zoogdier op cameraval

Gestart door albertallema, april 15, 2013, 16:48:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

albertallema

Goedendag,

Kan iemand hier iets van maken? Een klein zoogdier met een spitse snuit. Spitsmuis? Lijkt me daar wel iets groot voor. De spitse snuit is erg beweeglijk. Iets te zeggen over welke?

Groet,
Albert

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

albertallema

Ja, die bedoel ik. Excuus, ik had de juiste code met links niet geplakt.

Douwe van der Ploeg

Ik kan hier echt helemaal niets van maken.. Is het een deel van een filmpje, of een crop van een grotere foto misschien? Zodat we wat meer perspectief kunnen krijgen..
Hoe stond je val? Wat is dat witte horizontale balkje, bijvoorbeeld? Een ijzerdraadje van een hek, of een plank ofzo?
Douwe van der Ploeg

albertallema

Het gaat om deze waarneming met 1 extra foto. Wat ik liet ziet kwam uit de grotere foto er na (of een andere uit dezelfde serie) De rest van de serie geeft weinig duidelijkheid, je ziet alleen de snuit wat op en neer gaan.

http://waarneming.nl/waarneming/view/75138257
Zoogdier onbekend - Mammalia spec. gezien op 2013-04-09 De Onlanden
Foto's:




Theo Linders

Het lijkt nog het meest op een slurfhondje (Rhynchocyon spec.), maar aangezien het in Nederland is, zou ik zeggen dat je een bewegend takje/blaadje te pakken hebt.
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de

Merel

Misschien handig om de volgende keer ff een vorm erin te tekenen, want ik kan met geen mogelijkheid een dier ontdekken in de crop.
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer

Rob Koelman

#7
Met veel fantasie kun je hier een staande spitsmuis van maken, waarbij het zelfs zou kunnen gaan om een waterspitsmuis!

Zonder bewegende beelden is er echter niets zinnigs over de foto te zeggen. Kan echt van alles zijn...

Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

Jeroen Nagtegaal

Niet toevallig één foto ervoor en erna?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

albertallema

Hier eentje die net anders is:

Jeroen Nagtegaal

Gezien het kwartier verschil, lijkt me de kans op een blaadje wel heel groot...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com