Ringnummers vrouw sperwer

Gestart door A Kuipers, maart 10, 2013, 12:40:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

A Kuipers

Een vrouw sperwer heeft vanochtend een Turkse Tortel geslagen. Ze is nog steeds aan het eten  :( Nu zie ik op de foto's dat ze geringd is aan haar linkerpoot. Een zilveren ring met de cijfers 3621. Weet iemand of er meer cijfers zouden moeten zijn en eventueel letters? Ik kan ze niet ontdekken tot nu toe.

Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet, A Kuipers ♀

Cygnus

Een geringde Sperwer kan uit verschillende landen komen, er is dus niet te zeggen hoeveel cijfers/letters er op deze specifieke ring staan. Normaliter zijn het in ieder geval wel 6 of 7, dus hoogstwaarschijnlijk moet er nog meer op staan. Probeer zo veel mogelijk foto's te maken. misschien is er dan nog uit te komen.
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

A Kuipers

Dank je, ik heb er 100 gemaakt waarvan er al vele afvallen. Door het raam en bij de buren in de tuin. Lastige plek. Maar ik kijk verder  ;)
Met vriendelijke groet, A Kuipers ♀

A Kuipers

Tot nu toe zie ik steeds dezelfde cijfers, wat er boven staat is niet te lezen (voor een niet kenner  van ringen)
Met vriendelijke groet, A Kuipers ♀

Cygnus

Het is in ieder geval een Nederlandse ring. De tekst is "Vogeltrekstation" en daaronder "Arnhem-Holland". Het moet een inscriptie zijn bestaande uit 7 cijfers. De inscriptie begint met "3.682.1". Daarna moeten er nog 2 cijfers staan.   
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

A Kuipers

Wat goed dat je al zover bent gekomen. Het lukt me niet om meer af te lezen. Of de ring is erg gedraaid op de andere foto's of er zitten veren voor of ik zie deze nummers. Dus ik kom er niet uit.
Helaas.
Maar erg bedankt voor je hulp.
Met vriendelijke groet, A Kuipers ♀

Jeroen Nagtegaal

Erg leuk! De komende tijd maar eens opletten... Wellicht komt ie nog een terug.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com