Melden van nestfotografie ongewenst

Gestart door HPM, mei 11, 2013, 21:27:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Herman van der Meer

smaab

RSmabers

SlechtValk

Citaat van: jvogels op mei 19, 2013, 20:24:03 PM
Op persoonlijke titel (bovendien, ik ben geen vogeladmin)

Volgens mij is dit een oeverloze discussie omdat:

1. een setje gebruikers van de site wil een ander nestfoto beleid
2. Een van die mensen opent een topic dat ze een ander beleid willen
3. De vogeladmins van wrn.nl  willen op zich best luisteren naar kritiek, maar niet van plan zijn om de mensen die bezwaar hebben hun zin te geven, omdat
3a. het nestfotografie beleid van 2013 pas ge-evalueerd wordt na het broedseizoen (maw; op dit moment gaat er iig nog niets veranderen)
3b. ze niet geneigd zijn om diezelfde gebruikers hun zin te geven aangezien deze al meermalen "de grenzen hebben opgezocht wat betreft beschaafd taalgebruik".
4. om de goede orde te bewaren wordt er met ieder geopend topic een tijd heen en weer gepraat/geargumenteerd, etc, maar de topic openers krijgen niet hun zin.
5. het topic ontspoort uiteindelijk.
6. topic wordt gesloten/verplaatst naar pmr
7. goto 2

Op het gevaar af om aan deze discussie weer een zoveelste nare episode toe te voegen (ik doe altijd mijn best het netjes en respectvol te houden), wil ik hier toch een reactie op plaatsen.

Ik denk dat je in hoofdlijnen gelijk hebt met deze samenvatting, maar ik heb moeite met het feit dat je het doet voorkomen alsof de criticasters grote boemannen zijn die hun zin willen doordrijven, of als kleine kleuters maar blijven stampen en zich bij het minste geringste tot scheldpartijen (oid) verlagen ("grenzen opzoeken van beschaafd taalgebruik")...

Grote kans dat het gaat lijken op een "welles-nietus-discussie", maar vanuit mijn optiek is het eerder andersom. Een klein groepje criticasters doet zijn (m/v) uiterste best om mee te denken over hoe het (in hun ogen) beter zou kunnen, maar krijgt niet veel anders terug dan "gaan we aan het eind van het seizoen evalueren" of "gaan we niet doen". Bovendien wordt er ondertussen niet echt respectvol omgegaan met deze meningen door ze bijvoorbeeld naar het pmr-verdomhokje te verbannen of het topic te sluiten zodra het een kant op gaat die de admins niet wensen.

Volgens mij ligt de volgorde van met name punten 4 t/m 6 dan ook niet altijd zoals je deze hier opsomt en is punt 6 soms eerder oorzaak van punt 5 dan andersom, wat uiteindelijk dan weer 3b veroorzaakt.

Mijn indruk is eerder dat de admins misschien wel willen luisteren naar kritiek, maar op dit punt ongeacht de argumenten zowiso niets willen wijzigen.

Volgens mij werd vorig broedseizoen deze discussie ook al gevoerd, ik ga er vanuit dat de maatregel toen ook geevalueerd is. Ik kan me niet herinneren dat er toen ook maar iets is teruggekoppeld naar de mensen die de wens van een eendrachtiger (en in mijn persoonlijke geval soepeler) beleid neerlegde. Of is dit toen niet geevalueerd?
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

de optie 'nestfoto`s zijn toegestaan vermits geen verstoring is opgetreden'  is niet te controleren
neem deze foto http://waarneming.nl/foto/view/4735519
hoe dichtbij stond de fotograaf ? was het met een clickclack camera op 5 meter afstand of een telelens van 1000 mm op 500 meter
ik heb geen idee. dus moeten we eerst uitgebreid contact opnemen met de fotograaf  om dit te achterhalen.
Dan krijg ik nu om mijn oren 'ja maar de fotograaf moet aantonen dat hij/zij niet verstoord heeft'  . Bij hoeveel foto`s zal dat daadwerkelijk vermeld worden ? ik denk 1 %
Nu krijgen we ook geregeld weerwoord op een email dat de foto verborgen is
'ik stond op 10 meter afstand en heb echt niet verstoord' , dat zijn dus allemaal niet te meten variabelen.
Dus is de optie 'alle nestfoto`s verbergen' de simpelste, scheelt de admins een hoop tijd, op deze discussies na dan.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Botervlieg

Citaat van: hiskodevries op mei 21, 2013, 09:18:26 AM
de optie 'nestfoto`s zijn toegestaan vermits geen verstoring is opgetreden'  is niet te controleren
neem deze foto http://waarneming.nl/foto/view/4735519
hoe dichtbij stond de fotograaf ? was het met een clickclack camera op 5 meter afstand of een telelens van 1000 mm op 500 meter
ik heb geen idee. dus moeten we eerst uitgebreid contact opnemen met de fotograaf  om dit te achterhalen.
Dan krijg ik nu om mijn oren 'ja maar de fotograaf moet aantonen dat hij/zij niet verstoord heeft'  . Bij hoeveel foto`s zal dat daadwerkelijk vermeld worden ? ik denk 1 %
Nu krijgen we ook geregeld weerwoord op een email dat de foto verborgen is
'ik stond op 10 meter afstand en heb echt niet verstoord' , dat zijn dus allemaal niet te meten variabelen.
Dus is de optie 'alle nestfoto`s verbergen' de simpelste, scheelt de admins een hoop tijd, op deze discussies na dan.

Hisko, fantastisch. Hartelijk bedankt dat je nu gewoon "in gesprek" uitlegt hoe/wat/waarom.
Ga zo door!  :duim: Met alle andere genoemde suggesties graag.

Dan doe je namelijk wat "wij" al met ingang van bericht 1 willen:
Met elkaar in gesprek, zodat je voors en tegens kunt bespreken en daar eventueel oplossingen voor kunt zoeken.

hiskodevries

Marleen, dit is een herhaling van zetten, want vrijwel dezelfde teksten zijn al een keer of 10 langs gekomen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Botervlieg

Citaat van: hiskodevries op mei 21, 2013, 09:33:03 AM
Marleen, dit is een herhaling van zetten, want vrijwel dezelfde teksten zijn al een keer of 10 langs gekomen.

Meen je dat nou serieus? Volgens mij heb je op de meeste berichten nog helemaal niet gereageerd.
Misschien dénk je dat je dat hebt gedaan, of misschien deed je dat op het admin board, maar hier volgens mij niet.

Ow en ik bedoel dan wel bij alle 3 de topics. "nestfotografie" "verborgen foto's" en deze.

Ik mis ook nog wat antwoorden op mijn vragen.

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Botervlieg

Citaat van: hiskodevries op mei 21, 2013, 09:39:27 AM
b.v.
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=221240.msg1369905#msg1369905

Hisko, ik vraag je niet om de regels te herhalen.

Ik vraag je om de drie topics langs te lopen en op alle vragen die daar gesteld worden en alle suggesties die waarnemers doen om anders met verbergen van foto's en/of nestfotografie om te gaan, antwoord én uitleg te geven.  (Waarmee ik bedoel dat met "gaan we niet doen" we niets kunnen.

Begrijp je mijn vraag? Zo niet, zeg het gerust, dan probeer ik het op een andere manier nogmaals uit te leggen.

hiskodevries

stuur maar een email als je denkt dat je vragen hebt die nog nooit zijn beantwoord. gebruik vooral de zoekfunctie.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Botervlieg

Citaat van: hiskodevries op mei 21, 2013, 09:47:28 AM
stuur maar een email als je denkt dat je vragen hebt die nog nooit zijn beantwoord. gebruik vooral de zoekfunctie.

Waarom Hisko? De discussie is hier. De vragen staan al hier. En meerdere waarnemers hebben dezelfde vragen (herhaald).
Als de antwoorden "geheim" zijn, kun je ook dit topic doorlopen en de antwoorden naar een ieder mailen.
Je hebt onze vragen, je hebt onze mailadressen.

Jaap Denee

Bij ons thuis mogen ze even op de trap als ze zo lopen te drammen, om af te koelen.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Botervlieg

Citaat van: Jaap Denee op mei 21, 2013, 10:02:49 AM
Bij ons thuis mogen ze even op de trap als ze zo lopen te drammen, om af te koelen.

Wat erg voor de kinderen (aanname dat het kinderen betreft, voor volwassenen overigens net zo erg)

- Zij vragen iets
- jij negeert hun (wat ongeveer de ergste vorm van kwetsen is),
- ze vragen het nogmaals, omdat ze ervan willen leren, om het te begrijpen, om te kunnen helpen, om het een volgende keer beter te kunnen doen.
- En zij krijgen straf.

:huh:

HPM

Citaat van: hiskodevries op mei 21, 2013, 09:18:26 AM

de optie 'nestfoto`s zijn toegestaan vermits geen verstoring is opgetreden'  is niet te controleren
neem deze foto http://waarneming.nl/foto/view/4735519
hoe dichtbij stond de fotograaf ? was het met een clickclack camera op 5 meter afstand of een telelens van 1000 mm op 500 meter
ik heb geen idee. ...


Je voorbeeld bewijst niet dat het helemaal niet is te controleren, maar hooguit dat het niet aan alle foto's is te zien. Dat begrijpt iedereen. Het ging dan ook om foto's waarop het duidelijk wél te zien is.
De eerde aangehaalde foto van de roekenkolonie in Noordlaren is een treffend voorbeeld,  net als mijn eksternestenfoto waarmee dat topic begon en bij tal van andere foto's. Bij dat soort foto's hoef je je echt niet af te vragen met wat voor camera ze zijn gemaakt om te kunnen zien dat ze van veraf genomen zijn en dat de fotograaf wel het minste probeel van die vogels is.
En zoals ik eerder bij mijn suggestie schreef: als het om mogelijke verstoring gaat levert twijfel geen voordeel (voor de fotograaf) op.
Herman van der Meer

snwja3

Marleen,
lees even reactie 70 op pagina 3.
Daar staat al de conclusie die Hisko oppert en de reden waarom, die jij hier nogmaals onderstreept: mensen die graag alleen hun grenzen hier verwoord/verwerkt willen zien!
Soms moet je accepteren dat iets anders loopt ......
Wietze Janse

Botervlieg

Citaat van: snwja3 op mei 16, 2013, 11:15:17 AM
Ik denk dat je als w.nl twee keuze hebt:

       
  • Algeheel verbod
  • Ergens een grens stellen tussen wat wel/niet mag
Bij de laatste keuze, zie ik dat veel mensen op dit forum alleen hun eigen grenzen willen accepteren, bijvoorbeeld:

       
  • Meerkoet/Ooievaar op nest kan wel, anderen vinden van niet
  • Kievitsnest bij weideonderzoek gevonden mag wel, anderen vinden van niet
  • Verlaten Buidelmeesnest mag wel, anderen vinden van niet
Ofwel om eindeloze lange discussies te voorkomen, tussen mensen die graag alleen hun grenzen hier verwoord/verwerkt willen zien (en daar is op zich geen probleem mee), is het denk ik voor w.nl het gemakkelijkst regel 1 te hanteren. Voor iedereen duidelijk, grens niet naar links of rechts te verleggen, en het missen van die foto's is ook niet erg.
Misschien kan je op een alleen voor admin-niveau te zien 'klikje' maken om te laten weten dat het broedgeval (met foto's) gedocumenteerd is en indien nodig opvraagbaar, voor waar dat gewenst/nodig mag zijn?

Waarneming heeft meer "keuzes", daarvoor zijn verschillende suggesties gedaan in de verschillende topics.

Citaat van: snwja3 op mei 21, 2013, 10:19:56 AM
mensen die graag alleen hun grenzen hier verwoord/verwerkt willen zien!

Graag zou ik aan jou willen vragen om hier te noemen hoe ik het (volgens jou) graag zou zien.

simonvb

CiteerGraag zou ik aan jou willen vragen om hier te noemen hoe ik het (volgens jou) graag zou zien.
Dit gaat er toch niet over hoe ik, of jij of Piet het wil. Ik denk dat Hisko prima laat weten wat de voorkeur is en waarom
Met vriendelijke groet,

Simon

Jaap Denee

Citaat van: M. Baltus op mei 21, 2013, 10:14:43 AM
Citaat van: Jaap Denee op mei 21, 2013, 10:02:49 AM
Bij ons thuis mogen ze even op de trap als ze zo lopen te drammen, om af te koelen.

Wat erg voor de kinderen (aanname dat het kinderen betreft, voor volwassenen overigens net zo erg)

- Zij vragen iets
- jij negeert hun (wat ongeveer de ergste vorm van kwetsen is),
- ze vragen het nogmaals, omdat ze ervan willen leren, om het te begrijpen, om te kunnen helpen, om het een volgende keer beter te kunnen doen.
- En zij krijgen straf.

???


Gelukkig  snappen mijn kinderen het beter. Maar de oudste is dan ook al vier...
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

HPM

Citaat van: Jaap Denee op mei 21, 2013, 11:06:18 AM
Citaat van: M. Baltus op mei 21, 2013, 10:14:43 AM
Citaat van: Jaap Denee op mei 21, 2013, 10:02:49 AM
Bij ons thuis mogen ze even op de trap als ze zo lopen te drammen, om af te koelen.

Wat erg voor de kinderen (aanname dat het kinderen betreft, voor volwassenen overigens net zo erg)

- Zij vragen iets
- jij negeert hun (wat ongeveer de ergste vorm van kwetsen is),
- ze vragen het nogmaals, omdat ze ervan willen leren, om het te begrijpen, om te kunnen helpen, om het een volgende keer beter te kunnen doen.
- En zij krijgen straf.

???


Gelukkig  snappen mijn kinderen het beter. Maar de oudste is dan ook al vier...

Dan kan ze vast al heel goed stampvoeten.
Herman van der Meer

Botervlieg

Citaat van: Jaap Denee op mei 21, 2013, 11:06:18 AM
Citaat van: M. Baltus op mei 21, 2013, 10:14:43 AM
Citaat van: Jaap Denee op mei 21, 2013, 10:02:49 AM
Bij ons thuis mogen ze even op de trap als ze zo lopen te drammen, om af te koelen.

Wat erg voor de kinderen (aanname dat het kinderen betreft, voor volwassenen overigens net zo erg)

- Zij vragen iets
- jij negeert hun (wat ongeveer de ergste vorm van kwetsen is),
- ze vragen het nogmaals, omdat ze ervan willen leren, om het te begrijpen, om te kunnen helpen, om het een volgende keer beter te kunnen doen.
- En zij krijgen straf.

???


Gelukkig  snappen mijn kinderen het beter. Maar de oudste is dan ook al vier...

Snappen zij het beter dan jij. Ja kinderen zijn over het algemeen inderdaad erg intelligent.

Zij zouden dit dan ook niet als drammen zien, maar dat je iets vraagt en het raar is dat je daar niet normaal een antwoord op krijgt. Een keertje je vraag herhalen oke, maar het is opvallend dat er hier regelmatig niet wordt gereageerd op vragen die gesteld worden of suggesties die worden gedaan.


Jaap Denee

Misschien wordt het gewoon eens tijd dat je je realiseert dat je hier niet in het Lagerhuis zit?
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

peterlindenburg

Citaat van: M. Baltus op mei 21, 2013, 09:43:59 AM
Citaat van: hiskodevries op mei 21, 2013, 09:39:27 AM
b.v.
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=221240.msg1369905#msg1369905

Hisko, ik vraag je niet om de regels te herhalen.

Ik vraag je om de drie topics langs te lopen en op alle vragen die daar gesteld worden en alle suggesties die waarnemers doen om anders met verbergen van foto's en/of nestfotografie om te gaan, antwoord én uitleg te geven.  (Waarmee ik bedoel dat met "gaan we niet doen" we niets kunnen.

Begrijp je mijn vraag? Zo niet, zeg het gerust, dan probeer ik het op een andere manier nogmaals uit te leggen.


Ik vind je nogal onvriendelijk overkomen. Het schijnt dat er al twee admins zijn gestopt omdat ze het zat zijn om zo vaak negatief benaderd te worden. Bedenk wel dat deze site door vrijwel alleen maar vrijwilligers wordt gerund. Je kunt het niet eens zijn met het nestfotografie-beleid. Er zitten aan alle opties in mijn beleving wat nadelen. Maar ga er nou gewoon vanuit dat men het beste probeert en leg je erbij neer dat je je zin niet krijgt. Ik vind vooral dat je je erg naar uitlaat richting Hisko, die we toch met zijn allen dankbaar kunnen zijn voor het opzetten van deze site. Hij, en de admins, staan open voor kritiek, reageren op alles, leggen alles keer op keer uit en leggen in mijn ogen engelengeduld aan de dag.
groeten Peter

HPM

Citaat van: peterlindenburg op mei 21, 2013, 11:21:07 AM
...
Het schijnt dat er al twee admins zijn gestopt omdat ze het zat zijn om zo vaak negatief benaderd te worden. Bedenk wel dat deze site door vrijwel alleen maar vrijwilligers wordt gerund.
...

Het schijnt dar er een paar admins zijn gestopt bij de forumpolitie.
In theorie kan dat een ten goede komen aan hun normale werkzaamheden.
Herman van der Meer

hiskodevries

Citaat van: HPM op mei 21, 2013, 11:39:43 AM
Citaat van: peterlindenburg op mei 21, 2013, 11:21:07 AM
...
Het schijnt dat er al twee admins zijn gestopt omdat ze het zat zijn om zo vaak negatief benaderd te worden. Bedenk wel dat deze site door vrijwel alleen maar vrijwilligers wordt gerund.
...

Het schijnt dar er een paar admins zijn gestopt bij de forumpolitie.
In theorie kan dat een ten goede komen aan hun normale werkzaamheden.
moeten de admins binnenkort ook een urenverantwoording komen afleggen ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: hiskodevries op mei 21, 2013, 11:41:48 AM
Citaat van: HPM op mei 21, 2013, 11:39:43 AM
Citaat van: peterlindenburg op mei 21, 2013, 11:21:07 AM
...
Het schijnt dat er al twee admins zijn gestopt omdat ze het zat zijn om zo vaak negatief benaderd te worden. Bedenk wel dat deze site door vrijwel alleen maar vrijwilligers wordt gerund.
...

Het schijnt dar er een paar admins zijn gestopt bij de forumpolitie.
In theorie kan dat ten goede komen aan hun normale werkzaamheden.

moeten de admins binnenkort ook een urenverantwoording komen afleggen ?


Zoiets is nog nooit bij me opgekoimen en daar heb ik het dan ook nog nooit over gehad.
Herman van der Meer

Jaap Denee

Citaat van: HPM op mei 21, 2013, 11:44:55 AM
Citaat van: hiskodevries op mei 21, 2013, 11:41:48 AM
Citaat van: HPM op mei 21, 2013, 11:39:43 AM
Citaat van: peterlindenburg op mei 21, 2013, 11:21:07 AM
...
Het schijnt dat er al twee admins zijn gestopt omdat ze het zat zijn om zo vaak negatief benaderd te worden. Bedenk wel dat deze site door vrijwel alleen maar vrijwilligers wordt gerund.
...

Het schijnt dar er een paar admins zijn gestopt bij de forumpolitie.
In theorie kan dat ten goede komen aan hun normale werkzaamheden.

moeten de admins binnenkort ook een urenverantwoording komen afleggen ?


Zoiets is nog nooit bij me opgekoimen en daar heb ik het dan ook nog nooit over gehad.


Bij mij wel, maar dan had ik jou in gedachten, Herman.  ;)
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

HPM

Jaap, als ik het goed begrijp verdeel jij je tijd tussen het op de trap zetten van drammende peuters en het je afvragen hoe anderen hun tijd besteden. Je mag je gelukkig prijzen dat je een trap hebt.
Herman van der Meer

Botervlieg

Citaat van: peterlindenburg op mei 21, 2013, 11:21:07 AM
Citaat van: M. Baltus op mei 21, 2013, 09:43:59 AM
Citaat van: hiskodevries op mei 21, 2013, 09:39:27 AM
b.v.
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=221240.msg1369905#msg1369905

Hisko, ik vraag je niet om de regels te herhalen.

Ik vraag je om de drie topics langs te lopen en op alle vragen die daar gesteld worden en alle suggesties die waarnemers doen om anders met verbergen van foto's en/of nestfotografie om te gaan, antwoord én uitleg te geven.  (Waarmee ik bedoel dat met "gaan we niet doen" we niets kunnen.

Begrijp je mijn vraag? Zo niet, zeg het gerust, dan probeer ik het op een andere manier nogmaals uit te leggen.


Ik vind je nogal onvriendelijk overkomen. Het schijnt dat er al twee admins zijn gestopt omdat ze het zat zijn om zo vaak negatief benaderd te worden. Bedenk wel dat deze site door vrijwel alleen maar vrijwilligers wordt gerund. Je kunt het niet eens zijn met het nestfotografie-beleid. Er zitten aan alle opties in mijn beleving wat nadelen. Maar ga er nou gewoon vanuit dat men het beste probeert en leg je erbij neer dat je je zin niet krijgt. Ik vind vooral dat je je erg naar uitlaat richting Hisko, die we toch met zijn allen dankbaar kunnen zijn voor het opzetten van deze site. Hij, en de admins, staan open voor kritiek, reageren op alles, leggen alles keer op keer uit en leggen in mijn ogen engelengeduld aan de dag.
groeten Peter

Peter,

Mijn vraag was allerminst onaardig bedoelt, maar ter verduidelijking wat ik wel vraag en wat ik niet vraag. Als dat onaardig is overgekomen biedt ik daarvoor bij deze mijn excuses aan. Voor de manier waarop. Want de inhoud, daar sta ik achter.

Dat Hisko de site heeft opgericht vind ik zeker fantastisch. Maar dat betekend niet dat ik het overal mee eens moet zijn, nooit feedback mag geven en alles maar moet toestaan. Dat hij de site heeft opgericht en daar over het algemeen zich zo goed mogelijk voor inzet, geeft hem geen vrijbrief voor alles en dat ik maar op mijn knieën moet van dankbaarheid. Dat doet hij overigens ook niet voor de duizende waarnemingen die ik hem lever, de donaties die ik heb gedaan, de tips en adviezen die ik gewenst of ongewenst heb gegeven etc.

CiteerHij, en de admins, staan open voor kritiek, reageren op alles, leggen alles keer op keer uit en leggen in mijn ogen engelengeduld aan de dag.
Ik weet niet hoe ik hier op moet reageren. "reageren op alles". Volgens mij mis ik dan toch echt iets. Dat zou echt heel erg zijn want dat betekend dat ik inderdaad zoals je zegt volkomen onterecht herhaaldelijk om informatie blijf vragen terwijl die er al is. Maar misschien wil je me dan even helpen.

Groot deel van het bericht uit onderstaande citaat weggeknipt, zie voor het hele bericht: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219431.msg1382492#msg1382492
Citaat van: M. Baltus op mei 07, 2013, 22:12:07 PM
Dit roept bij mij toch wel wat vragen op.

1) Ben ik de enige die (toch) (keer op keer) nestfoto's invoert ondanks de regels?
2) Zijn er meer waarnemers die zijn gewaarschuwd voor hun gedrag. Zijn er meer waarnemers waarvan waarnemingen zijn afgekeurd en die nu tijdelijke uitsluiting van waarneming.nl boven het hoofd hangt?
3) Ben ik degene met de meeste nestfoto's? (En dus degene die de regel het meest overtreed?)
4) Ben ik degene die de meest schokkende nestfoto's plaatst en daarmee echt "voorbeeld" geef aan "fout gedrag" (dicht bij het nest komen, vogels verstoren, eieren op de foto, etc)
5) Als dit de hoeveelheid foto's is die nog zichtbaar is (binnen "bezet nest" "bezet nest met eieren" en "bezet nest met jongen") hoeveel foto's zijn er (dan wel niet) verborgen?

Groetjes, Marleen

Waar kan ik de antwoorden op deze vragen lezen?

Groetjes, Marleen



hiskodevries

ad 1 Ja dus ad 2 wordt dan nee
ad 3 geen idee is ook niet interessant zie ad1
ad 4 geen idee is ook niet interessant zie ad 1
ad 5 is verder niet zo boeiend
en hup nu lekker naar buiten van de natuur genieten
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0