Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 ... 8 9 [10]   Omlaag

Auteur Topic: Literatuur & "betaal" multimedia, aanraders  (gelezen 25923 keer)

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
Re: Literatuur & "betaal" multimedia, aanraders
« Reactie #270 Gepost op: juni 10, 2017, 16:21:18 pm »

Ook aangeschaft en probleemloos geïnstalleerd op een OnePlus 3.
Alex Kwak, ontwikkelaar WnPda, WnSmart en ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!
www.alexkwak.nl

mdumdumdu

• Member
« Reactie #271 Gepost op: november 23, 2017, 12:48:57 pm »

Heeft iemand ervaring met dit boek. Wou het kopen maar wacht nog even jullie mening af. Werkt het met zang herkenning voor mij zeker een verbeterpunt.
Hieronder de link
https://www.vogelbeschermingshop.nl/Veldgids-vogelzang-nieuwe-editie
Menno den Uijl
Geniet binnen, maar wordt vrolijk buiten

https://waarneming.nl/user/lifelist/139485

migratorius

• Member
« Reactie #272 Gepost op: november 23, 2017, 13:39:02 pm »

Heeft iemand ervaring met dit boek. Wou het kopen maar wacht nog even jullie mening af. Werkt het met zang herkenning voor mij zeker een verbeterpunt.
Hieronder de link
Zie ook deze recensie op Dutch Birding:
https://www.dutchbirding.nl/recensies/1426/veldgids_vogelzang_vogels_herkennen_aan_hun_zang_en_roep#1426

Ik ken het zelf niet.

JanHein

Oenanthe

• Member
« Reactie #273 Gepost op: november 23, 2017, 14:46:29 pm »

Ik ken het boek niet, maar mijn ervaring is dat werken met ezelsbruggetjes als "mama mag ik een ijsssie" en dergelijke onbruikbaar zijn. Iedereen hoort er wat anders in. Jezelf aanleren wat een ander erin hoort is wat dat betreft zinloos.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

jeroen vinke

• Member
« Reactie #274 Gepost op: november 23, 2017, 15:28:29 pm »

Hieronder de link

Ik heb het boek op mijn verjaardag gekregen. Er staan determinatiesleutels in aan de hand van klank, type roep, lettergrepen , roffels etc. Ook staan de grafische weergaven van de zang (hoe noem je dat ook alweer) erbij met informatie over de soorten (waar en wanneer je welke geluiden zou verwachten en juist niet en de betekenis van sommige roepen). De app is wel overzichtelijk en de geluiden zijn loeizuiver. De app kan je geloof ik ook zonder het boek downloaden. En het zijn alleen 100 soorten die te onderscheiden zijn aan de zang. 'stille' soorten staan er bijvoorbeeld niet in.

Verder moet ik wel zeggen dat ik de determinatiesleutels nog niet echt gebruikt heb en nog steeds niet bijster goed ben in het herkennen van geluid.
Om de vogelzang echt goed onder de knie te krijgen ben ik van mening dat je echt goed wat uren in het veld moet zitten.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke
Jeroen Vinke

De landelijke Natuurwerkdag komt er weer aan!
Geef je op via natuurwerkdag.nl

migratorius

• Member
« Reactie #275 Gepost op: november 23, 2017, 15:46:17 pm »

Verder moet ik wel zeggen dat ik de determinatiesleutels nog niet echt gebruikt heb en nog steeds niet bijster goed ben in het herkennen van geluid.
Om de vogelzang echt goed onder de knie te krijgen ben ik van mening dat je echt goed wat uren in het veld moet zitten.
Ik heb nog nooit met een sleutel geprobeerd geluiden te herkennen, hoewel ik denk dat er zelf eentje maken wel eens handig zou kunnen zijn.
Om geluiden te leren is ze heel vaak horen de beste oplossing – en als vogels niet zingen of roepen moet je naar opnamen luisteren om verder te leren.

JanHein

frankneijts

• Admins
« Reactie #276 Gepost op: december 11, 2017, 14:15:30 pm »

Ik ken het boek niet, maar mijn ervaring is dat werken met ezelsbruggetjes als "mama mag ik een ijsssie" en dergelijke onbruikbaar zijn. Iedereen hoort er wat anders in. Jezelf aanleren wat een ander erin hoort is wat dat betreft zinloos.

Helemaal eens. Hetzelfde geldt overigens ook voor al die ezelsbruggetjes voor het uiterlijk zoals bijv. het infame "duivenkopje" om een Wespendief van een Buizerd te onderscheiden.. Prachtige voorbeelden daarvan in het TV-programma 'Baardmannetjes' waarin Nico de Haan herhaaldelijk probeert met dergelijke 'vondsten' de vogelkennis van Hans Dorresteijn op te vijzelen. Wie het programma zelfs maar één keer gezien heeft weet dat dit dus niet werkt ... B)
(Er is, voor zowel geluiden als uiterlijk, maar één ding dat echt zin heeft: try and error ..)
« Laatst bewerkt op: december 11, 2017, 14:20:27 pm door frankneijts »
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Oenanthe

• Member
« Reactie #277 Gepost op: december 11, 2017, 15:51:55 pm »

Tijdens mijn vakantie in Zuid Afrika viel ik uit de landrover van verbazing toen onze gids het onderstaande systeem demonstreerde. Je haalt een apparaatje over de foto in het vogelboek en je hoort het geluid van de betrokken soort. Op vliegveld Johannesburg vond ik het betrokken boek in de winkel. Prijs 1200 rand, ongeveer 75 euro. Als ik niet op het punt gestaan had het land te verlaten had ik het waarschijnlijk nog aangeschaft ook. Iemand met dit systeem bekend? Kans dat het ook in Europa wordt geïntroduceerd of is dat al gebeurd terwijl ik zat te slapen?

http://www.brizabirdguide.co.za/callfinder.php
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Richardus

• Member
« Reactie #278 Gepost op: maart 07, 2018, 13:18:07 pm »

Wat zijn/is een goed boek(en) die overzicht geven van migratiepatronen in de WP?

Newtons "Migration Ecology..." is me financieel wat te gek maar lijkt me gezaghebbend voor UK en N-Europa? Zijn eerdere "Bird Migration" behandelt geloof ik enkel UK?
Daarnaast zie ik "Bird Migration" van D. Couzens, en "The Palaearctic-African Bird Migration System" van R.E. Moreau. Aanraders? Of zijn er andere en/of betere die ik over het hoofd zie?
Richard van Dellen

jeroen vinke

• Member
« Reactie #279 Gepost op: mei 08, 2018, 18:30:50 pm »

Voor een collega zoek ik een vogel ID app. Zelf gebruik ik android, maar mijn collega heeft een Iphone. Voor Iphones lijkt het net alsof er geen gratis vogelapps zijn in het Engels. Heeft iemand hier ervaring mee?

Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke
Jeroen Vinke

De landelijke Natuurwerkdag komt er weer aan!
Geef je op via natuurwerkdag.nl

bjornd

• Member
« Reactie #280 Gepost op: augustus 07, 2018, 18:28:03 pm »

Iemand een idee wanneer er een update komt van de app vogelgeluiden zodat deze app terug werkt op de huidige android versies ( app die de geluiden van xeno-xanto gebruikt ).

OJGoreng

• Member
« Reactie #281 Gepost op: september 16, 2018, 23:22:44 pm »

Misschien dat ik eroverheen gelezen heb, maar volgens mij heb ik deze nog niet zien langskomen. Ik heb 'm net pas geïnstalleerd, dus kan nog geen onderbouwde review geven, maar de eerste indruk is gunstig... wat Spartaans vormgegeven, maar erg bruikbaar, al ontbreken er nog flink wat belangrijke soortgroepen. En gratis. Ik houd van gratis. Het zal mijn Nederlandse helft zijn.

Raptors of mainland Eurasia. Accipiters, Harriers, Honey-buzzards and Kites. Link naar Google Play Store.

Link naar het project zelf.
« Laatst bewerkt op: september 16, 2018, 23:37:16 pm door OJGoreng »
Met vriendelijke groet, Zainal
Pagina's: 1 ... 8 9 [10]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.031 seconden met 19 queries.