1000 soorten in 2013 in je eigen gemeente

Gestart door Vincent Sanders, december 30, 2012, 16:08:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

augustvansteensel

aangezien ik dit jaar veel weg ga zijn, denk ik dat ik de 500 niet ga halen.
Kan ik in plaats daarvan ook 300 doen?
Ik hoop dat het nog veranderd kan worden.
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

henkjanvdkolk

Citaat van: Jan vH op januari 06, 2013, 21:06:25 PM
Vandaag ben ik pas voor het eerst een beetje serieus bezig geweest met de 'Barneveldjaarlijst', maar wel met succes, ik heb nu ongeveer 100 soorten. Hoogtepunten van vandaag waren o.a. Hamsteroortje, Ramshoorngalwesp en Mosschelpje, allemaal op nieuwe locaties en de laatste was zelfs nog nieuw voor de gemeente Barneveld! Ook grappig om te zien dat een rondje voor de jaarlijst in de eigen wijk direct 11 nieuwe soorten oplevert voor de wijk.

Leuk Jan, Hamsteroortje is ondertussen een beetje een 'uurhokken vullen' geworden, volgens mij moet hij op veel meer plekken in de vallei en op de Veluwe te vinden zijn. Ik had hem van de week ook al weer op een nieuwe locatie in Bennekom.

Zelf ben ik nog niet echt verder gekomen dan wat dingen invoeren tijdens het post rondbrengen in de wijk en wat vogels rondom huis.
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Michiel en Milka

Ik schuif graag weer aan voor Ede. Vorig jaar de 500 niet gehaald, dus dat wil ik graag opnieuw proberen. Tot nu toe nog nul waarnemingen ingevoerd, maar dat zal wel weer goed komen.
Groet, Michiel

Vincent Sanders

Gr,
Vincent Sanders

MC

vriendelijke groet,
Matthijs Courbois

Michiel en Milka

Citaat van: Vincent Sanders op januari 07, 2013, 20:46:53 PM
Is dit jouw account? http://waarneming.nl/user/profile/50377
Leuk dat je weer mee doet
Ja, die is van mij. En goed dat je het initiatief hebt genomen. :duim:
Groet, Michiel

Vincent Sanders

Jullie staan allebei in de lijst :)
Ook even wat linkjes aangepast waar nog wat tekst ontbrak in de titel
Gr,
Vincent Sanders

nielsyese

#97
Ik wil het doel graag op 1200 stellen om het een beetje taakstellend te maken, maar het lukt me niet de link aan te passen ???
EDIT; Toch gelukt
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

Vincent Sanders

Jan Jacobs voor Groesbeek toegevoegd (hij moet nog even uitzoeken hoe dit werkt :))
Gr,
Vincent Sanders

augustvansteensel

Citaat van: augustvansteensel op januari 07, 2013, 16:58:56 PM
aangezien ik dit jaar veel weg ga zijn, denk ik dat ik de 500 niet ga halen.
Kan ik in plaats daarvan ook 300 doen?
Ik hoop dat het nog veranderd kan worden.
zie hierboven, vincent, kan je dit nog veranderen?
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

EdwinK

Ik doe ook mee voor Heemskerk , ga voor 500 soorten.

http://goo.gl/ok72h

Vriendelijke groeten,
Edwin Kerssens

Vincent Sanders

Gr,
Vincent Sanders

Auratus

Hallo Vincent,

Ik wil graag meedoen, voor de gemeente Edam-Volendam. In eerste instantie voor 500 soorten

Mijn Url is http://goo.gl/k9FJR
Groet,

Jan

augustvansteensel

vincent, kan je ook nog even aangeven in mijn linkje dat ik er driehonderd doe?
Alvast Bedankt!
August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

Vincent Sanders

Had ik volgensmij ook gedaan, maar er is denk ik ergens iets niet goed gegaan. Als het goed is klopt het nu wel  :blink:
Gr,
Vincent Sanders

augustvansteensel

August van Steensel



www.jnm.nl   !!!

Vincent Sanders

Grafiek van vorig jaar gebruik voor de nieuwe versie (alleen 1000).
Gr,
Vincent Sanders

Jan vH

Wow! Wim heeft nu al 388 soorten. :o :duim:

Bij mij gaat het nog niet echt hard. Ik heb vandaag wel weer ongeveer dertig soorten toe kunnen voegen, maar ik mis nog steeds algemene soorten als Waterhoen en Torenvalk. Maar dat betekend wel dat als ik tijd heb, er nog veel soorten bij kunnen komen.  :blink:
Jan van Harten
Validator Plantengallen

c.witkamp

een belangrijk deel van mijn waarnemingen (in Willeskop, gemeente Montfoort) komt niet in het overzicht terecht omdat deze onder een andere gemeente geregistreerd worden (Lopik). Vorig jaar was dat ook even het geval, maar is toen weer rechtgezet door een nieuw gebied aan te maken. Als ik onder dat nieuwe gebied invoer, komt het toch weer automatisch onder Lopik. Hoe los ik dit op?
groeten,

cees


M.V.S

Ik wil ook wel meedoen voor de gemeente Etten-Leur, voor 500 soorten. Mijn waarnemingprofiel is deze: http://waarneming.nl/user/view/75268

Goede link, of moet ik hier een andere wegzetten?
Groetjes, Marc

Vincent Sanders

Gr,
Vincent Sanders

Jan vH

Citaat van: c.witkamp op februari 02, 2013, 22:02:46 PM
een belangrijk deel van mijn waarnemingen (in Willeskop, gemeente Montfoort) komt niet in het overzicht terecht omdat deze onder een andere gemeente geregistreerd worden (Lopik). Vorig jaar was dat ook even het geval, maar is toen weer rechtgezet door een nieuw gebied aan te maken. Als ik onder dat nieuwe gebied invoer, komt het toch weer automatisch onder Lopik. Hoe los ik dit op?

Willeskop ligt maar voor een deel in de gemeente Montfoort (de rest ligt in gemeente Lopik), net als de Veluwe maar voor een deel in de gemeente Barneveld ligt en Berkheide voor een deel in de gemeente Katwijk. Als je een lijst bijhoudt van soorten die je in de gemeente Montfoort hebt gezien komen de soorten die je buiten de gemeentegrens hebt gezien niet op die lijst. Als je de link aanpast (http://goo.gl/Imxt4) krijg je wel (naast de soorten uit de hele gemeente Montfoort) de soorten uit het Lopikse deel van Willeskop. Het verschil is maar zes soorten, dus het valt op dit moment wel mee.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

c.witkamp

Dank, maar het is dus net andersom: alles wat ik in het Montfoortse deel van Willeskop zie, komt niet onder Montfoort terecht. Wat wel zou moeten dus. Neem de suggestie van Vincent wel even over.
groeten,

cees

c.witkamp

Aha, zie dat het al aangepast is. Ok, bedankt, maar zal me voor het spelletje netjes aan het Montfoortse deel houden.
groeten,

cees

Jan vH

Ik zie nu dat de grenzen nog niet helemaal goed liggen bij Willeskop. Dus een berichtje in 'Gebieden toevoegen/wijzigen' lijkt me ook een goede oplossing in dit geval. Waarschijnlijk komen daardoor de waarnemingen toch weer in de verkeerde gemeente terecht. De pijl een paar meter noordelijker plaatsen is ook nog een optie...
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Henri25

Net een kerkuil in Groningen! Das toch wel een erg leuke soort voor op de 1000 soortenlijst  ;D
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

arjan.kop

Ik loop hopeloos achter op mijn schema. Deels vanwege dat vreselijke ijs en deels omdat ik een paar weken niet in Gouda geweest ben. Sinds gisteravond woon ik daar weer officieus. De eerste nieuwe soorten voor mijn lijstje zijn ingevoerd. Eindelijk een huis in een buurt met bomen en parken. Er is daar in tien minuten meer te zien en te horen dan in de vorige wijk in een dag. :)

Wim Langbroek

Over de helft in ieder geval. Vooralsnog gaan de mossen/korstmossen aan kop. Gisteren op een oude begraafplaats in de straat leuke soorten met o.a. bolletjesgeleimos, donker purperschaaltje, kalkzwelmos en zwarte grafkorst. Leuk dit want je blijft er lekker fel door!
Mvg. Wim Langbroek

Vincent Sanders

Gr,
Vincent Sanders