Harige Harry

Gestart door Antonello, april 14, 2007, 21:56:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

Antonello

Volgens mij gewoon een blauwe vleesvlieg, wist niet dat ze zo veel haar hadden.  

Jan Zwaaneveld

Ik vermoed dat deze harige Harry een Roodwangbromvlieg is, en niet een Blauwe vleesvlieg. Die laatste heeft egaal donkere wangen, terwijl deze roze wangetjes lijkt te hebben, wat bij eerstgenoemde vaak het geval is. Maar dat is maar één kenmerk. Op basis van deze enkele foto kun je eigenlijk de soort niet met zekerheid vaststellen.
Lekker vogelen (mijn vogelblog)

gardensafari

Harry lijkt mij te zwart en teveel behaard om een roodwangbromvlieg te zijn (of welke bromvlieg dan ook). Helaas is er veel te weinig te zien van de vleugeladering. En dat is erg jammer, want bij vliegen is die uiterst belangrijk.
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Antonello

Dit is dezelfde vlieg, dan recht van boven. Bij nader inzien wellicht toch een blauwe vleesvlieg?

Louis.Boumans

Toch wel ee Calliphora, en vicina is veruit de gewoonste, volgens mij ontwikkelt die zich, behalve in dode dieren, in huishoudelijk afval.

gardensafari

CiteerToch wel ee Calliphora, en vicina is veruit de gewoonste, volgens mij ontwikkelt die zich, behalve in dode dieren, in huishoudelijk afval.
Inderdaad, een Calliphora. Kun je nagaan wat een foto onder een rare hoek al niet doet! De vleugeladering geeft echter zekerheid. Verder ga ik ook voor een vicina. En wel om wat Louis al opmerkte, maar ook omdat ik meen net onder het zilver onderlangs de ogen iets roodbruins te zien. En dat wijst op de roodwangbromvlieg.
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.