Meldingen eerste/laatste gedocumenteerde ... van 2013

Gestart door bas.drost96, februari 10, 2013, 13:32:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Even een uitstapje: Ik bedacht mij dat het wel een idee is om verwerkte meldingen te verwijderen. Als het goed is, blijft het topic dan beperkt tot één pagina. En daarmee wordt alles stukken overzichtelijker.

Iemand die een goeie reden kan bedenken dat niet te doen?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jeroen Nagtegaal

Waarom wel? We gaan het zeldzaamheden-topic toch ook niet opschonen? Af en toe is er toch een bijdrage geplaatst die handig kan zijn voor iemand... De waarde van een post is denk ik niet zomaar te bepalen. Ik zeg dus gewoon laten staan. Voor het overzicht is de eerste post.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

petermeer

Citaat van: Vincent Hart op april 22, 2013, 22:08:02 PM
Even een uitstapje: Ik bedacht mij dat het wel een idee is om verwerkte meldingen te verwijderen. Als het goed is, blijft het topic dan beperkt tot één pagina. En daarmee wordt alles stukken overzichtelijker.
Doen! Uiteraard wel de op- en aanmerkingen en de discussies laten staan. Maakt het overzichtelijker en hoef je niet x-aantal pagina's door te lezen.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Vincent Hart

#183
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op april 22, 2013, 23:24:06 PM
Waarom wel? We gaan het zeldzaamheden-topic toch ook niet opschonen? Af en toe is er toch een bijdrage geplaatst die handig kan zijn voor iemand... De waarde van een post is denk ik niet zomaar te bepalen. Ik zeg dus gewoon laten staan. Voor het overzicht is de eerste post.
Jeroen, leg mij de waarde even uit van een post 'eerste melding van soort x' gevolgd naar de link van die melding als diezelfde informatie ook in de tabel staat.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Timo Roeke

Ook voor verwijderen. Het zijn slechts meldingen in mijn ogen.

Vincent Hart

Citaat van: Vincent Hart op april 22, 2013, 22:08:02 PM
Even een uitstapje: Ik bedacht mij dat het wel een idee is om verwerkte meldingen te verwijderen. Als het goed is, blijft het topic dan beperkt tot één pagina. En daarmee wordt alles stukken overzichtelijker.

Iemand die een goeie reden kan bedenken dat niet te doen?
Ik wacht nog even verdere ideeën af. Als daar geen grote bezwaren uitkomen, voer ik bovenstaand vanavond laat uit. Zoals Peter hierboven suggereert zal ik posts waar discussie in staat nog even laten staan, danwel verplaatsen naar Foutieve Determinaties.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

peterlindenburg

ideetje: is het niet leuk om iets als fenologie.waarneming.nl te hebben? misschien veel werk, geen idee, maar het kan door de jaren heen wel een mooi, compact overzicht opleveren


pwolf

Citaat van: JandJ op april 22, 2013, 18:34:12 PM
Zie ik nu ook ja, maar is het dan lichtval dat de buik zo donker is, en de wang licht? Duidelijk contrast tussen wang-buik-anaalstreek toch?


Visdief, zou eventueel nog een Noordse kunnen zijn maar bouw, staartlengte, handpenpatroon aan de onderzijde allemaal beter voor Visdief.


Groeten, Pim
Pim Wolf, Vlissingen

JandJ

Bedankt Pim en Robert. Ik kan me er nu wel in vinden. :)
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

JandJ

Sowieso zijn de foto's niet de duidelijkste :)


En om op Vincents vraag te reageren: goed idee, geen bezwaar om uitsluitend de discussies te laten staan.
Mijn oplossing van de vele pagina's is de berichten in omgekeerde volgorde te zetten. even wennen, maar zo doe ik het altijd al hier. Nieuwste bovenaan dus. (Soms wel verwarrend als iemand het over 'de reactie hierboven' heeft :) )
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

HPM

Citaat van: JandJ op april 23, 2013, 20:17:20 PM
...
Mijn oplossing van de vele pagina's is de berichten in omgekeerde volgorde te zetten. even wennen, maar zo doe ik het altijd al hier. Nieuwste bovenaan dus. (Soms wel verwarrend als iemand het over 'de reactie hierboven' heeft :) )

Als je bovenaan willekeurig welke pagina op 'De eerste/laatste gedocumenteerde ... van 2013' klikt kom je gelijk bij het eerste bericht uit.
Herman van der Meer

petermeer

Citaat van: peterlindenburg op april 23, 2013, 16:47:38 PM
ideetje: is het niet leuk om iets als fenologie.waarneming.nl te hebben? misschien veel werk, geen idee, maar het kan door de jaren heen wel een mooi, compact overzicht opleveren
@Peter, zie: http://waarneming.nl/fenologie.php?jaar=2013.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).


HPM

Veel is het niet maar het lijkt me genoeg als eerste bewijs voor Nachtzwaluw.
http://waarneming.nl/waarneming/view/75393694
Herman van der Meer

Steven Wytema

Steven Wytema


Sjaak Schilperoort

Citaat van: Vincent Hart op april 23, 2013, 13:26:44 PM
Citaat van: Vincent Hart op april 22, 2013, 22:08:02 PM
Even een uitstapje: Ik bedacht mij dat het wel een idee is om verwerkte meldingen te verwijderen. Als het goed is, blijft het topic dan beperkt tot één pagina. En daarmee wordt alles stukken overzichtelijker.

Iemand die een goeie reden kan bedenken dat niet te doen?
Ik wacht nog even verdere ideeën af. Als daar geen grote bezwaren uitkomen, voer ik bovenstaand vanavond laat uit. Zoals Peter hierboven suggereert zal ik posts waar discussie in staat nog even laten staan, danwel verplaatsen naar Foutieve Determinaties.

Zet de resultaten op een eigen pagina, slotje erop zodat je daar niet kan reageren, link naar discussie-topic vermelden, eventueel sticky maken zodat ie bovenaan blijft staan. De discussiegroep niet opschonen, die zakt zoals de andere topics bij gebrek aan nieuwe berichten vanzelf naar beneden en uit het zicht.

JohanvantBosch

Citaat van: Sjaak Schilperoort op april 24, 2013, 15:56:13 PM
Citaat van: Vincent Hart op april 23, 2013, 13:26:44 PM
Citaat van: Vincent Hart op april 22, 2013, 22:08:02 PM
Even een uitstapje: Ik bedacht mij dat het wel een idee is om verwerkte meldingen te verwijderen. Als het goed is, blijft het topic dan beperkt tot één pagina. En daarmee wordt alles stukken overzichtelijker.

Iemand die een goeie reden kan bedenken dat niet te doen?
Ik wacht nog even verdere ideeën af. Als daar geen grote bezwaren uitkomen, voer ik bovenstaand vanavond laat uit. Zoals Peter hierboven suggereert zal ik posts waar discussie in staat nog even laten staan, danwel verplaatsen naar Foutieve Determinaties.

Zet de resultaten op een eigen pagina, slotje erop zodat je daar niet kan reageren, link naar discussie-topic vermelden, eventueel sticky maken zodat ie bovenaan blijft staan. De discussiegroep niet opschonen, die zakt zoals de andere topics bij gebrek aan nieuwe berichten vanzelf naar beneden en uit het zicht.


Lijkt mij een goed voorstel van Sjaak.  O0

Vincent Hart

Citaat van: JohanvantBosch op april 24, 2013, 16:29:16 PM
Citaat van: Sjaak Schilperoort op april 24, 2013, 15:56:13 PM
Citaat van: Vincent Hart op april 23, 2013, 13:26:44 PM
Citaat van: Vincent Hart op april 22, 2013, 22:08:02 PM
Even een uitstapje: Ik bedacht mij dat het wel een idee is om verwerkte meldingen te verwijderen. Als het goed is, blijft het topic dan beperkt tot één pagina. En daarmee wordt alles stukken overzichtelijker.

Iemand die een goeie reden kan bedenken dat niet te doen?
Ik wacht nog even verdere ideeën af. Als daar geen grote bezwaren uitkomen, voer ik bovenstaand vanavond laat uit. Zoals Peter hierboven suggereert zal ik posts waar discussie in staat nog even laten staan, danwel verplaatsen naar Foutieve Determinaties.

Zet de resultaten op een eigen pagina, slotje erop zodat je daar niet kan reageren, link naar discussie-topic vermelden, eventueel sticky maken zodat ie bovenaan blijft staan. De discussiegroep niet opschonen, die zakt zoals de andere topics bij gebrek aan nieuwe berichten vanzelf naar beneden en uit het zicht.


Lijkt mij een goed voorstel van Sjaak.  O0
Uitstekend idee, dank Sjaak! Bij deze uitgevoerd. Topic met de resultaten afgesplitst en sticky gemaakt.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers


snwja3

Ik zie in de fenologielijst de Kwartel van januari staan.

Is dit Fenologie? Mijn definitie van fenology is: de tijdstippen waarop trekvogels terugkomen
Mijn inziens een Kwartel die hier verkeerd is blijven hangen en niet eentje die teruggekomen is uit Afrika.

O0
Wietze Janse

Folkert Jan

Eens.

Net als de zomertaling.
(apart stukje voor schaarse overwinteraars is wellicht leuk) Zoals oeverloper, de grasmus van vorig jaar, rouwkwikstaart etc
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

HPM

Er zou een manier moeten zijn om zulke overwinteraars buiten de fenologie te houden.

Herman van der Meer

Robertmeer

#203
Heb overwinterende Kwartel verwijderd, Zomertaling gewijzigd naar eerste doortrekker en Witwangstern, Grote Stern en Regenwulp toegevoegd.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

hiskodevries

Citaat van: HPM op april 25, 2013, 12:41:02 PM
Er zou een manier moeten zijn om zulke overwinteraars buiten de fenologie te houden.
dat kan. ik kan per soort een start dag /maand instellen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: hiskodevries op april 28, 2013, 16:56:50 PM
Citaat van: HPM op april 25, 2013, 12:41:02 PM
Er zou een manier moeten zijn om zulke overwinteraars buiten de fenologie te houden.
dat kan. ik kan per soort een start dag /maand instellen.

Ik heb een poosje geleden al een aanzet gemaakt aan de hand van de meldingen en bewijzen in de afgelopen negen jaar maar nog niet van alle in aanmerking komende soorten en niet tot een preciese datum. Ik zal zien wat ik kan doen.
Herman van der Meer

HPM

Niet ver van de Nederlandse grens (Tongeren) is er al goed bewijs voor Bosrietzanger
http://waarnemingen.be/waarneming/view/75704516
Herman van der Meer

bas.drost96

#207
De lachstern moet er nog bij: http://waarneming.nl/waarneming/view/75676171#

:right:
Groeten,
Bas
Totaal 4075 soorten op waarneming.nl ingevoerd

Admin bladvlooien

petermeer

#208
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

frankmeer

Lachstern van Thomas Luiten, Grauwe Klauwier van Dick van Dorp en Wielewaal van Marcus Briët toegevoegd.
Frank van der Meer