Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: FAQ problemen en oplossingen  (gelezen 8532 keer)

hiskodevries

• Forum beheerder
FAQ problemen en oplossingen
« Gepost op: maart 25, 2013, 11:09:01 am »

Bij het inloggen in de portalen krijg ik de melding: "Inloggegevens onjuist"

Hoe kan dit gebeuren ?
- Je inlog gegevens zijn daadwerkelijk fout. Dit kun je testen door in http://waarneming.nl uit te loggen en dan weer in te loggen.

Als dit wel goed gaat:
- Ga (binnen ObsMapp) naar Instellingen->Portalen, zet het vinkje bij "Upload mijn waarnemingen naar waarneming.nl..." aan, en vul je gebruikersnaam en wachtwoord in.
- tijdens het invoeren van je gegevens NIET je toestel kantelen
- Controleer je naam en wachtwoord door op de knop "Controleer wachtwoord" te klikken
- Je gsm bedenkt zelf hoofdletters, kleine letters en/of spaties waar die niet horen, controleer dit door via het menu "wachtwoord tonen" aan te zetten
- Je wachtwoord bevat een ' , daar kan de software niet tegen.
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2019, 12:13:07 pm door hiskodevries »
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
Re: FAQ problemen en oplossingen
« Reactie #1 Gepost op: maart 26, 2013, 19:14:30 pm »

Ik kan geen zeldzaamheden/exoten/synoniemen/ondersoorten invoeren
ook wel genoemd:
Soort [een of andere zeldzame soort of exoot] staat niet in de lijst. Kan je die even toevoegen?

Start ObsMapp en ga naar Menu -> Instellingen -> Soortgroepinstellingen -> Activiteiten, kleden, enz. -> [jouw soortgroep]
Hier kan je de zeldzaamheidsklasse van de soorten die je wilt zien aanpassen, aanvinken dat je ook exoten wilt zien, en nog veel meer...
(let op: Als alle soorten wilt kunnen selecteren kies dan 'Zeer zeldzaam' )
« Laatst bewerkt op: maart 20, 2018, 14:39:13 pm door hiskodevries »
Alex Kwak, ontwikkelaar WnPda, WnSmart en ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!
www.alexkwak.nl

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #2 Gepost op: maart 26, 2013, 19:21:09 pm »

Ik krijg geen (of een slechte) locatie-fix

ObsMapp probeert een locatie te bepalen op basis van zowel netwerkgegevens als met behulp van de gps. Netwerkgegevens zorgen vaak voor een snelle maar onnauwkeurige eerste fix. Met GPS kan je soms tot op een paar meter nauwkeurig je positie bepalen.
Voor alle duidelijkheid: ObsMapp bepaalt dus NIET je positie, dat doet je toestel. ObsMapp leest alleen deze gegevens uit en gebruikt die!

Geen fix.
- Staat de GPS wel aan? Die zet je aan bij de Android-instellingen op je toestel zelf. https://support.google.com/accounts/answer/6179507?hl=nl
- Heeft ObsMapp de juiste toestemmingen gekregen om lokatie te mogen gebuiken ? check:
  1) Ga op je toestel naar de instellingen (dus van je toestel, niet van ObsMapp. Meestal doe je dat door van boven naar beneden te vegen, en dan te klikken op het
   tandwieltje dat dan verschijnt)
  2) Ga naar Apps
  3) Selecteer ObsMapp in de lijst van app's
  4) Klik op machtigingen
  5) Je ziet daar twee machtigingen staan, Locatie en Opslagruimte. Die moeten allebei op 'aan' staan.
  6) Herstart ObsMapp en je moet nu wťl een locatie krijgen
- Zorg er voor dat je toestel een fix kan krijgen. Ga daarvoor naar buiten. Vermijd nabijheid van hoge gebouwen, bomen enz. Bij zware bewolking is het verkrijgen van een fix moeilijker.
- Blijf op 1 positie totdat je een fix hebt.

Slechte fix
- Kunnen 1001 redenen zijn: zware bewolking, (natte) bomen, hoge gebouwen, maar ook de positie van de satellieten. Wachten is de beste remedie.

Tip: Heb je een S3, kijk dan ook eens hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2201668
« Laatst bewerkt op: november 10, 2016, 15:21:57 pm door hiskodevries »
www.alexkwak.nl

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #3 Gepost op: maart 26, 2013, 19:42:02 pm »

Ik kan geen [noem soortgroep] invoeren!

Dan heb je die soortgroep niet gedownload. Toen je ObsMapp voor het eerst installeerde was er de mogelijkheid om alle soortgroepen te downloaden. Heb je daarentegen alleen bijvoorbeeld Vogels gedownload, kan je daarna uiteraard geen planten invoeren.
Dat kan je corrigeren door de betreffende soortgroep(en) alsnog te downloaden: Instellingen -> Download -> Soort
« Laatst bewerkt op: april 07, 2017, 09:58:14 am door Alex Kwak »
www.alexkwak.nl

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #4 Gepost op: maart 29, 2013, 15:46:27 pm »

Bing en Google kaarten zouden ook offline bruikbaar zijn. Maar hoe doe je dat

Als je deze kaarten offline wilt gebruiken moet je zelf wat voorwerk doen
Thuis via wifi of je data verbinding open je obsmapp, kies het menu voor 'Kaart'
selecteer de google of bing kaart die je offline wilt gaan gebruiken.
Beweeg de kaart naar je te bezoeken gebied door met je vingen de kaart te verschuiven.
Zoom naar het niveau wat voor jouw het beste werkt.
Zorg dat je nu de kaart over het hele gebied 'beweegt'
Je kunt dit voor meerdere zoomniveau`s herhalen.
De Google en/ of bing kaarten worden nu op je device bewaard.

Een andere optie is om het programma Locus te gebruiken op je Android toestel. Dit programma heeft een optie om van een bepaald gebied alle kaarten te downloaden.
« Laatst bewerkt op: oktober 21, 2015, 09:28:12 am door Alex Kwak »

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #5 Gepost op: april 03, 2013, 21:48:12 pm »

ObsMapp kan mijn SD-kaart niet vinden

Iemand heeft dit probleem heel mooi beschreven:

Citaat
... getExternalStorageDirectory() refers to whatever the device manufacturer considered to be "external storage". On some devices, this is removable media, like an SD card. On some devices, this is a portion of on-device flash. Here, "external storage" means "the stuff accessible via USB Mass Storage mode when mounted on a host machine", at least for Android 1.x and 2.x.

Android has no concept of "external SD", aside from external storage, as described above.

Dit geeft dus een probleem als een toestel meerdere 'externe' geheugens heeft. ObsMapp kiest dan het geheugen door Android naar voren wordt geschoven, maar dat kan dus de verkeerde zijn.
Er is maar ťťn manier om dat op te lossen, en dat is de plek van de SD-kaart zelf handmatig aan te geven. Dat kan bij de gebruikersinstellingen van ObsMapp.

TIP: Bij Samsung-toestellen zou het /sdcard/external_sd moeten zijn.

Zie ook http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219658.msg1358868#msg1358868

UPDATE:

Met ingang van ObsMapp 7.6.1 kan je de sd-kaartlocatie 'resetten'. Daardoor wordt deze op de (op dit moment) standaard locatie gezet. Met name voor de iets modernere toestellen is dit een goede oplossing.
Je data komt dan te staan op: [sdcard]/Android/data/org.obsmapp/files/obsmapp/
« Laatst bewerkt op: december 08, 2016, 12:24:24 pm door Alex Kwak »
www.alexkwak.nl

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #6 Gepost op: april 21, 2013, 19:23:13 pm »

Volgens de GPS bevind ik me op een andere positie dan waar ik daadwerkelijk ben

De GPS geeft een positie met een nauwkeurigheid in meters. En een nauwkeurigheid van x meters betekent dat je je met een kans van 68% bevindt binnen een straal van x meter rondom het gegeven punt. Dus er is nog steeds een kans van 32%(!) dat je je zelfs buiten dat gebied bevindt!.
Dit is overigens niet iets speciaals voor ObsMapp, maar geldt voor alle GPS'en.
« Laatst bewerkt op: september 21, 2013, 12:02:41 pm door Alex Kwak »
www.alexkwak.nl

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #7 Gepost op: mei 17, 2013, 11:32:13 am »

Waarom gaat de batterij van mijn toestel zo snel leeg?

De grote stroomvreters van je telefoon zijn:
- Wifi, heb je in het veld niet nodig, dus uitzetten
- GPS, afhankelijk van hoe snel je toestel een GPS-fix krijgt kan je er voor kiezen het invoerscherm van ObsMapp steeds af te sluiten. De GPS gaat dan automatisch uit.
- Scherm, zet deze dan ook zo donker mogelijk.

Verdere tips:
- zet tussen de waarnemingen je toestel uit door kort op de aan-/uitknop te drukken. Onder water blijven dan alle app's draaien, maar het stroomverbruik is wel een stuk minder omdat bijvoorbeeld het scherm uit is.
- schaf een tweede accu aan. Zeker no-name accu's zijn helemaal niet duur, en je kan soms extra zware accu's kopen zodat de werktijd verdubbeld wordt.
- schaf een solar-oplader aan. Hiermee kan je in het veld de batterij opladen, terwijl de oplader zich oplaadt mbv zonne-energie.

Zie ook: http://nutech.nl/mobiel/3413973/10-tips-accuduur-verlengen.html
« Laatst bewerkt op: juli 12, 2013, 22:16:06 pm door Alex Kwak »
www.alexkwak.nl

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #8 Gepost op: juli 12, 2013, 22:12:54 pm »

Mijn toestel is in het water gevallen/doormidden gebroken/... en nu ben ik al m'n waarnemingen kwijt!

GEEN PANIEK!
In ObsMapp wordt er automatisch en regelmatig een backup gemaakt op je SD-kaart. Kijk daarom zo spoedig mogelijk op je geheugenkaart in /obsmapp/backup, en stel de bestanden die daarin staan veilig. Doe dit zo spoedig mogelijk, om te voorkomen dat de bestanden verdwijnen.

Om de waarnemingen terug te zetten doe je het volgende:
- Bepaal welk bestand voor jou de juiste data bevat. Dit is een zip-bestand met als naam: wn_[datum]_[tijd].zip. En let daarbij op datum en grootte van het bestand.
- Hernoem dit bestand naar wn_backup.zip, en plaats dit bestand in <sdkaart>/obsmapp/backup
- Start nu opnieuw ObsMapp op, en ga naar het waarnemingenoverzicht. Op dit scherm heb je nu een extra menu-item in het slide-menu: Restore. Klik hier op en je krijgt een melding of de restore al dan niet is gelukt.
- Start ObsMapp opnieuw op, en je zult je oude waarnemingen terugzien.
« Laatst bewerkt op: juni 18, 2018, 21:46:09 pm door Alex Kwak »
www.alexkwak.nl

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #9 Gepost op: juli 27, 2013, 00:52:21 am »

Gebruikt ObsMapp ook dataverkeer in het buitenland?

Het is nooit 100% te voorkomen dat ObsMapp wat dataverkeer gebruikt. Dat kan zijn bij een versie-update (toch al gauw zo'n 35Mb), of bij het downloaden van soorten of uploaden van waarnemingen. Het beste is daarom om in het buitenland je dataverkeer uit te zetten, en alleen aan te zetten op momenten dat je zelf bewust iets met internet wilt doen. Ook kan je data-roaming uitzetten waardoor je toestel geen dataverkeer zal gebruiken anders dan van je eigen provider.
En bereid je vakantie goed voor, door de juiste (observado-)soortenlijsten te downloaden, en bijvoorbeeld de juiste OpenStreetmap alvast op de sd-kaart te zetten.
« Laatst bewerkt op: juni 01, 2018, 20:21:46 pm door Alex Kwak »
www.alexkwak.nl

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #10 Gepost op: oktober 25, 2013, 21:59:32 pm »

Ik kan niet uploaden!

Als je niet kunt uploaden, en je krijgt een "InterruptedIoException", dan kan dat twee dingen betekenen:
1) Je hebt een slechte internetverbinding
2) De upload is erg groot (foto's!), en tijdens de upload gaat je toestel in slaapmodus.
« Laatst bewerkt op: april 30, 2017, 11:03:13 am door Alex Kwak »
www.alexkwak.nl

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #11 Gepost op: februari 14, 2014, 18:57:57 pm »

Hoe voeg ik zelf multimedia toe?

De standaard multimedia kan je eenvoudig via ObsMapp downloaden: menu -> Instellingen -> Download -> Foto's, geluiden en informatie.
Maar je kan ook zelf bestanden toevoegen. Deze bestanden dienen er dan als volgt uit te zien:
[sdkaart]/obsmapp/media/.[soortgroepnummer]/[soortnummer in 8 cijfers]+[bronnaam]+[copyright]+[tekst].[mp3|jpg|gif|png|html]
Voorbeeld:
/sdcard/obsmapp/media/.1/00000328+Wikimedia+Jan de Vries+Vliegende sneeuwuil.jpg

Het soortgroepnummer en soortnummer kan je vinden op waarneming.nl
Let op de punt voor het soortgroepnummer. Deze punt zorgt er voor dat alle multimediabestanden niet worden meegenomen in de medialijst van je toestel. Die lijst zou anders wel eens onwerkbaar groot kunnen worden. Voor de meeste app's is deze directory niet meteen zichtbaar. Je zal zelf expliciet aan moeten geven dat deze directories wťl getoond moeten worden.

Het kan zijn dat het uitpakken van allemaal losse bestandjes naar je toestel erg lang duurt. Wat je dan ook kunt doen is het zip-bestand kopiŽren naar je toestel en het daar bijvoorbeeld met de app ES File Explorer uitpakken.

« Laatst bewerkt op: maart 18, 2014, 20:10:41 pm door Alex Kwak »
www.alexkwak.nl

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #12 Gepost op: maart 17, 2014, 19:11:38 pm »

Hoe kan ik (een) waarneming(en) die al bij de oude waarnemingen staan toch nog een keer uploaden?

Dit zou natuurlijk niet nodig moeten zijn. Eenmaal geŁpload staan de waarnemingen op waarneming.nl, en nogmaals uploaden leidt tot dubbele waarnemingen.
Maar zijn waarnemingen op de een of andere manier toch verloren gegaan, volg dan onderstaande:

-   Start ObsMapp
-   Ga via het menu naar ďOude waarnemingenĒ (Kies daarvoor eerst indien nodig  ďMeerĒ)
-   Je ziet nu een lijst met reeds geŁploade waarnemingen
-   Kies vanuit het menu ďTerugzetten waarnemingenĒ
-   Kijk in je bevestigingsmailtje vanaf welke datum/tijdstip en tot welke datum/tijdstip je waarnemingen had geŁpload. Neem die data over op het ObsMapp-scherm.
-   Klik op Ok, en bevestig de vraag of je het wel zeker weet.
-   Ga terug naar het overzicht van de waarnemingen (ga dus uit het overzicht van oude waarnemingen) en je zult je oude waarnemingen weer zien als zijnde nog niet geŁpload.
-   Upload je waarnemingen nu zoals je gewend bent.
-   Let goed op of op het scherm van ObsMapp nu verschijnt dat de waarnemingen nu goed geŁpload zijn.
www.alexkwak.nl

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #13 Gepost op: augustus 18, 2014, 22:40:55 pm »

Hoe kan ik POI's toevoegen aan ObsMapp?

Vanaf versie 4.0 van ObsMapp is het mogelijk om zelf POI's (Points Of Interest) toe te voegen. Op dezelfde manier als er nu vogelkijkhutten op de kaart kunnen worden getoond, kunnen ook andere voor jou belangrijke punten op de kaart worden gezet.
Maak hiervoor een bestand met de naam [poi-naam].poi. Je moet de file met punten (bijv. in Word) opslaan als een tekstbestand (txt) en dan hernoemen met als extensie poi: bestandsnaam.poi, dus bijvoorbeeld McDonald.poi (ook als natuurliefhebber heb je soms trek, nietwaar?!  ;))
Je maakt een png-icoontje aan (met dus de echte extensie png); restaurant.png bijvoorbeeld.  Dat is dus een klein zelf te maken plaatje dat je (bijv. in Paint ) opslaat als png bestand.
De eerste regel van het tekstbestand moet beginnen met "icon=", gevolgd door de naam van het icoon dat geplaatst moet worden op de kaart, zůnder de extensie. Eventueel kan je deze regel uitbreiden met ";copyright=xyz", waarbij xyz samen met de naam getoond wordt op de kaart als het betreffende icoon wordt aangeklikt.
De volgende regels bestaan telkens uit de longitude, latitude en naam van de POI, geschieden door een komma (in tegenstelling tot de eerste regel waar het scheidingsteken een puntkomma is!)

Voorbeeld van mcdonalds.poi:
icon=restaurant;copyright=mcdonalds
5.985,52.179,Apeldoorn Zuid
5.564,52.169,Barneveld

Bovenstaand bestand mcdonalds.poi moet je, tezamen met het icoon restaurant.ico, plaatsen in de directory [sdkaart]/obsmapp/poi
Punten en komma's moeten exact zo staan. De naam van ieder punt (Barneveld etc.) mag langer zijn.
In je instellingen onder locaties kun je de poi's (opnieuw) inlezen. Op de kaart in ObsMapp kun je aangeven of je de POI's wilt tonen via het menu linksboven.
ObsMapp vindt deze bestanden dan automatisch, en de optie 'mcdonalds' verschijnt automatisch in het Tonen-menu van de kaart.
« Laatst bewerkt op: april 17, 2019, 19:50:57 pm door Alex Kwak »
www.alexkwak.nl

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #14 Gepost op: mei 01, 2015, 19:25:39 pm »

Ik krijg een foutmelding, kan je dat oplossen?

Als je een Android-melding krijgt, is dat meestal een melding die begint met "ObsMapp is gestopt." Vaak is het dan ook mogelijk om een rapport te versturen. DOE DAT!! Het is dť manier om de juiste info te versturen. Voeg ook extra info toe als wat je precies deed, of het eenmalig was of reproduceerbaar, enz enz.
Hoe meer info hoe groter de kans dat jouw probleem daadwerkelijk opgelost wordt!
« Laatst bewerkt op: mei 31, 2015, 12:21:59 pm door Alex Kwak »
www.alexkwak.nl

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #15 Gepost op: mei 31, 2015, 12:11:59 pm »

Hoe kan ik zelf geometrieŽn tonen op de kaart?

Het is in ObsMapp mogelijk om zelf gebieden in te tekenen op de kaart. Dat doe je als volgt:

1) Maak in de directory [sdkaart]/obsmapp/geoms een bestand geoms.txt.

2) In dit bestand definiŽer je je geometrie. Die geometrie moet in geojson zijn. Per regel definiŽer je 1 geometrie. Daarvoor zijn twee mogelijkheden: definieer de geometrie zelf (3a) of geef een verwijzing naar de geometrie (3b)

3a) Maak in het bestand geoms.txt een regel die begint met "geom " en gevolgd wordt door de geometrie.
Voorbeeld: geom {"type": "Polygon", "coordinates": [[[5.5, 52.1], [5.6, 52.1], [5.6, 52.2], [5.5, 52.2], [5.5, 52.1]]]};

3b) Bij complexe geometrieŽn is dit omslachtig omdat alles op 1 regel moet staan.
Gebruik dan de constructie "file [bestandsnaam]" en in het bestand met de genoemde bestandsnaam staat dan de geometrie, eventueel over meerdere regels

4) De coŲrdinaten moeten in lat/long (WGS84) zijn, exclaves en enclaves worden niet ondersteund.

5) Start ObsMapp, kies de kaart en selecteer bij de opties POI, en selecteer de GeometrieŽn
« Laatst bewerkt op: april 08, 2019, 08:42:20 am door Alex Kwak »
www.alexkwak.nl

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #16 Gepost op: november 04, 2015, 21:22:25 pm »

ObsMapp en Android 6

Gebruik je ObsMapp met Android 6? Controleer dan de rechten die ObsMapp van Android krijgt. Zet eventueel zelf de volgende rechten aan: Locatie, Camera, SD-kaart schrijven en Internet.
Zie bijvoorbeeld: http://www.howtogeek.com/230683/how-to-manage-app-permissions-on-android-6.0/
www.alexkwak.nl

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #17 Gepost op: december 10, 2015, 10:52:02 am »

Groepssamenstelling opgeven. Hoe werkt dat.
Stel je hebt 6 Tafeleenden gezien. Drie man en drie vrouw
« Laatst bewerkt op: december 10, 2015, 11:07:54 am door hiskodevries »

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #18 Gepost op: december 10, 2015, 10:53:07 am »

Druk op

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #19 Gepost op: december 10, 2015, 10:55:21 am »

geeft eerst de 3 man op en klik op plus

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #20 Gepost op: december 10, 2015, 10:56:42 am »

dan 3 vrouw en druk op ok
en bewaar de waarneming

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #21 Gepost op: juni 25, 2017, 09:21:36 am »

Ik krijg de melding "Google Play Services niet beschikbaar"

Google Play Services even bijwerken.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.gms&hl=nl
www.alexkwak.nl

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #22 Gepost op: juli 27, 2017, 10:44:06 am »

Ik kan geen spraakinvoer gebruiken als ik verbonden ben met mobiel internet, maar wel als ik verbonden ben via wifi.

Dit probleem lijkt met name in BelgiŽ op te treden. Probeer dan de volgende opties:

• Ga naar apps > instellingen
  • Kies onder Netwerkverbindingen: Meer netwerken
  • Kies Mobiele netwerken
  • Vink Mobiele gegevens aan als dat uit staat (als dat nog niet zo is: zet je werk simkaart op 2g,3g,4g, dan zet hij de andere automatisch op 2g)
  • Klik op Namen toegangspunten
  • Selecteer de werk-simkaart
  • klik op de drie bolletjes rechtsbovenaan en vervolgens:
    • A. klik op "standaardinstellingen"
    • ůf
    • B. selecteer 'internet.be' als APN, en maak de proxy-gegevens leeg
  • start telefoon opnieuw op
« Laatst bewerkt op: juni 25, 2018, 09:24:03 am door Alex Kwak »
www.alexkwak.nl

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
Debugbestanden sturen
« Reactie #23 Gepost op: augustus 14, 2018, 10:14:52 am »

Hoe verstuur ik de gevraagde debugbestanden?

Soms wordt je gevraagd om debug-bestanden op te sturen. Dat doe je zo:
- Klik op het hoofdscherm van ObsMapp op de tegel linksonder: Instellingen
- Klik op het menu rechtsboven: Geavanceerde instellingen
- Scroll naar beneden, bijna onderaan staat de optie 'Stuur debugbestanden', klik daar op
- Kies de optie E-mail, en kies voor versturen met Gmail
- Stuur de e-mail naar: info@alexkwak.nl, en vermeld het exacte(!) tijdstip (liefst op de minuut precies) waarop het probleem zich voordeed.

LET OP: De verstuurde loggegevens zijn altijd van vandaag en gisteren. Zorg er dus voor dat het probleem dat je had nooit ouder is dan 'gisteren'!
« Laatst bewerkt op: maart 03, 2019, 16:54:12 pm door Alex Kwak »
www.alexkwak.nl
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.026 seconden met 20 queries.