Hoofdmenu

"Nestfoto"

Gestart door HPM, april 11, 2013, 22:16:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Het is om te janken.

Herman van der Meer

GMentink

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op mei 11, 2013, 14:47:43 PM
Wrn.nl wil netsfotografie ontmoedigen. Hoe kun je dan deze tweet verantwoorden? https://twitter.com/waarneming/status/332930421417472000
CiteerZijn ze niet schattig? Zie: http://waarneming.nl/waarneming/view/75931446?_popup=1

Dat lijkt me toch een oproep om tot het fotograferen van (nest)jongen...
Nu is het wachten op alle foto's van uilskuikens, bijna uitvliegende merels en mezen in nestkasten...


Staat geen nest op de foto....
Dat zal dan wel de reden zijn! :rolleye: :rolleye:

Jeroen Nagtegaal

Voordat een ander topic weer wordt verwijderd hier ook maar even...

Niet alleen de Censuur is ten top... Ook het wanbeleid van Wrn.nl en enkele admins. Zo vind ik de foto van Frank van der Meer niet te verantwoorden met het beleid om nestfoto's te verbieden.

http://waarneming.nl/waarneming/view/75955224?_popup=1

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Guus Peterse

Censuur, wanbeleid, Jeroen, je bent weer in vorm. Maar ook admins zijn gewone mensen die af en toe de regels even vergeten. En voor de duidelijkheid: ik was er niet bij maar je kunt er veilig vanuit gaan dat de foto vanaf de weg is genomen en er dus geen verstoring heeft plaatsgevonden.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

DKoppenol

The war between the admins and the Other Folks.
Groeten, Diedert Koppenol

Levenslijst: 255
Nieuwste soorten:Amerikaanse Goudplevier,Buidelmees

Vogelen? Gezelligheid? www.jnm.nl

Jeroen Nagtegaal

Guus, het gaat mij er vooral om dat wij als gebruikers meteen alles over ons heen krijgen. Terwijl het voor Admins gewoon afgedaan wordt als foutje... Admins hebben een voorbeeld functie wat dat betreft. Over de functie van admins zijn al eerder discussies gevoerd...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Rene Janssen

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op mei 11, 2013, 22:35:20 PM
Guus, het gaat mij er vooral om dat wij als gebruikers meteen alles over ons heen krijgen. Terwijl het voor Admins gewoon afgedaan wordt als foutje... Admins hebben een voorbeeld functie wat dat betreft. Over de functie van admins zijn al eerder discussies gevoerd...
Jeroen, Jeroen, Jeroen... adem in, adem uit. En nog eens, adem in, adem uit. Admins zijn ook maar mensen en proberen het hier een beetje leuk te houden. Ergens is voor gekozen, en daar kun je dan tegenaan blijven schoppen (net als in het andere topic Herman en Marleen), maar wordt het daar nu allemaal gezelliger van? Als de admins nu bakken vol geld kregen, kon ik me je ongenoegen begrijpen; voor zover hebben alle admins een T-shirt als cadeau gekregen voor enorm veel valideer werk...


Mogelijk goed om dit in het hoofd te houden?



René
Admin Zoogdieren
René Janssen

Guus Peterse

Jeroen, ik heb eerder de indruk dat (sommige) admins momenteel alles over zich heen krijgen, maar laten we vooral daar ook niet over gaan discussiëren. Punt is: als wie dan ook één keer een nestfoto plaatst, wordt die als het goed is op verborgen gezet en is er verder niets aan de hand. Foutje inderdaad, admin of niet. Problemen kunnen ontstaan wanneer mensen herhaaldelijk nestfoto's plaatsten en ondanks commentaar daarop blijven plaatsen. Dat is hier voor zover ik weet niet aan de orde.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Botervlieg

Citaat van: guusp op mei 11, 2013, 23:00:39 PM
Jeroen, ik heb eerder de indruk dat (sommige) admins momenteel alles over zich heen krijgen, maar laten we vooral daar ook niet over gaan discussiëren. Punt is: als wie dan ook één keer een nestfoto plaatst, wordt die als het goed is op verborgen gezet en is er verder niets aan de hand. Foutje inderdaad, admin of niet. Problemen kunnen ontstaan wanneer mensen herhaaldelijk nestfoto's plaatsten en ondanks commentaar daarop blijven plaatsen. Dat is hier voor zover ik weet niet aan de orde.

http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219431.msg1382492#msg1382492

Douwe van der Ploeg

Ik denk dat Guus daarmee bovenstaand geval van Frank's foto bedoelde.
Douwe van der Ploeg

Guus Peterse

Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Jeroen Nagtegaal

Hisko is woest op mij. Daarom ervoor gekozen hem even te bellen. Ik blijf erbij dat het verhaal twee kanten heeft. Ik vind excuus maken nu in het algemeen maken dan ook niet nodig, maar zal het onderwerp voorlopig wel laten rusten.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Rene Janssen

Citaat van: HPM op april 19, 2013, 08:22:43 AM
Citaat van: GMentink op april 18, 2013, 21:57:47 PM
Ik denk dat dat Herman een helder en goed doordacht voorstel heeft geformuleerd.
Respect hiervoor....

Echter laat in mijn ogen dit voorstel nog steeds ruimte voor discussie/protest.
Een algeheel verbod is volgens mij de enige optie die topics als deze voorkomt.


Dit topic is juist een gevolg van het alles verbieden wat maar naar nest ruikt of het nou iets met verstoring heeft te maken of niet.
Door het accepteren van foto's die duidelijk niet verstorend zijn zal het aantal bezwaren en ergernissen aan die kant van de schaal alleen maar afnemen of helemaal stoppen terwijl er bij de rest geen toename zal zijn en als waarnemers bij voorbaat al verantwoording moeten afleggen voor nestfoto's zal er ook daar een afname zijn. En dat alles zonder een toename van het aantal verstorende foto's.

Citeer

Zolang er een grijs gebied overblijft blijft er ruimte voor verschillende interpretaties en (admin)opvattingen


Ik neem aan dat admins in staat zijn om op een objectieve manier zonder veel problemen het grijze gebied zoveel mogelijk te beperken. Bovendien stel ik dat er in geval van mogelijke verstoring geen voordeel van de twijfel mag worden gegeven. Dus als een admin het niet kan bepalen wordt de foto (gedeeltelijk) verborgen. Als de waarnemer het daar niet mee eens is en hij vindt het belangrijk genoeg moet hij de twijfels maar overtuigend wegnemen.
Dag Herman,


Ik (dus ik persoonlijk) vind je opzet enorm goed! Sterker nog, ik vind het eigenlijk al een goed als uitgewerkt plan. Vooral je toevoeging dat de verantwoordelijkheid bij de waarnemer ligt dat die moet aantonen dat er geen verstoring heeft plaatsgevonden vind ik een goede vondst.


Het idee van (o.a.) van Marleen over het zelf kunnen verbergen van foto's is wel een slim idee. Zou dat technisch kunnen?




René
René Janssen

Gert Veurink

Het verhaal heeft niet twee, maar 100 kanten. Daarom is het zo lastig beleid te maken waar iedereen zich happy bij voelt. Als we nou met z'n allen voor ogen houden dat we het beter willen maken. Willen nadenken over hoe het werkbaar blijft en logisch, niet op de man/vrouw spelen, onszelf niet belangrijker maken dan de discussie en niet rellen om het rellen (hoe leuk dat ook kan zijn) dan is het tijd voor het afsluiten van een lelijk hoofdstuk, tijd voor een groepsknuffel en een oproep te formuleren hoe je graag wil dat het er wel uitziet. Dan kunnen we toetsen wat het meest haalbaar is en het meeste draagvlak heeft en met elkaar wrn.nl steeds beter maken.
Zo, en nou naar bed allemaal. Morgen moederdag combineren met nadenken en buitenspelen dus we zijn allemaal druk.
groet!
Gert Veurink



Botervlieg

Citaat van: Rene Janssen op mei 11, 2013, 23:50:12 PM
Het idee van (o.a.) van Marleen over het zelf kunnen verbergen van foto's is wel een slim idee. Zou dat technisch kunnen?

Het idee is van Violet (en remco). http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?action=profile;u=5373

Omdat niemand op dat idee leek te reageren heb ik het een paar keer herhaald want ik vond en vind het ook een goed idee.

Gert Veurink

Citaat van: Rene Janssen
Dag Herman,


Ik (dus ik persoonlijk) vind je opzet enorm goed! Sterker nog, ik vind het eigenlijk al een goed als uitgewerkt plan. Vooral je toevoeging dat de verantwoordelijkheid bij de waarnemer ligt dat die moet aantonen dat er geen verstoring heeft plaatsgevonden vind ik een goede vondst.


Het idee van (o.a.) van Marleen over het zelf kunnen verbergen van foto's is wel een slim idee. Zou dat technisch kunnen?




René

Ik (dus ik persoonlijk) ook!
Gert
groet!
Gert Veurink



HPM

Citaat van: M. Baltus op mei 11, 2013, 23:52:47 PM
Citaat van: Rene Janssen op mei 11, 2013, 23:50:12 PM
Het idee van (o.a.) van Marleen over het zelf kunnen verbergen van foto's is wel een slim idee. Zou dat technisch kunnen?

Het idee is van Violet (en remco). http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?action=profile;u=5373

Omdat niemand op dat idee leek te reageren heb ik het een paar keer herhaald want ik vond en vind het ook een goed idee.

Ik begrijp de logica niet van het zelf onvindbaar maken van foto's die je met anderen wil delen.
Herman van der Meer

Botervlieg

Citaat van: HPM op mei 12, 2013, 09:22:32 AM
Citaat van: M. Baltus op mei 11, 2013, 23:52:47 PM
Citaat van: Rene Janssen op mei 11, 2013, 23:50:12 PM
Het idee van (o.a.) van Marleen over het zelf kunnen verbergen van foto's is wel een slim idee. Zou dat technisch kunnen?

Het idee is van Violet (en remco). http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?action=profile;u=5373

Omdat niemand op dat idee leek te reageren heb ik het een paar keer herhaald want ik vond en vind het ook een goed idee.

Ik begrijp de logica niet van het zelf onvindbaar maken van foto's die je met anderen wil delen.

Het gaat (mij) niet om het delen van nestfoto's. Het gaat mij erom dat mijn gegevens volledig (en dus ook goedgekeurd als ze goed zijn) naar instanties kunnen.
En verder is het ook mijn eigen notitieboekje. Die ik graag compleet hou, met ook die ene meerkoetnestfoto erbij.

Groetjes, Marleen

HPM

Voor de goedkeuring van algemene soorten zijn geen foto's nodig en al helemaal geen nestfoto's. Die worden zonder foto door 'de automaat' goedgekeurd, soms ogenblikkelijk na het invoeren, soms later.
De instanties waar jouw waarnemingen naartoe gaan doen ook niets met je foto's. Die verwerken je waarneming tot een stip op de kaart. 'Voor de goedkeuring van mijn waarnemingen' lijkt mij geen goed argument voor het maken van nestfoto's.

Herman van der Meer

Botervlieg

Citaat van: HPM op mei 12, 2013, 11:19:19 AM
Voor de goedkeuring van algemene soorten zijn geen foto's nodig en al helemaal geen nestfoto's. Die worden zonder foto door 'de automaat' goedgekeurd, soms ogenblikkelijk na het invoeren, soms later.
De instanties waar jouw waarnemingen naartoe gaan doen ook niets met je foto's. Die verwerken je waarneming tot een stip op de kaart. 'Voor de goedkeuring van mijn waarnemingen' lijkt mij geen goed argument voor het maken van nestfoto's.

Wat is het probleem, Herman? Ik fotografeer "alles" wat ik waarneem. Dus ook een meerkoet op een nest als die ergens "open en bloot" te zien is. Gewoon netjes vanaf het pad.

Beetje van mening verandert, Herman? Eerst vond je dat bepaalde nestfoto's (bijv van meerkoet) moesten kunnen en nu vind je dat niet meer? Of begrijp ik dat verkeerd?

HPM

Dat begrijp je verkeerd, Marleen.

Herman van der Meer

Botervlieg