurder)
3) Ik ben ongeduldig en kan de overstap nu betalen :-)

Wat valt mij positief op aan deze combi:
- prima zoeker
- snelle AF
- prima draagbaar
- zeer betaalbaar
- V1 met kitlens 10-30 werkt prima zonder adapter voor digiscopen (Kowa 883): gewoon tegen oculair (30x) houden en klaar, ook om te filmen (maar ik heb nog een compactcameraatje dat het prima doet).
- met de zoom een gigantisch bereik

Voor geinteresseerden: ik heb een principe akkoord staan voor a.s. donderdag. Een vorige bieder haakte echter op laatste moment af dus ik sluit bericht pas als echt verkocht. Mocht iemand nog vragen hebben dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet
Marijn Hoogteijling

Melchior van Tweel

Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

M. Hoogteijling

Met vriendelijke groet
Marijn Hoogteijling