GPS-tag maken en daarna thuis meer invoeren

Gestart door redmar_woudstra, april 22, 2013, 17:07:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bart van Hoogstraten

Ik heb de knoop toch wat eerder doorgehakt dan aangekondigd en heb dit apparaat inmiddels gekocht met de volgende argumenten:
- Ik wil geen dikker toestel dan wat ik nu heb anders past mijn beschermhoes niet meer;
- Ik wil niet dagelijks batterijen wisselen in het toestel tegen vergelijkbare kosten (S3 is een vrij fragiele constructie, heus geen Nokia-kwaliteit. -> Alsof je een blisterverpakking kapot trekt als je die bodemplaat eraf haalt!);
- Ik kan er minstens 60 uur mee obsmappen;
- Mijn vrouw kan ook gebruik maken van dat ding met haar i-Phone
- Het ding is 2/3 goedkoper dan vergelijkbaar ding met zonnecellen (en die [kleine] extra is me dat niet waard).

Ik zal hem uitgebreid testen op vakantie en laat naderhand mijn bevindingen hier weten.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

DunesUnLimited

Als je i een gebied bent met een slechte dekking, wat makkelijk kan als je ergns in wat ruigere natuur bent, dan kost het constant zoeken naar een telefoonverbinding veel stroom. Wat kan schelen is om flight mode (vliegtuig modus) aan te zetten, dan doet de gps het nog wel, maar dan kan je niet meer bellen/gebeld worden.
Bernard van Duijnen

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Bart van Hoogstraten op juni 23, 2013, 20:19:38 PM
Ik zal hem uitgebreid testen op vakantie en laat naderhand mijn bevindingen hier weten.

Ik heb het apparaat al een poosje in bezit en al wat getest -> Wel een stevig en robuust ding en voorzien van handige usb-aansluiting maar ik wist in eerste instantie niet hoe ik hem dan aan een stopcontact moest hangen (er zit geen adapter bij). Maar gelukkig doet hij het op de adapter van mijn Galaxy S3. De oplaadtijd duurt veel langer dan in de reviews staat (daar vermelden ze 8 uur); veel meer dan 12 uur zelfs...(maximale input is 1000 mAh). Het opladen van de telefoon aan dat ding gaat echter vrij snel (met output A [1.000 mAh] ongeveer net zo snel als met een adapter aan het stopcontact en met output B [2.100 mAh] zelfs maar een uur). Ook de opgegeven capaciteit klopt niet. Op de specs staat dat ie 13.800 mAh heeft en mijn Galaxy batterij is 2.100 mAh. Theoretisch zou ik dus meer dan 6x mijn telefoon ermee kunnen opladen maar na 1x laden met output B heeft ie nog maar 2 van de 4 indicatorlampjes branden (=halve capaciteit?). Kortom; ik ben al enigszins teleurgesteld nog voordat ik hem in het veld getest heb (goedkoop = duurkoop -> dat ding van Joost is ondanks de prijs waarschijnlijk meer de moeite waard). Verder verslag (uit het veld) volgt over 3 weken. Een fijne en waarnemingsrijke vakantie allemaal!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

hiskodevries

Bart een accu moet altijd op gang komen. Dus een aantal keer herhalen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Bart van Hoogstraten

Citaat van: hiskodevries op juli 06, 2013, 14:49:53 PM
Bart een accu moet altijd op gang komen. Dus een aantal keer herhalen.

Hij moest inderdaad "ingereden" worden. Na hem een keer volgeladen en helemaal leeg getrokken te hebben deed hij wat ze beloofden. Ik heb hem uitgebreid getest en ik moet zeggen dat ik er blij mee ben. Uiteindelijk heb ik hem met een 12/220-converter (aanbieding bij de Makro voor € 13,-) permanent aan de aansteker van de auto gekoppeld zodat hij bij elk ritje bij laadde zonder dat ik er aan hoefde te denken of de hele tijd met allerlei bedrading moest rommelen. De telefoons zette ik 's nachts uit en koppelde ik dan aan de powerbank. We hebben gedurende 3 weken elke ochtend 2 volgeladen telefoons gehad (een i-phone en een S3) zonder dat de powerbank helemaal leeg raakte. Ik schat dat je met een volgeladen telefoon + een volle powerbank minimaal een uur of 60 kunt obsmappen. Een volledig lege powerbank heeft ongeveer 8 uur nodig om vol te laden (= 1 hotelovernachting); hij gaat mee dus naar Afrika in januari.  :duim:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/