Hybridesoort amerikaanse smient

Gestart door Frans Rosmalen, januari 08, 2013, 23:12:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

Frans Rosmalen

Ik zou graag willen weten welke soort dit is[/size]Het betreft deze waarneminghttp://observado.org/waarneming/view/73089757onzeker Vogel onbekend - Aves indet. gezien op 2013-01-05 United States - Bolsa Chica Ecological Reserve Wetlands (CA)Foto's:Toelichting:Hybridesoort?bij voorbaat dank Frans Rosmalen

Jeroen Nagtegaal

Pff... Amerikaanse eendjes is niet mijn ding. Maar opvallend vind ik de onderstaart. Iets dat je bij Wilde Eend terug ziet.
Daarnaast vallen mij de siervieren op de rug op. Iest dat me aan Pijlstaart doet denken...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

JohanvantBosch

Ik denk aan Blauwvleugeltaling (lichaam) x (Amerikaanse) Wintertaling. Hoewel dit soort koptekeningen vaker voorkomt bij hybriden doet ie nu wel heel veel aan wintertaling denken.

peter33

er zit ook baikaltaling in ,aan de kop te zien

frankmeer

Hoeft zeker niet, die koptekening zie je wel vaker bij wat voor hybriden tussen eenden dan ook.
Frank van der Meer

peter33

ja inderdad tis niet gemakkelijk , maar ik kan het mischien wel te weten komen

Jeroen Nagtegaal

Er moet ergens een site zijn, van ik meen Jorg? waarin vele hybriden met foto's stonden...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

peter33

op de site van de www.watervogelbond.be , staan fotos , in het kadertje zoeken hybriden intypen en dan kom je bij veel hybridenfotos terecht

frankmeer

Jeroen, jij bedoelt denk ik deze site http://www.flickr.com/groups/hybridbirds met duizenden plaatjes van allerlei bastaardgespuis waaronder natuurlijk vele eenden en ganzen.
Frank van der Meer

frankneijts

Citaat van: frankmeer op januari 09, 2013, 13:14:16 PM
Jeroen, jij bedoelt denk ik deze site http://www.flickr.com/groups/hybridbirds met 1740 plaatjes van allerlei bastaardgespuis waaronder natuurlijk vele eenden en ganzen.

Inmiddels zijn er al weer wat plaatjes meer op die site Frank. Inderdaad is er eigenlijk geen enkele reden om aan Amerikaanse of Aziatische invloeden te denken bij de hybride die Frans laat zien: veel hybriden van gewone Europese anas-soorten lijken hier namelijk op waarbij de invloed van Wilde Eend bijv. zich vaak manifesteert in een 'taling- of smientachtige' groene veeg op de kop (en de zwarte kont ook in dit geval denk ik...). Wat de andere partner dan is geweest weet ik zo 1-2-3 niet maar dat zou best een Krakeend kunnen zijn. Beetje zoeken in de Flickr-foto's en je komt vast een beestje tegen dat er op lijkt.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Jeroen Nagtegaal

Dank Frank! Daar tussen zou eigenlijk wel wat vergelijkbaars te vinden moeten zijn...

@ Frank N. De foto is in Amerika genomen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Rick van der Weijde

De reden om aan Amerikaanse invloeden te denken heeft misschien ook te maken met het feit dat deze vogel blijkbaar ook in Amerika is gefotografeerd.
Op de een of andere reden dacht ik bij het zien van deze vogel (zonder verder op het net gekeken te hebben of in de boeken gesnuffeld) aan Sib. Taling x Pijlstaart. Mijn gevoel zal wel te maken hebben met de combinatie van groen en geel op de kop.
Gr. Rick
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

peter33


frankneijts

Dat zegt niks: Wilde Eend en Krakeend zijn ook in de USA heel gewone soorten.... 8) (Maar ik had inderdaad er overheen gekeken dat de foto in de States is gemaakt wat verder overigens geen afbreuk doet aan wat ik en andere Frank hierboven al zei(den): heel veel anas-hybriden hebben zo'n SibTaling-achtige koptekening, ook al is er geen echte SibTaling bij in de buurt geweest..)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

frankmeer

Citaat van: frankneijts op januari 09, 2013, 13:22:50 PM
Citaat van: frankmeer op januari 09, 2013, 13:14:16 PM
Jeroen, jij bedoelt denk ik deze site http://www.flickr.com/groups/hybridbirds met 1740 plaatjes van allerlei bastaardgespuis waaronder natuurlijk vele eenden en ganzen.

Inmiddels zijn er al weer wat plaatjes meer op die site Frank.

Klopt, aangepast.  :)
Frank van der Meer

Certhia

Deze lijkt erop en wordt bestempeld als Blauwvleugel x Am. Wintertaling

Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Certhia op januari 09, 2013, 15:12:46 PM
Deze lijkt erop en wordt bestempeld als Blauwvleugel x Am. Wintertaling

Veel anders kon ik er ook niet van maken... De vogel in dit topic lijkt nog wat van eclips kwijt te moeten raken.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

peter33

soms zijn daar wel mooie vogels tussen die hybriden, gelukkig zijn de meeste(buiten een paar uitzonderingen) onvruchtbaar

Alcedo atthis

Many hybrid ducks show elements of Baikal teal even if that species is not involved. The bird initially posted in this thread  is indeed bluewinged x greenwinged teal.
You needn´t take my word for it as this hybrid has also been produced accidentally in captivity.

I contributed to this website on hybrid teals here some time ago, the hybrid Bluewinged x greenwinged here is from captivity with known parents.

And hybrids between Anas species seem to be fertile in most cases.

This feral  female hybrid Bahama pintail x Chiloe wigeon  produced these offspring with mallard , for example:

male

female

greetings,
Jörn Lehmhus

Frans Rosmalen

Dear all,
Thanks for the positive discussion. Great such Forum!
Regards,
Frans.