Hoofdmenu

Zwart ovaal kevertje

Gestart door Floppy, april 16, 2007, 00:01:45 AM

Vorige topic - Volgende topic

Floppy

Vandaag zag ik in m'n tuin kort, maar duidelijk een ca. 8 mm lang ovaal zwart kevertje met een duidelijk wit V-teken op de dekschilden (iets dichter bij de achter dan bij de voorzijde, V-punt naar achteren gericht).
Helaas had ik zo gauw geen fototoestel bij de hand, dus ik heb er geen beeldmateriaal van en hij bleef ook niet poseren  :(
Ik vroeg me echter af wat dit geweest kon zijn. Gezoek in mijn boeken leverde vooralsnog niks op.
Heeft wellicht iemand toch een idee wat of welke dit geweest kan zijn (misschien vanwege die duidelijke V-tekening) ?
met vriendelijke groet,
Floris Grotenhuis

Website: Gallen in Nederland

lo.troisfontaine

Hoi Floris,

zou de Bembidion ustulatum aan je oproep of waarneming kunnen voldoen?

zal een link toevoegen, want ik weet zo niet hoe groot deze kevers zijn.

http://caliban.mpiz-koeln.mpg.de/~stueber/...gh/tafel12.html

niet geschoten is altijd mis moet je maar denken.

groeten,

Lo

jan cuppen

CiteerVandaag zag ik in m'n tuin kort, maar duidelijk een ca. 8 mm lang ovaal zwart kevertje met een duidelijk wit V-teken op de dekschilden (iets dichter bij de achter dan bij de voorzijde, V-punt naar achteren gericht).
Helaas had ik zo gauw geen fototoestel bij de hand, dus ik heb er geen beeldmateriaal van en hij bleef ook niet poseren  :(
Ik vroeg me echter af wat dit geweest kon zijn. Gezoek in mijn boeken leverde vooralsnog niks op.
Heeft wellicht iemand toch een idee wat of welke dit geweest kan zijn (misschien vanwege die duidelijke V-tekening) ?
Een dergelijke omschrijving is te vaag :gap:  
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen