Hoofdmenu

welk kevertje ?

Gestart door leonwillems@home.nl, mei 05, 2013, 20:00:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

leonwillems@home.nl

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/75772275
Kevers en Torren onbekend - Coleoptera gezien op 2013-05-05 Valkenburg - Kasteel Schaloen
Foto's:




bij voorbaat dank Leon Willems
~ Keep a green tree in your heart and perhaps a singing bird will come ~

Arp

Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

jan cuppen

Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

Arp

You done lost me  :huh:

Nou heb ik een stief uurtje naar kniptorren zitten turen, maar ik zie het niet ... met sleutels kom ik er niet doorheen (teveel onderkant, klauwtjes en ander spul wat nooit te zien is), dus het allemaal een beetje op "habitus" (c.q. lekker intelligent plaatjes kijken) en ik meende altijd begrepen te hebben dat er voor A. murina niet zoveel te verwisselen valt (anders had ik m'n amateuristische kop wel gehouden). Heel misschien Prosternon tessellatum ofzo, maar die heeft juist relatief langere voelers met 2&3 wat langgerekter (en hele voelers zwart, lijkt plaatjeskijkend?).

Wat heb ik (met excuses aan Leon) verkeerd begrepen?  :-\
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

jan cuppen

Ji hebt niks fout gedaan, Arp. Op het eerste gezicht was het voor mij een Prosternon, maar de antennen klopten niet. Daarom schreef ik dus let op de antennen, want het is geen Prosternon. Rare hersenkronkel. Vaker last van.
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

Arp

 ;D

Helemaal goed Jan, bedankt voor de opheldering :duim: Heb ik in elk geval eens een uurtje (of 2?) wat beter naar kniptorren zitten turen, had ik ook nog nooit echt gedaan ;)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

leonwillems@home.nl

~ Keep a green tree in your heart and perhaps a singing bird will come ~