'Nestfotografie deel 10000223' maar nu met een poll

Gestart door hiskodevries, mei 17, 2013, 17:00:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Citaat van: Edwin Schuller op mei 27, 2013, 09:51:25 AM
..
Mooi mailtje van de politie trouwens, voor mij ook een reden om het toe te staan. Kan geen kwaad om de politie wat inzicht te verschaffen. Zo lopen daadwerkelijke overtreders vanzelf tegen de lamp en gebeurd er tenminste echt iets mee.

Het zou admins van Waarneming wel veel werk uit handen kunnen nemen. Gewoon alle nestfoto's gelijk doorsturen naar de politie en als die er een strafzaak in ziet moeten ze worden verwijderd. De rest mag blijven. Simpel toch?
Herman van der Meer

plurk

Citaat van: HPM op mei 27, 2013, 14:30:33 PM
Citaat van: Edwin Schuller op mei 27, 2013, 09:51:25 AM
..
Mooi mailtje van de politie trouwens, voor mij ook een reden om het toe te staan. Kan geen kwaad om de politie wat inzicht te verschaffen. Zo lopen daadwerkelijke overtreders vanzelf tegen de lamp en gebeurd er tenminste echt iets mee.

Het zou admins van Waarneming wel veel werk uit handen kunnen nemen. Gewoon alle nestfoto's gelijk doorsturen naar de politie en als die er een strafzaak in ziet moeten ze worden verwijderd. De rest mag blijven. Simpel toch?

Top! Wellicht wil de politie ook het beheer van dit forum wel overnemen. Dat scheelt ook weer een hoop gedoe.  :police:
B.P. den Herder

Edwin Schuller

Citaat van: HPM op mei 27, 2013, 14:30:33 PM
Het zou admins van Waarneming wel veel werk uit handen kunnen nemen. Gewoon alle nestfoto's gelijk doorsturen naar de politie en als die er een strafzaak in ziet moeten ze worden verwijderd. De rest mag blijven. Simpel toch?

In die richting zou ik het wel eerder zoeken dan in het verbieden op wnm.nl. 1 goede strafzaak/bekeuring zet meer zoden aan de dijk dan duizend 'uw-foto-wordt-verborgen' mailtjes van admins. Scheelt bovendien een hoop werk en voor correcte nestfoto's blijft wnm dan wel een mooi platform.

Ik zou ze alleen niet allemaal doorsturen (dan komen die agenten nooit meer buiten), maar kiezen voor a) de politie spit zelf de database door of b) een variant waarbij gebruikers/admins kunnen aangeven welke foto's volgens hun op z'n minst verdacht zijn, zodat de politie daarmee in de goede richting wordt gestuurd. Dit laatste zou echter wel weer een software aanpassing vergen (maar volgens mij wel een simpele; een vlaggetje in de database erbij...?).
Edwin Schuller

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

GMentink

Citaat van: hiskodevries op mei 27, 2013, 16:39:58 PM
kinderen, mooi weer lekker naar buiten.


Kijk....
Dat zijn constructieve reacties.
Plaats er hier nog een paar meer van...
Kan het topic op slot.

hiskodevries

okay, de poll is gesloten.
Het is jammer dat slechts een zeer kleine minderheid heeft gestemd.
Uit de poll blijken een aantal zaken
- de meningen zijn zeer verdeeld
- de personen die een aantal topics hebben geopend uit onvrede over dit onderwerp vormen, onder de stemmers, een minderheid maar een procentueel grote groep dat dit aandacht behoeft
- deze poll een aardige weerspiegeling is van de verhoudingen binnen het vogel admin team

Iedereen bedankt voor de bijdragen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: hiskodevries op mei 27, 2013, 16:39:58 PM
kinderen, mooi weer lekker naar buiten.

Ik ben mijn opnames van vanmorgen vroeg aan het verwerken en ik ben blij dat ik zit.
Ik ga er echt niet nog een keer uit.

Citaat van: hiskodevries op mei 27, 2013, 17:12:36 PM
...
- de personen die een aantal topics hebben geopend uit onvrede over dit onderwerp vormen, onder de stemmers, een minderheid maar een procentueel grote groep dat dit aandacht behoeft
...


Je weet dat een deel van de personen die een aantal topics hebben geopend uit onvrede over dit onderwerp niet hebben gestemd.

Herman van der Meer

Edwin Schuller

Edwin Schuller

Botervlieg

Omdat ik niet in de poll wilde stemmen omdat ik het niet eens was met de antwoorden, mocht ik ook de resultaten niet zien.

Ik ben verrast door de grote hoeveelheid mensen die hebben gestemd voor het altijd toestaan van nestfoto's of het deels toestaan van nestfoto's.

Ik ben toch wel benieuwd wat de uitkomst was geweest als de optie "Anders, namelijk...." of de eerder genoemde suggesties ook in de poll hadden gestaan.

Hadden we dan met alle mensen die tegen een totaalverbod zijn, niet toch evenveel/meer stemmen gehad?

Groetjes, Marleen

HPM

Ik verbaas me nog het meest over het grote aantal stemmers. Dat is veel meer dan ik voor mogelijk had gehouden.
Dat 40% tegen het huidige beleid heeft gestemd is toch wel iets om over na te denken. Als het representatief is voor de dit jaar actieve gebruikers van Waarneming.nl (9500) zou het om zo'n 3800 "relschoppers" gaan.
Herman van der Meer

HPM

Nog een kanttekening. Het is mij in de discussie over dit onderwerp opgevallen dat zo vaak het non-argument 'bevel is bevel' naar voren is gebracht, m.a.w: 'Waarneming heeft het verboden dus moet je je er maar aan houden'. Dat soort mensen zal in de poll wel vóór het huidige beleid hebben gestemd.
Herman van der Meer

Botervlieg

Citaat van: HPM op mei 28, 2013, 11:40:56 AM
Nog een kanttekening. Het is mij in de discussie over dit onderwerp opgevallen dat zo vaak het non-argument 'bevel is bevel' naar voren is gebracht, m.a.w: 'Waarneming heeft het verboden dus moet je je er maar aan houden'. Dat soort mensen zal in de poll wel vóór het huidige beleid hebben gestemd.

Ja. En en het is een "wegstreep-poll".
Mensen zijn het niet eens met het altijd toestaan. Punt 2 gaat discussie opleveren. "dus dan maar keuze 3".

Maar wat als de suggesties in de poll waren verwerkt, of er een keuze was voor "Anders, namelijk...."

SlechtValk

Citaat van: hiskodevries op mei 27, 2013, 17:12:36 PM
... een minderheid maar een procentueel grote groep dat dit aandacht behoeft ...

Dit lijkt mij eigenlijk de belangrijkste uitkomst. Het gaat dus niet om een handjevol mensen (zoals het hier op het forum soms lijkt, waar een klein aantal mensen meermaals aandacht voor deze kwestie vragen) maar om bijna de helft van de mensen die de moeite nemen om hun mening hierover te geven. Als dit ook (ongeveer) de verdeling is binnen het adminteam (wat ik uit verdere opmerkingen aflees) vraag ik mij af waarom deze maatregel er ooit (in deze vorm) gekomen is...

Om ook nog even terug te komen op de mail van de functionaris van Divisie Recherche|  Regionaal Milieu Team. Tenzei deze persoon expliciet gevraagd heeft om bepaalde zaken niet weer te geven (wat me op een heel ander gebied juridisch niet uitlegbaar lijkt (vrijheid van meningsuiting etc)) zorgt deze maatregel er juist voor dat het onderzoek naar misstanden belemmerd wordt.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Edwin Schuller

Citaat van: SlechtValk op mei 28, 2013, 13:32:15 PM
Om ook nog even terug te komen op de mail van de functionaris van Divisie Recherche| Regionaal Milieu Team. Tenzei deze persoon expliciet gevraagd heeft om bepaalde zaken niet weer te geven (wat me op een heel ander gebied juridisch niet uitlegbaar lijkt (vrijheid van meningsuiting etc)) zorgt deze maatregel er juist voor dat het onderzoek naar misstanden belemmerd wordt.

Suggereerde ik eerder ook al, maar toen werd mij geadviseerd om buiten te gaan spelen :).
Edwin Schuller

SlechtValk

Citaat van: Edwin Schuller op mei 28, 2013, 14:34:11 PM
Suggereerde ik eerder ook al, maar toen werd mij geadviseerd om buiten te gaan spelen :) .

Buiten spelen is met dit mooie weer natuurlijk altijd verstandig :D (helaas zit ik zometeen weer een tijd in de trein en kan ik daarna pas echt buiten gaan spelen :D).

Ik denk overigens niet dat het toen specifiek op jou gericht was, alswel op de algehele discussie (maar ik kan het natuurlijk mis hebben).
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.


HPM

Citaat van: snwja3 op mei 28, 2013, 15:02:26 PM
Ik gooi 'm er maar weer eens in: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14979029/arguing-internet.jpg

Maar hier hebben we te maken met echte mensen en je ziet dan ook regelmatig mensen van mening veranderen of hun ongelijk toegeven.
Herman van der Meer

Margreet Kwh

Voor de niet-stemmers: de uitslag.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

HPM

Citaat van: Margreet Kwh op mei 28, 2013, 16:01:34 PM
Voor de niet-stemmers: de uitslag.

Goed zo Margreet. Maar de (on)zichtbaarheid bovenaan de pagina heeft niet met stemmen te maken maar met ingelogd zijn of niet. Je moet ook ingelogd zijn om een poll te kunnen zien (en om te kunnen stemmen).
Het is wel zo dat als je niet stemt je ook geen tussenstand kan zien.
Herman van der Meer

Margreet Kwh

Daar heb je gelijk in, Herman. Het was interessant hoe optie twee t.o.v. optie drie terrein won, naarmate er meer mensen stemden.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

HPM

Citaat van: Margreet Kwh op mei 28, 2013, 17:35:13 PM
Daar heb je gelijk in, Herman. Het was interessant hoe optie twee t.o.v. optie drie terrein won, naarmate er meer mensen stemden.

Dat heb ik dus niet kunnen zien en ik vraag me af waarom niet-stemmers de tussenstand niet mogen zin.
Herman van der Meer

Botervlieg

Citaat van: HPM op mei 28, 2013, 18:49:37 PM
Citaat van: Margreet Kwh op mei 28, 2013, 17:35:13 PM
Daar heb je gelijk in, Herman. Het was interessant hoe optie twee t.o.v. optie drie terrein won, naarmate er meer mensen stemden.

Dat heb ik dus niet kunnen zien en ik vraag me af waarom niet-stemmers de tussenstand niet mogen zin.

Een mogelijke suggestie daarvoor zou kunnen zijn om (af) te dwingen dat zij toch iets gaan stemmen.
Of dat er strategisch gestemd gaat worden.

Margreet Kwh

Ik denk niet dat er een kwade bedoeling achter zit. Zo werkt nu eenmaal deze poll-mogelijkheid.
Zo ging het in het verleden ook bij de maandfoto van de frisse blik.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Botervlieg

Citaat van: Margreet Kwh op mei 28, 2013, 18:55:26 PM
Ik denk niet dat er een kwade bedoeling achter zit. Zo werkt nu eenmaal deze poll-mogelijkheid.
Zo ging het in het verleden ook bij de maandfoto van de frisse blik.

Margreet, als je een poll maakt kun je kiezen wanneer de uitslagen zichtbaar zijn.
Dus het is wel een bewuste keuze geweest.

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Botervlieg

Citaat van: Margreet Kwh op mei 28, 2013, 19:02:42 PM
Oké Marleen, dat wist ik niet.

Dat geeft niet. Je bedoeling was goed! En je had best gelijk kunnen hebben. Elk forum werkt weer een beetje anders.
Maar bij deze kan je dus kiezen.

Reest

Ik heb een aantal uren(!) besteed om het grootste gedeelte van de verschillende discussie's over nestfotografie etc door te spitten.
Afgezien van het gezeur van een aantal mensen hier, heb ik voor een aantal mensen ontzettende bewondering gekregen: de heren/dames moderators/administrators.

Op de meest onmogelijke opmerkingen, onwezenlijke ideeën, schofferingen, beledigende opmerkingen nog zó beheerst antwoorden en proberen te werken aan een oplossing. Hulde!

Ik ben lid van een aantal fora en heb daar reeds geconstateerd dat een aantal notoire herrieschoppers eenvoudig worden verwijderd. Zéker als ze de geldende normen van een fatsoenlijke discussie overschrijden.
Misschien ben ik te kortzichtig etc etc. Ik moest dit even kwijt. Mijn geduld als administrator zou al een tijdje opgedroogd zijn.

Mijn mening over het onderwerp: gewoon doen wat je gezonde verstand je ingeeft. Fotografie van nesten etc moet mogelijk zijn, als er niét wordt verstoord. Plaatsen van nestfoto's  is op diverse fora verboden (hier ook dus). Daar leg ik me bij neer.
Als ik een mooie nestfoto gemaakt heb, blijft hij in mijn eigen archief óf ik plaats hem op mijn eigen website, zónder plaatsvermelding.

Groet
Rinus
Beter gewist dan gemist.

ArjenDrost †

Even een ander vraagje:


Ik vraag me af waarom sommige mensen toch zo ontzettend graag nestfoto's hier willen kunnen plaatsen. Heel vaak zijn het niet de mooiste foto's (genoeg uitzonderingen daargelaten).


Groeten, Arjen

Dirk van Opheusden

Citaat van: HPM op mei 28, 2013, 11:40:56 AM
Nog een kanttekening. Het is mij in de discussie over dit onderwerp opgevallen dat zo vaak het non-argument 'bevel is bevel' naar voren is gebracht, m.a.w: 'Waarneming heeft het verboden dus moet je je er maar aan houden'. Dat soort mensen zal in de poll wel vóór het huidige beleid hebben gestemd.
Dit impliceert een drogredenatie; het gebruik van het 'non-argument bevel is bevel' wordt zonder onderbouwing of bewijs gekoppeld aan mensen die voor het huidige beleid hebben gestemd. Ik vind daaruit geen respect blijken voor mensen die een andere mening zijn toegedaan dan de jouwe. Wat is 'dat soort mensen' dan, bestaat er wel zo'n soort mensen, en als ze al bestaan, waaruit blijkt dan dat ze voor het bestaande beleid hebben gestemd?
Dirk van Opheusden

HPM

Citaat van: Dirk van Opheusden op mei 28, 2013, 20:34:35 PM
Citaat van: HPM op mei 28, 2013, 11:40:56 AM

Nog een kanttekening. Het is mij in de discussie over dit onderwerp opgevallen dat zo vaak het non-argument 'bevel is bevel' naar voren is gebracht, m.a.w: 'Waarneming heeft het verboden dus moet je je er maar aan houden'. Dat soort mensen zal in de poll wel vóór het huidige beleid hebben gestemd.


Dit impliceert een drogredenatie; het gebruik van het 'non-argument bevel is bevel' wordt zonder onderbouwing of bewijs gekoppeld aan mensen die voor het huidige beleid hebben gestemd. Ik vind daaruit geen respect blijken voor mensen die een andere mening zijn toegedaan dan de jouwe. Wat is 'dat soort mensen' dan, bestaat er wel zo'n soort mensen, en als ze al bestaan, waaruit blijkt dan dat ze voor het bestaande beleid hebben gestemd?


Als je goed leest dan zie je dat ik niet zeg dat ze voor het huidige beleid hebben gestemd. Zoiets kan ik helemaal niet weten. Ik veronderstel dat alleen maar omdat logisch geredeneerd stemmen voor het huidige beleid hun enige optie is.
'Bevel is bevel' is geen imhoudelijk argument, dus daar heb je bij beleidsvorming niets aan. Als die mensen consequent zijn zullen ze het eens zijn met welk beleid dan ook. Als ze niet consequent blijken te zijn kan dat m.i. alleen maar betekenen dat ze het 'bevel is bevel'-argument alleen maar hebben aangevoerd omdat ze het eens zijn met het huidige beleid. Dat is hun goed recht.
Herman van der Meer