amsterdamse waterleidingduinen

Gestart door dirk22, maart 29, 2006, 21:18:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

dirk22

hallo iedereen ik ben van plan om zondag na de amsterdamse waterleidingduinen te gaan ik kom uit noord brabant en weet er dus nog niet de weg kan iemand mij wat tips geven hoe ik het beste t gebied in kan gaan aan welke kant enzo en waar de mooie plekjes zijn bij voorbaat heel veel dank gr dirk eykemans

Pim

Er zijn verschillende opties:

Ingang Panneland, De Zilk, De Oase of Zandvoortselaan.
Elk deel ademt zijn eigen sfeer uit.

Ik kom het meest in het Noordelijke deel. Er zijn diverse routes uitgezet in het gebied met gekleurde paaltjes die als oriƫnterende wandeling zeer de moeite waard zijn.

Verlaat ook eens de gebaande paden want dat mag hier!

Hoe vroeger aanwezig, hoe meer kans op herten en andere dieren.

succes!!
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

dirk22

hallo pim bedankt voor je reactie weet je of je altijd terecht kunt in d it gebied ik las dat je een kaartje moet kopen bij de ingang om er in te mogen maar kun je er altijd in??? wat is een mooi tijdstip dirk eykemans

Pim

Ja een kaartje kost 1 euro, betaald parkeren ook een euro voor de hele dag.
Je mag in het gebied tussen zonsopkomst en zonsondergang.

Een mooie tijd is om circa 7.15 uur het gebied binnen te wandelen, je maakt dan (nog) meer kans op zoogdieren en de vogels zijn aktiever.

veel plezier!
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

dirk22

hallo pim aha dan zullen we zorgen dat we rond die tijd daar zijn maar kun je die kaartjes gewoon uit een  automaat halen of hoe werkt dat?  bedankt in ieder geval en we zullen zondag eens gaan kijken of we wat leuks tegen komen gr dirk eykemans

Pim

Ja automaat bij ingang en bij de parkeerplaatsen. Gepast betalen vaak.

Trouwens als je start aan de Zandvoortselaan zijn er vier gratis parkeerplaatsen naast pannenkoekenhuis, dat scheelt weer ;)  
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Pim

En laatst was ik bij ingang Panneland waar parkeren volgens mij gratis is, wel zijn de schokdempers van je auto dan aan vervanging toe door de oprijlaan.
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

dirk22

hallo pim bedankt voor je tips we waren zondag wel geweest maar het weer was echt slecht wel nog verschillende reeen en damherten gezien volgende keer beter gr dirk eykemans