Hoofdmenu

valk

Gestart door teunvankessel, april 17, 2007, 20:47:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

HJDT

Opvallend vind ik dat je nu al drie keer min of meer dezeldfe vraag stelt zonder de indruk te wekken dat je 1 van de door jou beschreven vogels met behulp van een vogelboek op naam hebt geprobeerd te brengen. Zeker de vogels waar je een foto van hebt gemaakt zou je toch op naam moeten kunnen brengen, of in ieder geval aan kunnen geven waarom jij denkt dat het niet per sé soort x hoeft te zijn.

Het kenmerkt dit forum de laatste tijd wel een beetje. Bijna elke dag worden er determinatievragen gesteld waar je met een zeer eenvoudig vogelboek een heel eind in de goede richting moet kunnen komen. Dat je er lang niet altijd uit komt is absoluut niet erg, dat overkomt zelfs de meest ervaren vogelaars met zeer grote regelmaat. Ik krijg zelf sterk de indruk dat het tegenwoordig meer regel dan uitzondering is dat de vraagsteller weinig tot niks doet om zelf de puzzel op te lossen.

Misschien is het een  goed idee om determinatievragen in een apart subforum onder te brengen ??

Groeten Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

han.endt

#31
Ik denk dat het, om het eens bruut te stellen, helemaal geen zin heeft om dit soort vragen te stellen. De vogel is kennelijk niet goed genoeg gezien en om dan achteraf conclusies te trekken? Met de kans dat je naar iets toe praat..........
Als er een foto is dan heb je iets om over te discussiëren, maar nu.....

teunvankessel

foto 1: tjah, Boomvalk of Smelleken dus vroeg ik of iemand hier nog iets znnigs over kon vertellen...

foto 2: gewoon even chekken de vogel alleen door de zoeker van mijn fototoestel gezien

omschrijving 3: bedankt, dat jullie mee hebben geholpen om deze vogels op naam te brengen, in het veld kwamen ze niet over als Boomvalken maar de conclusie is nu Boomvalk. dus bedankt

sorry als ik mensen heb lastig gevallen met dit topic,

groet Teun
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

HJDT

Het is niet zozeer dat je iemand lastig valt maar het zou goed zijn als je zelf ook meer moeite doet om tot een determinatie te komen in plaats van "lui" een foto op internet te gooien en dat maar af te wachten.
Zoals han ook aangeeft heeft vooral je derde vraag totaal geen zin. Jij schrijft nu Boomvalken op maar wie zegt dat je niet de verkeerde dingen zwaar hebt laten wegen ?? Je kunt er op basis van je verhaal gewoon NIKS over zeggen . . . . .
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

ArjenDrost †

Citeeromschrijving 3: bedankt, dat jullie mee hebben geholpen om deze vogels op naam te brengen, in het veld kwamen ze niet over als Boomvalken maar de conclusie is nu Boomvalk. dus bedankt
Ik zou dan toch in eerste instantie het gevoel dat je in het veld hebt zwaarder laten wegen. Jij hebt de vogels gezien, wij niet. Wij kunnen alleen aan de hand van jou beschrijving wat suggesties doen.
Ben het dus met bovenstaande schrijvers eens dat het me niet verstandig lijkt om hier nu het naamkaartje  "Boomvalk" op te plakken.

En ik ben het met Michel eens dat het tegenwoordig vaak (niet alleen hier, ook op andere fora) gedacht wordt, ach, ik stel mijn vraag maar. Dan geeft iemand wel antwoord, da's lekker makkelijk. Dit in plaats van zelf ook wat moeite te doen. Mocht je er dan nog niet uitkomen, kun je de vraag altijd alsnog stellen. Dit in het algemeen hoor, niet om jou specifiek aan te vallen.

Groeten, Arjen

teunvankessel

Oke,
toch nog bedankt.
ik snap jullie wel hoor !
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders