Bizar bericht in de krant

Gestart door Margreet Kwh, januari 14, 2013, 22:07:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

KorHaan

Citaat van: HPM op januari 28, 2014, 19:00:53 PM
Citaat van: KorHaan op januari 28, 2014, 18:36:22 PM
Ik heb weer iemand horen zeggen, dat een dik touw over de weg spannen beter fungeert voor eekhoorns dan deze dure brug. Het materiaal van de brug zou ook verkeerd zijn, teveel metaal.
Dan lijkt me dit toch geld-over-de-balk-smijterij?


Ik zou het waarschijnlijk ook eenvoudiger gedaan hebben als dat technisch mogelijk zou zijn. Het gaat wel om een overspanning van meer dan 50 meter over een zeer drukke weg zonder bomen in de middenberm



Nou, ik ben geen technisch genie, maar die overspanning is toch wel te doen? Aan de ene kant maak je het touw vast en aan de overkant hang je er een bak stenen aan. zoals de NS met bovenleidingen doet. Strak!


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

HPM

Citaat van: KorHaan op januari 28, 2014, 19:24:47 PM
Citaat van: HPM op januari 28, 2014, 19:00:53 PM
Citaat van: KorHaan op januari 28, 2014, 18:36:22 PM
Ik heb weer iemand horen zeggen, dat een dik touw over de weg spannen beter fungeert voor eekhoorns dan deze dure brug. Het materiaal van de brug zou ook verkeerd zijn, teveel metaal.
Dan lijkt me dit toch geld-over-de-balk-smijterij?


Ik zou het waarschijnlijk ook eenvoudiger gedaan hebben als dat technisch mogelijk zou zijn. Het gaat wel om een overspanning van meer dan 50 meter over een zeer drukke weg zonder bomen in de middenberm



Nou, ik ben geen technisch genie, maar die overspanning is toch wel te doen? Aan de ene kant maak je het touw vast en aan de overkant hang je er een bak stenen aan. zoals de NS met bovenleidingen doet. Strak!

En dan snijden een paar vandalen het gewicht er af  en dan valt de kabel over de weg.
Herman van der Meer

KorHaan

Dus die anderhalve ton was gewoon nodig om een hufterproof oversteekje te maken? ;D

Ja, dan zijn we eruit!


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

HPM

Citaat van: KorHaan op januari 28, 2014, 20:17:26 PM

Dus die anderhalve ton was gewoon nodig om een hufterproof oversteekje te maken? ;D

Ja, dan zijn we eruit!


Je moet de Haage en -vooral- Wassenaarse Eekhoorns niet onderschatten!
Herman van der Meer

arjan.kop

Inderdaad. In het kader van: "Sinterklaas is geen uitdaging, dat doen alle ouders al", heb ik mijn kinderen van jongs af geleerd dat eekhoorns gevaarlijke hufters zijn die kleine vogeltjes eten. De oudste blijft sceptisch, maar hij durft toch mooi niet naar buiten als hij een eekhoorn ziet.

Lowieke

#155
Citaat van: HPM op januari 28, 2014, 19:59:56 PM
En dan snijden een paar vandalen het gewicht er af  en dan valt de kabel over de weg.
Onzin & belachelijke stemmingmakerij,  om jouw eigen woorden te gebruiken. Prorail zou dit dan ook al vele malen zijn overkomen en ik heb er nog ooit iets over gelezen.
Wij hebben hier ook een overspanning en die werd ook nauwelijks gebruikt, één eekhoorn in het eerste half jaar: http://www.mulder-natuurlijk.nl/Boommarterbrug.htm Geen idee of dat inmiddels anders is. Op de brug die was gelegd in het matrixbordenportaal over de, toen nog vierbaans,  A12 heb ik wel eens een eekhoorn zien oversteken, althans op de touwen die richting de brug leiden.
Het open karakter, het gebruik van hout en het vrije zicht die deze bruggen bieden lijkt me wel aantrekkelijker voor eekhoorns.
Jeroen.

HPM

Citaat van: Lowieke op januari 29, 2014, 14:45:30 PM
Citaat van: HPM op januari 28, 2014, 19:59:56 PM

En dan snijden een paar vandalen het gewicht er af  en dan valt de kabel over de weg.

Onzin & belachelijke stemmingmakerij,  om jouw eigen woorden te gebruiken. Prorail zou dit dan ook al vele malen zijn overkomen en ik heb er nog ooit iets over gelezen
....

Prorail gebruikt geen touw en spoorbanen zijn niet of moeilijk toegankelijk.
Herman van der Meer