Agapanthia

Gestart door GerardL, januari 22, 2013, 22:04:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

GerardL

Hallo forumlezers,

Wie weet meer over deze mooie Agapanthia?
ZW-Turkye - Mugla - Oludeniz, juni 2012
Ik had een checklist en vond volgende namen die er op leken,

Agapanthia asphodeli
Agapanthia cynarae
Agapanthia dahli
Agapanthia kirbyi
Agapanthia villosoviridescens

Welke is het, of wellicht nog een andere ?

Alvast bedankt,

Grtzzzz

Gerard

beetlestitch

beste gerard. ik denk dat het geen van de lijst is maar een geheel andere soort. er is een mooie site van tsjechen over cerambycidae. zoek deze onder cerambycidae op op google. daar staan meerdere agapanthia's uit turkeije op die ik verder ook niet ken maar misschien een gelijkende soort? groeten toon.
Toon Keukelaar


beetlestitch

nee maar deze http://www.cerambyx.uochb.cz/ presented by m.hoskovec andm. rejzek. hier staan vele ooterse boktorren op omdat ze veel in turkeije verzameld hebben. groeten toon.
Toon Keukelaar

GerardL

Hallo iedereen,

Na een weekje spitten ben ik nog niet veel wijzer.
Ik laat hem voorlopig op Agapanthia spec. staan, omdat er waarschijnlijk nog meer
in aanmerking komen. De lijst met Agapanthia`s is vreselijk lang, en ik vind niet
altijd waar ze voorkomen.
Maar ik blijf er mee "rommelen" !!!!!

Toch iedereen bedankt!

Grtzzzz

Gerard

beetlestitch

heb ook nog even gekeken op deze site maar het gaat toch agapnthia spec. worden daar er meerdere gelijkende soorten zijn. heb deze niet dus kan hem ook niet vergelijken met eigen materiaal. groeten toon.
Toon Keukelaar

beetlestitch

agapanthia lateralis mogelijk vanwege de gele streep om de schouders. groeten toon.
Toon Keukelaar

GerardL

Ja heel fijn, dat je nog eens aan mijn aga..... gedacht had.
zal de waarneming aanpassen, en lateralis erbij zetten (onzeker ????)

Grtzzzz

Gerard



beetlestitch

#8
niets is 100% in dit leven. groeten toon. het is een voor ag een wat latere vondst vandaar dat deze wat af gewreven en kaal is. wij hebben die in de 2e helft mei gevonden. nogmaals groeten toon.
Toon Keukelaar