1000 soorten in 2013 in je eigen gemeente

Gestart door Vincent Sanders, december 30, 2012, 16:08:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

Michiel en Milka

Zo, die James en Wouter hebben even goed hun best gedaan!!. Ik ben zelf op vakantie geweest, dus een magere maand in NL, Al zal het nog wel een beetje nadruppelen, omdat ik nog niet alles van juli heb uitgezocht. Dat telt er in augustus dan wel weer bij.
Groet, Michiel

Vincent Sanders

Vanuit Frankrijk even snel een nieuwe update gemaakt :)
Gr,
Vincent Sanders

GijsB

Citaat van: Vincent Sanders op augustus 01, 2013, 20:28:55 PM
Vanuit Frankrijk even snel een nieuwe update gemaakt :)


DAt moet wel een hele saaie vakantie zijn dan. Dat je daar tijd voor hebt :P
Gijs

Vincent Sanders

Gr,
Vincent Sanders

Jan vH

Ondanks dat ik bij de laatste update nog steeds voorliep op de streefwaarde weet ik zo goed als zeker dat ik de 1000 soorten in Barneveld dit jaar niet ga halen. Ik ga namelijk over een paar weken verhuizen naar Wageningen, en daarvoor ben ik ook weinig meer thuis. 1000 soorten in Wageningen gaat ook niet meer lukken (ik zit nu op 18), maar 1000 soorten in Barneveld en Wageningen is wel een leuke uitdaging.

Maar ik merk sowieso dat ik dit jaar minder van de lijstjes ben, ik ben ook helemaal niet aan het jaarlijsten geweest, maar vooral aan het ontdekken en genieten. Eigenlijk ook veel leuker.  :blink:

Jan van Harten
Validator Plantengallen

RamonVerstraaten

#185
Een nieuwe tussenstand; Henri heeft 500 soorten gehaald  :duim:
met vriendelijke groeten, Ramon Verstraaten

Vincent Sanders

Goed bezig  :duim:

Ik moet zelf nog 14 soorten tot de 1000, met wat goed weer en aanstaande vrijdag de nachtvlindernacht moet dat wel goed komen  :blink:
Gr,
Vincent Sanders

RamonVerstraaten

#187
de tussenstand per 31 september, voor <1000
met vriendelijke groeten, Ramon Verstraaten

Vincent Sanders

voor de 1000.
De 1000 ben ik gepasseerd  :blink:
Gr,
Vincent Sanders

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Michiel en Milka

 :duim: Nog drie maanden te gaan! Ik ben in ieder geval al ruim over de score van vorig jaar heen.
Groet, Michiel

c.witkamp

ben veel verder gekomen dan gedacht, maar het schrapen is nu begonnen  Afgelopen weekend 3 uur gewandeld leverde 3 soorten op, dat wordt dus 90 uur wandelen de komende 3 maanden om de 1000 te halen . Ben aan het eind van de rit wel benieuwd of het deelnemers nu veel nieuws opgeleverd heeft, bv soortgroepen waar je je de komende tijd in wil verdiepen of juist waarvan je gemerkt hebt dat het niet aanslaat bij je.
groeten,

cees

RamonVerstraaten

ik moet er nog maar 14, maar dat gaat nog lastig worden... korstmossen heb ik al veel aan gedaan, het zal van de paddenstoelen en misschien nog wat gallen en mijnen moeten komen.

Citaat van: c.witkamp op oktober 03, 2013, 06:45:14 AM
soortgroepen waar je je de komende tijd in wil verdiepen.
ik heb dit jaar al bijna 60 soorten vliegen/muggen die ik vorig jaar niet had. Ik sta nu op 168 soorten, voor volgend jaar wil ik proberen in totaal boven de 200 te komen.
Citaat van: c.witkamp op oktober 03, 2013, 06:45:14 AM
of juist waarvan je gemerkt hebt dat het niet aanslaat bij je.
Paddenstoelen  ;D. Er groeien hier bijna alleen maar van die onmogelijke grijze/bruine soorten
met vriendelijke groeten, Ramon Verstraaten

Henri25

Ik kom toch elke keer weer tot dezelfde conclusie: ik heb te weinig vrije tijd!
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

Henri van Dodeweerd

Ik heb tot nu toe voor mezelf 193 nieuwe soorten gezien in gemeente Kampen.

Deze zijn niet allemaal nieuw voor de gemeente en sommige zijn dit jaar wel nieuw, maar zijn door anderen voor het eerst ingevoerd.
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

DeHaas

Citaat van: Henri25 op oktober 03, 2013, 09:52:25 AM
Ik kom toch elke keer weer tot dezelfde conclusie: ik heb te weinig vrije tijd!
Idd.
Het was een mooi streven, maar helaas loop ik gigantisch achter met het waarnemen en het registreren van de waarnemingen en voorlopig lijkt daar geen verandering in te komen  :(
Dus al had ik mijn streven op maar 250 gezet, zelfs dat lage aantal lijkt voor mij niet haalbaar te zijn. Maar daarom was het ook een streven, of in mijn geval eigenlijk meer whishfull thinking  ;)  .
Het jaar is nog niet voorbij dus wie weet.
Groeten,
Nanny de Haas

Henri25

Citaat van: DeHaas op oktober 03, 2013, 13:41:33 PM
Citaat van: Henri25 op oktober 03, 2013, 09:52:25 AM
Ik kom toch elke keer weer tot dezelfde conclusie: ik heb te weinig vrije tijd!
Idd.
Het was een mooi streven, maar helaas loop ik gigantisch achter met het waarnemen en het registreren van de waarnemingen en voorlopig lijkt daar geen verandering in te komen  :(
Dus al had ik mijn streven op maar 250 gezet, zelfs dat lage aantal lijkt voor mij niet haalbaar te zijn. Maar daarom was het ook een streven, of in mijn geval eigenlijk meer whishfull thinking  ;)  .
Het jaar is nog niet voorbij dus wie weet.

Bij mij idd hetzelfde, te weinig tijd door werk en studie. De tijd die ik wel heb wordt ook niet volledig in mijn eigen gemeente besteed. Volgend jaar maar eens een ander doel denk ik :)
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

c.witkamp

Hier meer last van te weinig natuur: een altijd groen landschap, met of zonder koeien. En het mooiste stukje ligt door een wat sahariaanse begrenzing in de database, net buiten de gemeente. Daar moet ik maar eens wat aan gaan sleutelen.
groeten,

cees

jck

Geen klachten hier in Apeldoorn, het gaat boven verwachting goed. Ik heb laatstst mijn 1000e soort voor de gemeente ingevoerd en mijn 3000e foto aan de database toegevoegd. Ik hoop dit jaar af te sluiten met 750 soorten - ik zie wel hoe ver ik kom. Compliment voor de grafieken iedere maand!

James

Henri van Dodeweerd

Citaat van: Henri25 op oktober 03, 2013, 14:36:46 PM
Citaat van: DeHaas op oktober 03, 2013, 13:41:33 PM
Citaat van: Henri25 op oktober 03, 2013, 09:52:25 AM
Ik kom toch elke keer weer tot dezelfde conclusie: ik heb te weinig vrije tijd!
Idd.
Het was een mooi streven, maar helaas loop ik gigantisch achter met het waarnemen en het registreren van de waarnemingen en voorlopig lijkt daar geen verandering in te komen  :(
Dus al had ik mijn streven op maar 250 gezet, zelfs dat lage aantal lijkt voor mij niet haalbaar te zijn. Maar daarom was het ook een streven, of in mijn geval eigenlijk meer whishfull thinking  ;)  .
Het jaar is nog niet voorbij dus wie weet.

Bij mij idd hetzelfde, te weinig tijd door werk en studie. De tijd die ik wel heb wordt ook niet volledig in mijn eigen gemeente besteed. Volgend jaar maar eens een ander doel denk ik :)

Ik ben ook behoorlijk druk. Fulltime baan, studie en twee jonge kinderen die wel graag aandacht willen. Ik verplicht me zelf echter om regelmatig een rondje te lopen (kinderen mee) en dan zie je ook wel wat soorten. Ook onderweg naar mijn werk kom ik genoeg tegen, dan heb ik alleen geen camera mee. Verder kom ik niet ver buiten mijn gemeente. Soms even voor een biologisch onderzoek.

Maar ja, ik had het doel al niet al te hoog gesteld, 500. Dat heb ik inmiddels ruimschoots gehaald. We gaan de 600 nog proberen!
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Michiel en Milka

Nog 100! Net de 400e soort ingevoerd. Daarnaast heb ik er nog een aantal op onzeker staan. Ook heb ik nog een aantal korstmossen 'liggen'. Dus ik naar de bieb om een boek te halen, hebben ze die niet meer.  ??? "Werd waarschijnlijk te weinig uitgeleend en daar letten we tegenwoordig heel erg op." Volgens mij krijg je dan op termijn een bieb zonder bijzondere boeken, maar dat zal mijn logica wel zijn.
Voor de rest wordt het toch wel sprokkelen en met het weer van vandaag schiet het ook niet op. Maar gisteren was het gelukkig prachtig weer en dat leverde heel wat Vliegenzwammen op. Die zijn niet grijs/bruin, dus ook voor mij goed te herkennen. :)
Groet, Michiel

Henri van Dodeweerd

Citaat van: Michiel en Milka op oktober 13, 2013, 15:54:01 PM
Nog 100! Net de 400e soort ingevoerd. Daarnaast heb ik er nog een aantal op onzeker staan. Ook heb ik nog een aantal korstmossen 'liggen'. Dus ik naar de bieb om een boek te halen, hebben ze die niet meer.  ??? "Werd waarschijnlijk te weinig uitgeleend en daar letten we tegenwoordig heel erg op." Volgens mij krijg je dan op termijn een bieb zonder bijzondere boeken, maar dat zal mijn logica wel zijn.
Voor de rest wordt het toch wel sprokkelen en met het weer van vandaag schiet het ook niet op. Maar gisteren was het gelukkig prachtig weer en dat leverde heel wat Vliegenzwammen op. Die zijn niet grijs/bruin, dus ook voor mij goed te herkennen. :)

Je kunt de korstmossen ook via het forum determineren hoor ;)
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

RamonVerstraaten

#202
Een nieuwe tussenstand <1000
met vriendelijke groeten, Ramon Verstraaten

Vincent Sanders

Met wat vertraging de tussenstand na oktober.
Gr,
Vincent Sanders

c.witkamp

Dank! Enorme bewondering voor die mensen die de 1000 al lang voorbij zijn. Misschien zitten ze gewoon in een ijzersterk gebied, of weten ze vrijwel alles. Nog 25 te gaan in 5 weken, ben nu overgeleverd aan de paddo's. Gisteren nog een mazzeltje: toen ik een bosje in wilde stappen voor een paddenstoel, kwam er een houtsnip omhoog.
groeten,

cees

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Vincent Sanders

Citaat van: c.witkamp op november 10, 2013, 10:16:16 AM
Dank! Enorme bewondering voor die mensen die de 1000 al lang voorbij zijn. Misschien zitten ze gewoon in een ijzersterk gebied, of weten ze vrijwel alles. Nog 25 te gaan in 5 weken, ben nu overgeleverd aan de paddo's. Gisteren nog een mazzeltje: toen ik een bosje in wilde stappen voor een paddenstoel, kwam er een houtsnip omhoog.

Misschien valt er bij de (korst)mossen ook nog wat meer uit te halen?
Gr,
Vincent Sanders

RamonVerstraaten

#207
De nieuwe tussenstand. Nog maar een maand te gaan!
met vriendelijke groeten, Ramon Verstraaten

Michiel en Milka

Bedankt weer Ramon! Afgelopen weken een paar korstmossen erbij, dankzij zeer gewaardeerde ondersteuning in de determinatie van Henk-Jan en anderen via het forum.
Vandaag IJSVOGEL aan het lijstje toegevoegd. Daar ben ik heel blij mee. Nog 82 te gaan en aangezien mijn hoogste maandscore tot nu toe 64 is, is het niet realistisch dat ik het ga halen, Maar je weet nooit. Er zijn Cladonia's genoeg.  :)
Groet, Michiel

Vincent Sanders

Gefeliciteerd Cees, de 1000 gepasseerd.  :duim:
Gr,
Vincent Sanders