Brandganzen?????

Gestart door Black Grouse, december 26, 2012, 19:34:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

Black Grouse

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag langs de uiterwaarden bij Wijk Bij Duurstede een groep Brandganzen gezien. Nu zaten er drie wat anders uitziende ganzen tussen. De rest waren gewoon helemaal zwart-wit gekleurd. Eerst dacht ik dat het Brandganzen waren, maar ik twijfel toch wel een beetje. Want zoals je kunt zien zijn deze ganzen wat donkerder in het gezicht. Ik weet dat de foto's wat slecht zijn, maar ik heb ze ook met het blote oog gezien. Nu denk ik dat het misschien een kruizing is tussen een andere gans. Zou het kunnen dat het een kruizing is tussen een Brandgans en een Canadese Gans? Of is het toch een Brandgans?

Groetjes, Patricia Doornkamp.

tekenaar

hybride klopt, maar niet met canadese (even redenerent van het linker/onderste exemplaar). Canadese x brand hebben namelijk nog steeds een zwart-witte koptekening. Dit soort vage tekening hebben hybriden met Anser-soorten. Nu nog maar puzzelen welke. Die rechtsboven is een ingewikkeldere, mogelijk (brand x canadese)xAnser sp.

Heb je opok foto's van die "gewoon zwart-witte"? Best mogelijk dat daar wel brand x canadese tussen zitten!

Onderwerp maar verplaatsen naar hybriden-forum?
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

Black Grouse

Citaat van: tekenaar op december 26, 2012, 19:40:11 PM
hybride klopt, maar niet met canadese (even redenerent van het linker/onderste exemplaar). Canadese x brand hebben namelijk nog steeds een zwart-witte koptekening. Dit soort vage tekening hebben hybriden met Anser-soorten. Nu nog maar puzzelen welke. Die rechtsboven is een ingewikkeldere, mogelijk (brand x canadese)xAnser sp.

Heb je opok foto's van die "gewoon zwart-witte"? Best mogelijk dat daar wel brand x canadese tussen zitten!

Onderwerp maar verplaatsen naar hybriden-forum?

Hallo tekenaar,

Ik heb hem ook bij de hybriden-forum neergezet. Ik weet helaas niet zoveel van hybriden af. Ook heb ik moeite met ganzen die veel op elkaar lijken. Maar ik zat even na te denken. Misschien dat het een kruizing is tussen een Brandgans en een Grauwe Gans. Ik weet het niet zeker. Het blijft voor mij echt raden eigenlijk.

Groetjes, Patricia Doornkamp.