'Nestfotografie deel 10000223' maar nu met een poll

Gestart door hiskodevries, mei 17, 2013, 17:00:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

SlechtValk

Citaat van: Reest op mei 28, 2013, 19:04:41 PM
Ik heb een aantal uren(!) besteed om het grootste gedeelte van de verschillende discussie's over nestfotografie etc door te spitten.
Afgezien van het gezeur van een aantal mensen hier, heb ik voor een aantal mensen ontzettende bewondering gekregen: de heren/dames moderators/administrators.

Op de meest onmogelijke opmerkingen, onwezenlijke ideeën, schofferingen, beledigende opmerkingen nog zó beheerst antwoorden en proberen te werken aan een oplossing. Hulde!

Ik ben lid van een aantal fora en heb daar reeds geconstateerd dat een aantal notoire herrieschoppers eenvoudig worden verwijderd. Zéker als ze de geldende normen van een fatsoenlijke discussie overschrijden.
...

Ik zelf heb ook vele uren hieraan besteed (en de meeste mensen die de moeite nemen om keer op keer dit weer aan de kaak te stellen), maar ik vind het nogal weinig getuigen van respect om deze berg van (naar mijn mening) goede argumenten "gezeur" te noemen. En volgens mij heeft de poll uitgewezen dat dit kleine aantal mensen wel bijna de helft van de waarnemers (die de moeite nemen hun mening te geven) vertegenwordigt.

Dit laat onverlet dat ik ook bewondering en dankbaarheid heb voor de heren/dames moderators/administrators. Toch moet ik daar ook bij zeggen dat mijn ervaring juist heel anders is. Ik kom op nogal wat fora en dit forum is één van de meest beschaafde fora die ik ken (ja dat ligt misschien ook aan mijn keus van fora maar dat is nu even niet belangrijk ;) ). Natuurlijk, waar mensen gepassioneerd over een bepaald onderwerp spreken en daarover eens van mening verschillen, kunnen de gemoederen hoog oplopen, maar we zijn allemaal mensen en ik denk dat dit dus ook afentoe moet kunnen (ik blijf benadrukken dat respect in dergelijke discussies altijd het belangrijkste blijft!)
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Yeronimo

Had het al een keer eerder aangehaald in een ander nestfotografietopic, maar wat ikzelf ook een belangrijke kanttekening vind is het laten zien van de locatie van de nesten.
Er leven jammer genoeg redelijk wat mensen in Nederland die eieren verzamelen van vogels. In principe geen kwade hobby als het enkel bij eierschalen bleef die je van de grond raapt. Maar het probleem is dat deze mensen nesten 'plunderen'. Als je nestfotografie toestaat vind ik dat op zich geen ramp, zolang de locatie in alle gevallen maar vervaagd wordt of dat al deze waarnemingen standaard onder embargo komen tot na het broedseizoen. Hopelijk wordt hiermee rekening gehouden als er zaken veranderen in het beleid.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

BramtK

Alle topics tot nog toe bewijzen een ding: je kan niet iedereen tevreden stellen. Wel de meesten. 60% is voor een algeheel verbod. Goed voor de vogels, goed voor de admins, niet onoverkomelijk voor de meerkoetnestenliefhebber. Waar praten we dan nog over? Waarom moeten we telkens terug naar die fundamentele discussie? Waarom willen die nestenliefhebbers dat hele kleine beetje verlies niet nemen?
Groeten,

Bram ter Keurs

C.Dekker

Ik ben het helemaal eens met Jeroen onder embargo tot na het broedseizoen.
Dit is en blijft natuurlijk een hekel punt en discussies zoals deze zijn er eerder geweest niet alleen over nestfotografie maar ook over verstoring in het algemeen.
Ik zie trouwens niet eens in waarom een foto van een nest geplaatst zou moeten worden.
Ik vogel voor mezelf en niet voor anderen.
Ik voer bijzondere waarnemingen in op wrn.nl omdat ik dat belangrijk vind voor de database die er aan vast hangt.
Ook voer ik waarnemingen in onder embargo dan komt mijn waarneming wel in de database maar niet zichtbaar voor welke jandoedel dan ook.
Dat is voor mij het belangrijkst.
In mijn ogen is dat ook de doelstelling van waarneming.nl om een zo uitgebreid mogelijke database te krijgen van de flora en fauna in Nederland.
En volgens mij is dat ook ooit de bedoeling geweest van Hisko toen hij hiermee begon.
Correct me iff i'm wrong.
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is
groeten Cock

ArjenDrost †

Citaat van: ArjenDrost op mei 28, 2013, 19:28:50 PM
Even een ander vraagje:


Ik vraag me af waarom sommige mensen toch zo ontzettend graag nestfoto's hier willen kunnen plaatsen. Heel vaak zijn het niet de mooiste foto's (genoeg uitzonderingen daargelaten).


Groeten, Arjen
Ik blijf nog steeds benieuwd naar het antwoord op deze vraag.

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: ArjenDrost op mei 30, 2013, 11:34:00 AM
Citaat van: ArjenDrost op mei 28, 2013, 19:28:50 PM
Even een ander vraagje:

Ik vraag me af waarom sommige mensen toch zo ontzettend graag nestfoto's hier willen kunnen plaatsen. Heel vaak zijn het niet de mooiste foto's (genoeg uitzonderingen daargelaten).

Groeten, Arjen
Ik blijf nog steeds benieuwd naar het antwoord op deze vraag.
Ter documentatie...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Oenanthe

Citaat van: ArjenDrost op mei 30, 2013, 11:34:00 AM
Citaat van: ArjenDrost op mei 28, 2013, 19:28:50 PM
Even een ander vraagje:


Ik vraag me af waarom sommige mensen toch zo ontzettend graag nestfoto's hier willen kunnen plaatsen. Heel vaak zijn het niet de mooiste foto's (genoeg uitzonderingen daargelaten).


Groeten, Arjen
Ik blijf nog steeds benieuwd naar het antwoord op deze vraag.

Misschien omdat een waarneming met foto wel wordt aanvaard en zonder niet?
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Botervlieg

Citaat van: C.Dekker op mei 30, 2013, 11:14:29 AM
Ik ben het helemaal eens met Jeroen onder embargo tot na het broedseizoen.
Volgens mij zouden meer mensen dat een prima (tijdelijke?) oplossing vinden. Maar dat is volgens mij niet toegestaan vanwege het verbod. Bovendien is met embargo alleen de waarneming niet te zien, de foto wel. En dat is voor de admins (te)veel werk om het allemaal te verbergen. Zelf kunnen/mogen we dat niet doen.

Citaat van: C.Dekker op mei 30, 2013, 11:14:29 AM
Ik vogel voor mezelf en niet voor anderen.
Ik doe het waarnemen ook voor mijzelf. Mijn account hier is "mijn" waarnemingsboekje. Met een paar "gaten" omdat ik hier de meerkoetnestfoto's niet mag plaatsen.

Citaat van: C.Dekker op mei 30, 2013, 11:14:29 AM
Ik voer bijzondere waarnemingen in op wrn.nl omdat ik dat belangrijk vind voor de database die er aan vast hangt.
Ook voer ik waarnemingen in onder embargo dan komt mijn waarneming wel in de database maar niet zichtbaar voor welke jandoedel dan ook.
Dat is voor mij het belangrijkst.
In mijn ogen is dat ook de doelstelling van waarneming.nl om een zo uitgebreid mogelijke database te krijgen van de flora en fauna in Nederland.
Klopt het dat je alleen bijzondere waarnemingen en embargo waarnemingen invoert? Daarmee krijgt de database (mogelijk/waarschijnlijk) een vertekend beeld van wat er allemaal is.

Een zo uitgebreid mogelijke database daar horen ook nest-waarnemingen bij. Nogmaals, dat waarneming niet wil dat nesten verstoort worden voor een leuke foto daar sta ik achter. Vorig jaar had ik een nestkastje pimpelmezen. Ik heb daar foto's van maar ik wil ze hier zelf niet op zetten omdat ik niet wil dat andere mensen (die wellicht niet goed weten wat ze doen) nestkastjes gaan openmaken. Maar meerkoeten leggen die nesten nog net niet voor je voeten neer. Dat is wat mij betreft net zo "normaal" als een paardenbloem of straatgras.

Diverse paddenstoelen worden inmiddels vanwege plukgevoeligheid ook verborgen. (Begrijpelijk en mee eens), met planten zou het mij niet verbazen als het dezelfde kant uit gaat, want ja het is crisis en mensen willen wat eten. De sites en apps over "gratis eten uit de natuur" duiken her en der op.
Misschien moeten we net als "telmee" gewoon alles verbergen.

Citaat van: Oenanthe op mei 30, 2013, 11:55:47 AM
Misschien omdat een waarneming met foto wel wordt aanvaard en zonder niet?
Voor mij is dat absoluut niet het geval. Bij mij gaat het om de volledigheid van mijn eigen "notitieboekje".


Wat ik me afvraag...

Waarom er in elk geval 1 (mogelijk meer) waarnemer(s) is/zijn die (voor zover ik nog kan zien, ik weet niet hoeveel er al van die persoon is verborgen) >10 waarnemingen met 1 of meer nestfoto's kunnen invoeren zonder dat zij waarschuwingen krijgen of dat (tijdelijke) uitsluiting van waarneming boven hun hoofd hangt.

Dat er misschien iets meer op mij gelet wordt omdat ik deelneem aan deze discussie, vind ik persoonlijk niet heel relevant maar blijkbaar vindt men dat ik daarom "strenger" gestraft mag worden. Maar waar is het eind? Ik vind dat hier sprake is van een wel erge ongelijke behandeling en dat vind ik niet eerlijk.


HPM

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op mei 30, 2013, 11:45:47 AM
Citaat van: ArjenDrost op mei 30, 2013, 11:34:00 AM
Citaat van: ArjenDrost op mei 28, 2013, 19:28:50 PM

Even een ander vraagje:
Ik vraag me af waarom sommige mensen toch zo ontzettend graag nestfoto's hier willen kunnen plaatsen. Heel vaak zijn het niet de mooiste foto's (genoeg uitzonderingen daargelaten).


Ik blijf nog steeds benieuwd naar het antwoord op deze vraag.


Ter documentatie...


Ja, in principe om dezelfde reden waarom mensen foto's van buizerden op een kilometer afstand of foto's van Koolmezen op vetbollen willen plaatsen. Alleen zijn de onschuldige foto's met nesten waar het hier steeds om gaat veel informatiever.

Overigens is het niet mijn hobby om nesten te fotograferen, maar als ik incidenteel een onschuldige en informatieve/educatieve foto heb zou ik die willen kunnen plaasten, ook al staat er een nest op.
Ik kan me wel een project voorstellen wat erop gericht is op het fotografisch vastleggen van (vreemde) nestplaatsen en nestmateriaal van bijvoorbeeld stadse Meerkoeten, maar ik denk niet dat ik zo'n fotocollectie dan op Waarneming zou zetten.
Herman van der Meer

Edwin Schuller

Citaat van: ArjenDrost op mei 30, 2013, 11:34:00 AM
...
Ik blijf nog steeds benieuwd naar het antwoord op deze vraag.

Waarschijnlijk om dezelfde redenen waarom mensen andere foto's plaatsen. De meest eerlijke reden is waarschijnlijk dat mensen het leuk vinden (ik wel in ieder geval). Vanwaar de vraag?
Edwin Schuller

ArjenDrost †

Citaat van: Margreet Kwh op mei 30, 2013, 12:54:26 PM
Citaat van: ArjenDrost op mei 30, 2013, 11:34:00 AM
Citaat van: ArjenDrost op mei 28, 2013, 19:28:50 PM
Even een ander vraagje:


Ik vraag me af waarom sommige mensen toch zo ontzettend graag nestfoto's hier willen kunnen plaatsen. Heel vaak zijn het niet de mooiste foto's (genoeg uitzonderingen daargelaten).
...
Ik blijf nog steeds benieuwd naar het antwoord op deze vraag.
Arjen, in mijn ogen stel je hier een retorische vraag. Waarom wacht je dan op antwoord?
Omdat het geen retorische vraag was. Aangezien het voor veel mensen kennelijk erg belangrijk is om nestfoto's te plaatsen (gezien de felheid van de discussies soms), vroeg ik me af waarom men dat zo ontzettend graag wilden.Ik fotografeer zelf veel, ook regelmatig vogels, maar vind nesten eigenlijk nooit fotogeniek en hou me daar dus ook totaal niet mee bezig (afgezien van de verstoring die vaak plaatsvindt).


Overigens, als het vaak voor determinatiedoeleinden is, zou dat voor mij juist een extra reden zijn om geen nestfoto's te plaatsen. Mensen die de kennis niet hebben om een vogel te determineren (waar natuurlijk niks mis mee is, laat dat duidelijk zijn), hebben waarschijnlijk ook niet de kennis om nestfoto's te maken zonder de boel te verstoren (dus geen opzet, maar meer onwetendheid).
Overigens worden waarnemingen zonder foto's hooguit niet beoordeeld (en daardoor dus niet aanvaard), afgewezen worden ze niet.


@Herman: Ik kan mij ook zeker projecten bedenken waarbij je juist nestfoto's gaat maken. Als je op dat idee komt, heb je waarschijnlijk ook wel de kennis om dit op een fatsoenlijke manier te doen. Het lijkt me voor de admins echter erg lastig om aan de foto te zien of er wel of geen verstoring heeft opgetreden (dit zal altijd grote discussie opleveren). Nee is dan een stuk duidelijker, ook al worden er dan inderdaad foto's afgewezen waarbij duidelijk is dat er geen verstoring heeft opgetreden.


@Marleen: Het kan zijn dat dat dan een beperking is van het gebruik van waarneming.nl als notitieboekje. Ik heb ook wel dingen die ik zou willen, maar die niet kunnen. So be it...
Overigens, volgens mij kun je alle soorten onder embargo/vervaagd invoeren (als dat recentelijk niet veranderd is). Niet alleen de zeldzame soorten. Bij sommige zeldzame soorten (bijv. sommige libellen) gebeurt het wel automatisch.


Maar dank voor de antwoorden, weet ik in ieder geval weer waar we het over hebben :)


Groeten, Arjen

petermeer

Citaat van: M. Baltus op mei 30, 2013, 12:10:26 PM
Citaat van: C.Dekker op mei 30, 2013, 11:14:29 AM
Ik ben het helemaal eens met Jeroen onder embargo tot na het broedseizoen.
Volgens mij zouden meer mensen dat een prima (tijdelijke?) oplossing vinden. Maar dat is volgens mij niet toegestaan vanwege het verbod. Bovendien is met embargo alleen de waarneming niet te zien, de foto wel. En dat is voor de admins (te)veel werk om het allemaal te verbergen. Zelf kunnen/mogen we dat niet doen.

Citaat van: C.Dekker op mei 30, 2013, 11:14:29 AM
Ik vogel voor mezelf en niet voor anderen.
Ik doe het waarnemen ook voor mijzelf. Mijn account hier is "mijn" waarnemingsboekje. Met een paar "gaten" omdat ik hier de meerkoetnestfoto's niet mag plaatsen.

Citaat van: C.Dekker op mei 30, 2013, 11:14:29 AM
Ik voer bijzondere waarnemingen in op wrn.nl omdat ik dat belangrijk vind voor de database die er aan vast hangt.
Ook voer ik waarnemingen in onder embargo dan komt mijn waarneming wel in de database maar niet zichtbaar voor welke jandoedel dan ook.
Dat is voor mij het belangrijkst.
In mijn ogen is dat ook de doelstelling van waarneming.nl om een zo uitgebreid mogelijke database te krijgen van de flora en fauna in Nederland.
Klopt het dat je alleen bijzondere waarnemingen en embargo waarnemingen invoert? Daarmee krijgt de database (mogelijk/waarschijnlijk) een vertekend beeld van wat er allemaal is.

Een zo uitgebreid mogelijke database daar horen ook nest-waarnemingen bij. Nogmaals, dat waarneming niet wil dat nesten verstoort worden voor een leuke foto daar sta ik achter. Vorig jaar had ik een nestkastje pimpelmezen. Ik heb daar foto's van maar ik wil ze hier zelf niet op zetten omdat ik niet wil dat andere mensen (die wellicht niet goed weten wat ze doen) nestkastjes gaan openmaken. Maar meerkoeten leggen die nesten nog net niet voor je voeten neer. Dat is wat mij betreft net zo "normaal" als een paardenbloem of straatgras.

Diverse paddenstoelen worden inmiddels vanwege plukgevoeligheid ook verborgen. (Begrijpelijk en mee eens), met planten zou het mij niet verbazen als het dezelfde kant uit gaat, want ja het is crisis en mensen willen wat eten. De sites en apps over "gratis eten uit de natuur" duiken her en der op.
Misschien moeten we net als "telmee" gewoon alles verbergen.

Citaat van: Oenanthe op mei 30, 2013, 11:55:47 AM
Misschien omdat een waarneming met foto wel wordt aanvaard en zonder niet?
Voor mij is dat absoluut niet het geval. Bij mij gaat het om de volledigheid van mijn eigen "notitieboekje".


Wat ik me afvraag...

Waarom er in elk geval 1 (mogelijk meer) waarnemer(s) is/zijn die (voor zover ik nog kan zien, ik weet niet hoeveel er al van die persoon is verborgen) >10 waarnemingen met 1 of meer nestfoto's kunnen invoeren zonder dat zij waarschuwingen krijgen of dat (tijdelijke) uitsluiting van waarneming boven hun hoofd hangt.

Dat er misschien iets meer op mij gelet wordt omdat ik deelneem aan deze discussie, vind ik persoonlijk niet heel relevant maar blijkbaar vindt men dat ik daarom "strenger" gestraft mag worden. Maar waar is het eind? Ik vind dat hier sprake is van een wel erge ongelijke behandeling en dat vind ik niet eerlijk.
Gaaaaaph.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Botervlieg

Citaat van: petermeer op mei 31, 2013, 00:51:19 AM
Citaat van: M. Baltus op mei 30, 2013, 12:10:26 PM
Citaat van: C.Dekker op mei 30, 2013, 11:14:29 AM
Ik ben het helemaal eens met Jeroen onder embargo tot na het broedseizoen.
Volgens mij zouden meer mensen dat een prima (tijdelijke?) oplossing vinden. Maar dat is volgens mij niet toegestaan vanwege het verbod. Bovendien is met embargo alleen de waarneming niet te zien, de foto wel. En dat is voor de admins (te)veel werk om het allemaal te verbergen. Zelf kunnen/mogen we dat niet doen.

Citaat van: C.Dekker op mei 30, 2013, 11:14:29 AM
Ik vogel voor mezelf en niet voor anderen.
Ik doe het waarnemen ook voor mijzelf. Mijn account hier is "mijn" waarnemingsboekje. Met een paar "gaten" omdat ik hier de meerkoetnestfoto's niet mag plaatsen.

Citaat van: C.Dekker op mei 30, 2013, 11:14:29 AM
Ik voer bijzondere waarnemingen in op wrn.nl omdat ik dat belangrijk vind voor de database die er aan vast hangt.
Ook voer ik waarnemingen in onder embargo dan komt mijn waarneming wel in de database maar niet zichtbaar voor welke jandoedel dan ook.
Dat is voor mij het belangrijkst.
In mijn ogen is dat ook de doelstelling van waarneming.nl om een zo uitgebreid mogelijke database te krijgen van de flora en fauna in Nederland.
Klopt het dat je alleen bijzondere waarnemingen en embargo waarnemingen invoert? Daarmee krijgt de database (mogelijk/waarschijnlijk) een vertekend beeld van wat er allemaal is.

Een zo uitgebreid mogelijke database daar horen ook nest-waarnemingen bij. Nogmaals, dat waarneming niet wil dat nesten verstoort worden voor een leuke foto daar sta ik achter. Vorig jaar had ik een nestkastje pimpelmezen. Ik heb daar foto's van maar ik wil ze hier zelf niet op zetten omdat ik niet wil dat andere mensen (die wellicht niet goed weten wat ze doen) nestkastjes gaan openmaken. Maar meerkoeten leggen die nesten nog net niet voor je voeten neer. Dat is wat mij betreft net zo "normaal" als een paardenbloem of straatgras.

Diverse paddenstoelen worden inmiddels vanwege plukgevoeligheid ook verborgen. (Begrijpelijk en mee eens), met planten zou het mij niet verbazen als het dezelfde kant uit gaat, want ja het is crisis en mensen willen wat eten. De sites en apps over "gratis eten uit de natuur" duiken her en der op.
Misschien moeten we net als "telmee" gewoon alles verbergen.

Citaat van: Oenanthe op mei 30, 2013, 11:55:47 AM
Misschien omdat een waarneming met foto wel wordt aanvaard en zonder niet?
Voor mij is dat absoluut niet het geval. Bij mij gaat het om de volledigheid van mijn eigen "notitieboekje".


Wat ik me afvraag...

Waarom er in elk geval 1 (mogelijk meer) waarnemer(s) is/zijn die (voor zover ik nog kan zien, ik weet niet hoeveel er al van die persoon is verborgen) >10 waarnemingen met 1 of meer nestfoto's kunnen invoeren zonder dat zij waarschuwingen krijgen of dat (tijdelijke) uitsluiting van waarneming boven hun hoofd hangt.

Dat er misschien iets meer op mij gelet wordt omdat ik deelneem aan deze discussie, vind ik persoonlijk niet heel relevant maar blijkbaar vindt men dat ik daarom "strenger" gestraft mag worden. Maar waar is het eind? Ik vind dat hier sprake is van een wel erge ongelijke behandeling en dat vind ik niet eerlijk.
Gaaaaaph.

:huh:

Wat is je doel met deze reactie?

Dirk van Opheusden

Als iemand geeuwt betekent dat meestal dat hij of zij een beetje moe wordt. Technisch gezien schijnt het om (licht en niet-levensbedreigend) zuurstoftekort in de hersenen te gaan. Ik kan me voorstellen dat oeverloze discussies over het wel of niet toestaan van saaie nestfoto's ook een licht verstikkende uitwerking kunnen hebben op mensen.
Dirk van Opheusden

Botervlieg

Citaat van: Dirk van Opheusden op mei 31, 2013, 11:20:38 AM
Als iemand geeuwt betekent dat meestal dat hij of zij een beetje moe wordt. Technisch gezien schijnt het om (licht en niet-levensbedreigend) zuurstoftekort in de hersenen te gaan. Ik kan me voorstellen dat oeverloze discussies over het wel of niet toestaan van saaie nestfoto's ook een licht verstikkende uitwerking kunnen hebben op mensen.

Dan blijven ze toch weg van deze discussie? Volgens mij was peter zogenaamd gestopt als admin (al was dat dan alleen als admin in dit topic en nu hij toch reageert dus toch niet helemaal ofzo?!)

HPM

Pfff, Marleen. Láát nou maar. En meer dan een pagina quoten voor zo'n opmerking was al helemáál nergens voor nodig.
Herman van der Meer

Botervlieg

Citaat van: HPM op mei 31, 2013, 12:26:48 PM
Pfff, Marleen. Láát nou maar. En meer dan een pagina quoten voor zo'n opmerking was al helemáál nergens voor nodig.

Tja... Peter geeft rare reactie en als ik wat ervan zeg krijg ik alle gezeik weer op mijn dak.

:duim:

BramtK

Ga door mensen! De splijtzwam wordt steeds groter, maar ja, we hebben het nu eenmaal over een fundamentele discussie en die voer je tot op het bot.
Groeten,

Bram ter Keurs

Botervlieg

Het lijkt er soms op dat andere mensen het nodig hebben om een ander belachelijk te maken om zichzelf beter te voelen. Ik hoop dat ik het mis heb.
Als al deze mensen niet steeds van die rare/nutteloze reacties (over gapen, bier, chips, etc) zouden plaatsen, scheelt dat een hoop.
De perso(o)n(en) aan wie het gericht is verdienen dat soort reacties niet. Bovendien voegen die reacties niets toe aan dit topic.

Edwin Schuller

Citaat van: BramtK op mei 31, 2013, 13:01:40 PM
Ga door mensen! De splijtzwam wordt steeds groter, maar ja, we hebben het nu eenmaal over een fundamentele discussie en die voer je tot op het bot.

Welke vermadelijke onruststoker kwam eigenlijk met het idee om nestfoto's te verbieden?
Edwin Schuller

GMentink

#110
Sommige reacties van admins (zoals Peter) dragen voor een groot deel bij aan het ontsporen van de topics met betrekking tot dit onderwerp.
Getuigt van een hoge mate van desinteresse en roept vraagtekens op over hoe serieus het Forum wordt genomen door betreffende admin(s).

edit: excuus voor de verkeerde naam(gewijzigd)


Bart van Hoogstraten

Er begint nu echt sprake te worden van een heus schisma. Kan niemand het over zijn hart krijgen om tot een concessie te komen?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

HPM

Citaat van: Bart van Hoogstraten op mei 31, 2013, 19:06:13 PM
Er begint nu echt sprake te worden van een heus schisma. Kan niemand het over zijn hart krijgen om tot een concessie te komen?

Ik heb geen idee waar je het over hebt.

Herman van der Meer

Robertmeer

#113
Citaat van: GMentink op mei 31, 2013, 18:53:21 PM
Sommige reacties van admins (zoals Robert) dragen voor een groot deel bij aan het ontsporen van de topics met betrekking tot dit onderwerp.
Wel opletten als je zulke beschuldigingen uit: niet ik, maar Peter (neem ik aan).
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Gert Veurink

#114
Citaat van: M. Baltus op mei 24, 2013, 20:54:42 PM
Citaat van: Rene de Ruijter op mei 24, 2013, 19:52:24 PM
Daarom heb ik weinig behoefte me verder in deze discussie te mengen.

Maarja... Als iedereen die het er niet mee eens is zijn mond gaat houden of blijft houden, dan is voor Hisko het probleem opgelost...

Jaaaaaaaa! Wat zou dat heerlijk zijn!
Ik ben overigens voor optie 2. Maar wat zou het heerlijk zijn als jij, Marleen, zou ophouden dit onderwerp te gijzelen en in plaats van iedereen te vragen jouw mening te lezen ook eens de meningen van heeeeeel erg veel anderen las en tot de conclusie kwam dat een grote meerderheid er anders over denkt dan jij en het misschien goed is om je nestfoto's lekker op je eigen site te plaatsen en op te houden hier te stoken.

Edit: op persoonlijke titel natuurlijk, ik ben geen vogeladmin, en zo en ja ik heb alle andere topics gelezen voor en achter de schermen en ja ik kijk er genuanceerd tegen aan en ja ik snap notitieboekje-argument en ja je kunt er op heel veel manieren tegenaan kijken en ja ik heb ook wel eens een graspieper van zn nest geschopt bij een libellenmonitoring.  Zoals Bram hierboven concludeert is de meerderheid duidelijk, ook onder de admins. Ik behoor ook tot de minderheid, zat steeds op 'de lijn Herman' maar nu is duidelijk dat dat een minderheidsstandpunt is. Ik krijg mn zin niet, dat gebeurt soms in het leven. Dus vooral ja, ik ben er heel erg over uitgepraat, blij met dit topic en hoop dat we er daarna een paar jaar over kunnen ophouden.
groet!
Gert Veurink



Bart van Hoogstraten

Citaat van: HPM op mei 31, 2013, 19:19:23 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op mei 31, 2013, 19:06:13 PM
Er begint nu echt sprake te worden van een heus schisma. Kan niemand het over zijn hart krijgen om tot een concessie te komen?

Ik heb geen idee waar je het over hebt.

Heb je heus wel want ik ken je al langer  ;)  -> Mijn compromis: Ik voer geen nestfoto's meer in omdat dat de enige oplossing is (dan wel de keuze van de grote groep) maar ik maak ze wel nog omdat ik weet waarmee ik bezig ben maar hou ze op mijn machine. Als iemand toch een nestfoto invoert maak ik daar geen issue van...
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

GMentink

Citaat van: Robertmeer op mei 31, 2013, 19:23:55 PM
Citaat van: GMentink op mei 31, 2013, 18:53:21 PM
Sommige reacties van admins (zoals Robert) dragen voor een groot deel bij aan het ontsporen van de topics met betrekking tot dit onderwerp.
Wel opletten als je zulke beschuldigingen uit: niet ik, maar Peter (neem ik aan).


Aangepast, excuus!

HPM

Citaat van: Bart van Hoogstraten op mei 31, 2013, 19:26:44 PM
Citaat van: HPM op mei 31, 2013, 19:19:23 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op mei 31, 2013, 19:06:13 PM

Er begint nu echt sprake te worden van een heus schisma. Kan niemand het over zijn hart krijgen om tot een concessie te komen?

Ik heb geen idee waar je het over hebt.

Heb je heus wel want ik ken je al langer  ;)  -> Mijn compromis: Ik voer geen nestfoto's meer in omdat dat de enige oplossing is (dan wel de keuze van de grote groep) maar ik maak ze wel nog omdat ik weet waarmee ik bezig ben maar hou ze op mijn machine. Als iemand toch een nestfoto invoert maak ik daar geen issue van...

IK weet het wel maar jij kennelijk niet want je vond het nodig om het als iets nieuws te melden.
Er is al een hele tijd onenigheid over het gevoerde/te voeren beleid t.av. nestfoto's. Er is ook al een hele tijd onenigheid over het optreden van de forumpolitie.
Er is toegezegd dat het eerste na het broedseizoen zal worden meegenomen in een evaluatie.
Herman van der Meer

Bart van Hoogstraten

Citaat van: HPM op mei 31, 2013, 19:51:45 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op mei 31, 2013, 19:26:44 PM
Citaat van: HPM op mei 31, 2013, 19:19:23 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op mei 31, 2013, 19:06:13 PM

Er begint nu echt sprake te worden van een heus schisma. Kan niemand het over zijn hart krijgen om tot een concessie te komen?

Ik heb geen idee waar je het over hebt.

Heb je heus wel want ik ken je al langer  ;)  -> Mijn compromis: Ik voer geen nestfoto's meer in omdat dat de enige oplossing is (dan wel de keuze van de grote groep) maar ik maak ze wel nog omdat ik weet waarmee ik bezig ben maar hou ze op mijn machine. Als iemand toch een nestfoto invoert maak ik daar geen issue van...

IK weet het wel maar jij kennelijk niet want je vond het nodig om het als iets nieuws te melden.
Er is al een hele tijd onenigheid over het gevoerde/te voeren beleid t.av. nestfoto's. Er is ook al een hele tijd onenigheid over het optreden van de forumpolitie.
Er is toegezegd dat het eerste na het broedseizoen zal worden meegenomen in een evaluatie.

Ik weet het ook wel Herman maar ik probeer een gaatje te vinden voor een compromis binnen de groep. Misschien is alles opgelost als het wel toegestaan wordt maar bij het invoeren ervan de klantvriendelijke melding verschijnt "Dringend verzoek om geen nestfoto's in te voeren" ipv "VERBOTEN SONST WIRD GESCHOSSEN!!!".  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

HPM

#119
Citaat van: Gert Veurink op mei 31, 2013, 19:24:55 PM
...
Zoals Bram hierboven concludeert is de meerderheid duidelijk, ook onder de admins. Ik behoor ook tot de minderheid, zat steeds op 'de lijn Herman' maar nu is duidelijk dat dat een minderheidsstandpunt is. Ik krijg mn zin niet, dat gebeurt soms in het leven. Dus vooral ja, ik ben er heel erg over uitgepraat, blij met dit topic en hoop dat we er daarna een paar jaar over kunnen ophouden.


Gert, 'meeste stemmen gelden' werkt natuurlijk niet bij dit soort zaken. Nu komt het misschien toevallig goed uit, maar wat als de meerderheid besluit dat de admins wél genuanceerd naar nestfoto's moeten kijken, terwijl er gezegd is dat ze dat niet kunnen? Dan zou Waarneming toch een probleem hebben want je kan toch moeilijk zeggen dat er alleen naar de meerderheid wordt geluisterd als die het met je eens is.
Herman van der Meer