Hoofdmenu

Taalbarrieres

Gestart door bas.van.schooten, maart 28, 2013, 22:03:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

bas.van.schooten

Beste mensen. Buiten het feit dat deze app meestal goed werkt had ik een vraag idee opmerking.

Ik gebruik de app in Puerto rico eigenlijk bijna alleen maar voor vogels. Nu ergens tussen versie 2.9 en 2.10 was de app plots terug in het nederlands en ik weet niet wat een red footed booby of masked booby in het nederlands is. Ik had nog geprobeerd de lijst weer in het engels te krijgen. Toen moest ik me rot zoeken hoe de taal aan te passen. Wat als iemand die geen nederlands spreekt deze app wil gebruiken, hoe komt deze persoon aan een versie in een andere taal?

Het kan zijn omdat ik het vroeger in het nederlands gebruikte ik iets gemist heb maar toch hier wat ideeen:

Is het een idee om de standaard versie engels te maken (met huidige gebruikersgroep een beetje drastisch..)
Wanneer je de app download kan je een versie met een bepaalde taalinstelling kiezen (meerdere versies dus).
Er is ergens in de appstore te lezen hoe je de app in je eigen taal krijgt (in de andere taal dus).

Tot zover mijn idee hierover.

Bas


allartk

Ik denk dat dit over obsmapp gaat. Alex wilt je graag helpen denk ik.
Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

ObsMapp werkt altijd in de taal waarop het toestel is ingesteld. En dat voor Engels, Nederlands, Frans, Duits, Spaans, Portugees en Hongaars. Bij een andere taal wordt automatisch Engels gekozen.
Bij het downloaden van een soortenlijst kan je zelf de taal kiezen, al staat initieel diezelfde taal ingesteld, maar dat kan je dus overrulen.

Ga je dus als Nederlander naar Gambia (willekeurig voorbeeld  ;) ), dan is alles in het Nederlands (als je toestel op Nederlands is ingesteld), maar kan je je soorten downloaden in het Engels omdat die soortnamen daar bekend zijn.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!