Melden van nestfotografie ongewenst

Gestart door HPM, mei 11, 2013, 21:27:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Datura

@ Marleen:

Citaat van: M. Baltus op mei 21, 2013, 10:14:43 AM
Citaat van: Jaap Denee op mei 21, 2013, 10:02:49 AM
Bij ons thuis mogen ze even op de trap als ze zo lopen te drammen, om af te koelen.

Wat erg voor de kinderen (aanname dat het kinderen betreft, voor volwassenen overigens net zo erg)

- Zij vragen iets
- jij negeert hun (wat ongeveer de ergste vorm van kwetsen is),
- ze vragen het nogmaals, omdat ze ervan willen leren, om het te begrijpen, om te kunnen helpen, om het een volgende keer beter te kunnen doen.
- En zij krijgen straf.

???

Ik denk niet dat jij een 'ervaringsdeskundige' bent (verbeter me gerust als je wel al kinderen hebt). Maar in deze mag ik mezelf inmiddels ongeveer even ervaren noemen als Jaap (denk ik), en kan ik je toch even verbeteren:

- Zij vragen iets (bijvoorbeeld mag ik een ijsje, mag ik die ontzettend dure speelgoedauto, mag ik met de blikopener spelen?)
- Jij als ouder zegt nee en legt het uit (waarom je denkt dat het genegeerd wordt is mij een raadsel): respectievelijke mogelijke antwoorden: Slecht voor je tanden/heb je vorige week al gehad; te duur maar je mag hem wel voor je verjaardag vragen; zitten scherpe delen aan en bovendien is het geen speelgoed)
- Zij 'vragen 'Waarom'? of 'Ik wil het toch': waarop je het nog een keer uitlegt waarom iets niet kan.
- Zij vragen het nog een keer, waarop je het nog een keer uitlegt en erbij zegt dat dit de laatste keer is dat je het uitlegt.
- Zij vragen het nog een keer waarop je aangeeft dat je al geantwoord hebt en dat het kind zeurt.
- Zij zeuren er nog eens om (vanaf nu is het zeuren), de sfeer wordt onvriendelijk en je geeft aan dat het kind zit te drammen en als hij daarmee doorgaat voor straf naar zijn kamer/de trap o.i.d. moet .
- Zij gaan verder (vanaf nu is het drammen) en worden voor straf naar de trap/kamer gestuurd.

Jaap, verbeter me gerust als ik het fout heb :)

De parallellen met (een deel van) deze discussie zijn bijna 1 op 1 te trekken. Inclusief dat ik geloof dat mijn kinderen echt denken dat ik nog niet op hun vragen geantwoord heb, of dat de reden die ik gegeven heb niet kloppen/niet relevant zijn/ niet op hun van toepassing zijn. Volgens mij heeft alleen het laatste punt nog geen parallel met deze discussie, en ik hoop dat dat zo blijft.

verder @ allen:
De herhaling van zetten in de verstoringsdiscussie is voor iedereen duidelijk denk ik. Nu neem ik even aan dat 'herhaling van zetten' naar schaken verwijst (heb het niet nagekeken). Welnu bij schaken is drie keer dezelfde stelling op het bord automatisch remise (beide moeten met een half punt genoegen nemen). Ik denk dat we '3x dezelfde stelling' met betrekking tot de verstoringsdiscussie al lang voorbij zijn maar dat we beter laat dan nooit een 'remise' kunnen hebben. Om de parallel met schaken nog maar eens verder te trekken: als je de 'tegenstander' meermaals (een weloverwogen) remise aanbied en de tegenstander krampachtig door wil blijven gaan is dat zeker toegestaan, maar het gaat wel ten koste van de sfeer en de 'goodwill voor elkaar'.
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

arjan.kop

#181
Citaat van: Datura op mei 21, 2013, 14:13:25 PM

De herhaling van zetten in de verstoringsdiscussie is voor iedereen duidelijk denk ik.

Volgens mij niet. Sommige mensen zien het tenminste duidelijk anders. Geeft niet, zolang iedereen maar een beetje aardig blijft. Jammer genoeg schiet dat er wel eens een beetje bij in.

Botervlieg

Citaat van: Datura op mei 21, 2013, 14:13:25 PM
@ Marleen:

Citaat van: M. Baltus op mei 21, 2013, 10:14:43 AM
Citaat van: Jaap Denee op mei 21, 2013, 10:02:49 AM
Bij ons thuis mogen ze even op de trap als ze zo lopen te drammen, om af te koelen.

Wat erg voor de kinderen (aanname dat het kinderen betreft, voor volwassenen overigens net zo erg)

- Zij vragen iets
- jij negeert hun (wat ongeveer de ergste vorm van kwetsen is),
- ze vragen het nogmaals, omdat ze ervan willen leren, om het te begrijpen, om te kunnen helpen, om het een volgende keer beter te kunnen doen.
- En zij krijgen straf.

???

Ik denk niet dat jij een 'ervaringsdeskundige' bent (verbeter me gerust als je wel al kinderen hebt). Maar in deze mag ik mezelf inmiddels ongeveer even ervaren noemen als Jaap (denk ik), en kan ik je toch even verbeteren:

- Zij vragen iets (bijvoorbeeld mag ik een ijsje, mag ik die ontzettend dure speelgoedauto, mag ik met de blikopener spelen?)
- Jij als ouder zegt nee en legt het uit (waarom je denkt dat het genegeerd wordt is mij een raadsel): respectievelijke mogelijke antwoorden: Slecht voor je tanden/heb je vorige week al gehad; te duur maar je mag hem wel voor je verjaardag vragen; zitten scherpe delen aan en bovendien is het geen speelgoed)
- Zij 'vragen 'Waarom'? of 'Ik wil het toch': waarop je het nog een keer uitlegt waarom iets niet kan.
- Zij vragen het nog een keer, waarop je het nog een keer uitlegt en erbij zegt dat dit de laatste keer is dat je het uitlegt.
- Zij vragen het nog een keer waarop je aangeeft dat je al geantwoord hebt en dat het kind zeurt.
- Zij zeuren er nog eens om (vanaf nu is het zeuren), de sfeer wordt onvriendelijk en je geeft aan dat het kind zit te drammen en als hij daarmee doorgaat voor straf naar zijn kamer/de trap o.i.d. moet .
- Zij gaan verder (vanaf nu is het drammen) en worden voor straf naar de trap/kamer gestuurd.


Ik weet prima hoe je met vragen van kinderen om moet gaan. Daar hoef je niet altijd per definitie kinderen voor te hebben. Er bestaan ook andere rollen/vakgebieden waarbij je met vragende kinderen te maken hebt en daar pedagogisch verantwoord op moet reageren.

Mijn reactie was een weergave van hoe het hier op waarneming gaat. En de vraagtekens gaven aan dat ik betwijfelde of je zo met je kinderen om moet gaan, dat ik dat heel erg zou vinden.

Datura

En volgens mij geef ik aan dat de perceptie van kinderen in zulke kwesties vaak verschilt met die van hun ouders, zeker met betrekking tot het idee dat ze genegeerd worden.
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Botervlieg

#184
Citaat van: Datura op mei 21, 2013, 14:37:34 PM
En volgens mij geef ik aan dat de perceptie van kinderen in zulke kwesties vaak verschilt met die van hun ouders, zeker met betrekking tot het idee dat ze genegeerd worden.

Als ik iets vraag en daar géén reactie op krijg of een reactie (keer op keer op keer) die niet mijn vraag beantwoord (ongeacht of ik het met het/de antwoord(en) eens ben), vind ik dat ik genegeerd wordt.

Ik denk dat er ook verschil is tussen wanneer een ouder vindt dat hij/zij een kind niet negeert en wanneer dat weldegelijk gebeurt.

Zullen we weer ontopic? Mocht je er verder over willen praten vind ik dat goed, maar misschien wil je dan een nieuw topic maken in praat maar raak, dan kunnen we daar verder praten als je dat wilt.

Datura

Ik zal even een laatste reactie geven: Marleen wat jij doet heeft niks meer met praten te maken.
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Botervlieg

Citaat van: Datura op mei 21, 2013, 15:01:26 PM
Ik zal even een laatste reactie geven: Marleen wat jij doet heeft niks meer met praten te maken.

Wil je dat uitleggen alsjeblieft?

Volgens mij geef ik mijn mening.
Mijn 1e mening omdat daar op directe en indirecte manier om gevraagd was.
En bij het 2e punt omdat ik je wil laten zien dat er meer kanten aan een verhaal zitten. Niet alleen een kind doet dingen fout. Een ouder kan het ook wel eens per ongeluk verkeerd doen. Is toch niet erg? (Eerlijk ernaar durven kijken, toegeven dat er een fout is gemaakt en daarna proberen het beter te doen zijn de volgende stappen, denk ik)

En omdat dit onderwerp niet op de juiste plek is vraag ik of je het ergens anders voort wilt zetten of niet.

Botervlieg

Citaat van: HPM op mei 21, 2013, 11:39:43 AM
Citaat van: peterlindenburg op mei 21, 2013, 11:21:07 AM
...
Het schijnt dat er al twee admins zijn gestopt omdat ze het zat zijn om zo vaak negatief benaderd te worden. Bedenk wel dat deze site door vrijwel alleen maar vrijwilligers wordt gerund.
...

Het schijnt dar er een paar admins zijn gestopt bij de forumpolitie.
In theorie kan dat een ten goede komen aan hun normale werkzaamheden.

Herman,

Begrijp ik goed dat er geen admins "weg" zijn van waarneming.nl maar dat ze alleen niet meer deelnemen aan het gesprek in de nestfoto/verborgen foto's topics?

Groetjes, Marleen

HPM

Kim, ik denk dat je vergelijking met schaken en remise toch wel een beetje mank gaat. In de eerste plaats is Waarneming volgens mij de enige die kan winnen en in de tweede plaats heeft Waarneming zeker geen remise aangeboden maar gezegd dat het (voorlopig?) blijft zoals het is. Waarneming wint dus maar niet op de veel mooiere manier die anderen graag zouden zien. Eigenlijk kent deze lange discussie dus alleen maar verliezers terwijl hij alleen maar winnaars op had kunnen leveren. Zoiets noem ik geen remise.
Hoe het met anderen zit weet ik niet maar zelf heb ik dit nooit als een spel gezien omdat ik er persoonlijk niets meer bij te winnen had dan een verbetering van Waarneming. Dat het op een soort oorlog is uitgelopen valt volgens mij in de eerste plaats Waarneming aan te rekenen.
Herman van der Meer

Botervlieg

Citaat van: HPM op mei 21, 2013, 15:37:06 PM
Hoe het met anderen zit weet ik niet maar zelf heb ik dit nooit als een spel gezien omdat ik er persoonlijk niets meer bij te winnen had dan een verbetering van Waarneming. Dat het op een soort oorlog is uitgelopen valt volgens mij in de eerste plaats Waarneming aan te rekenen.

Ik sluit mij hier bij aan.

hiskodevries

mooi kan deze discussie nu op slot ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: hiskodevries op mei 21, 2013, 15:43:13 PM
mooi kan deze discussie nu op slot ?

Ik zou bijna 'quod erat demonstrandum' zeggen.
Herman van der Meer

Datura

Even kort (kinderen zijn wakker). Alleen verliezers ben ik het mee eens, maar zeker niet dat waarneming hier vooral schuld aan heeft.
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Nachtuil

Met stijgende verbazing lees ik deze discussie, :rolleye: :rolleye:
Het is het oude gezegde... met domme mensen kun je praten maar eigenwijze......

Foto's van nesten nee of ze nu wel of niet verstoord worden.
En dat geld dus voor iedereen.

Gr. Hans
Groetjes Hans Hof

hiskodevries

#194
ik sluit dit onderwerp af.
Samenvatting:
Niet iedereen is het eens met het huidige beleid. Dat nemen we mee in de evaluatie nestfotografie 2013
de diverse standpunten zijn inmiddels wel bekend. zie ook http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=225612.0
De nuance komt wel tijdens de interne admin discussie.
klachten naar info@waarneming.nl
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0