Voornemens voor 2013....

Gestart door Botervlieg, december 23, 2012, 22:56:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

Botervlieg

Hallo Allemaal,

Dit waren de voornemens voor 2012...
In ben inderdaad meer in boeken gaan lezen en heb een leuke Secret world of Thijsse's hof georganiseerd weer dit jaar.

We gaan door naar de voornemens voor 2013....

-Ik wil dit jaar meer waarnemen. Ik ging afgelopen jaar wel vaak op pad, maar het aantal waarnemingen & soorten vind ik een beetje laag. Ik wil graag meer waarnemingen (en daarmee meer soorten) waarnemen.

- Leuke Secret World of Thijsse's hof voor 2013 organiseren.

- Doorgaan met Natuur in Haarlem. De toplijst soorten 2012 heeft nu 10 waarnemers, hopelijk zijn dat er in 2013 wat meer.

Wat zijn jullie voornemen voor 2013 ?

Groetjes, Marleen

Jan vH

Mijn voornemens voor 2012 waren:
Citaat van: Jan vH op december 27, 2011, 09:46:24 AM
- Levenslijst naar ongeveer 1750 soorten  :right: (2024 soorten!)
- Meer waarnemen op de Veluwe  :right: (Nog niet echt heel veel, maar wel iets meer dan in 2011)
- Lid worden van lokale plantenwerkgroep  :right:
- Lid worden van JNM  :right:
- Leuke dingen ontdekken  :right: (O.a. nieuwe locaties van soorten als Dwergviltkruid, Duits viltkruid, Klein liefdegras en Smalle ijzervaren)
- Vooral kennis van planten, gallen, mossen en korstmossen uitbreiden :right: (Vooral kennis van planten en gallen is enorm gegroeid)
- En uiteraard 1000 soorten in de gemeente Barneveld zien  :right:

Het belangrijkste voor mij is toch wel dat ik in 2013 wil slagen en beginnen aan mijn studie in Wageningen (waarschijnlijk Bos- en Natuurbeheer). Verder vooral de lijsten voor (de gebieden in) gemeente Barneveld uitbreiden, en nog meer zeldzame soorten ontdekken.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

RamonVerstraaten

* mijn ***SPAM*** halen  B)

* beter naar planten kijken in de gemeente

* weer veel nieuwe soorten ontdekken - ik sta nu op 1050, richting de 1400 moet mogelijk zijn



met vriendelijke groeten, Ramon Verstraaten

Botervlieg

Citaat van: RamonVerstraaten op december 24, 2012, 19:29:08 PM
* weer veel nieuwe soorten ontdekken - ik sta nu op 1050, richting de 1400 moet mogelijk zijn

Jij hebt volgens mij wel een flinke sprong gemaakt het afgelopen jaar, met het aantal soorten waarnemen & leren herkennen....

Leuk  :duim:

KorHaan

Ik ga voor mijn verjaardag in maart 2013 een nieuwe verrekijker aanschaffen, de Swarovski 8x32 EL Swarovision, een stuk optiek waar ik op de Dutch Bird Fair in augustus dit jaar, van achteroversloeg, en ik heb goede hoop dat ik daardoor eindelijk van mijn verrekijkerverslaving afkom. Er is gewoon niets beters op dit moment.

Verder heb ik me voorgenomen, om aardig te zijn tegen mensen en me minder door mijn vooroordelen te laten leiden (hoe waar deze soms ook lijken te zijn).

En tenslotte hoop ik mijn vogelvreugde terug te krijgen, die ik vroeger had, door het opzetten van een vogelherkenningscursus binnen de Vereniging Mensa. Samen naar buiten met mensen die vogels willen leren kennen, wordt naar ik hoop voor mij ook een hernieuwde aandacht voor wat ik een beetje verloren was: het gewoon onbekommerd vogelen in de beste traditie van Jac. P. Thijsse's ex libris "Onbekommerd".


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

RamonVerstraaten

Citaat van: M. Baltus op december 24, 2012, 19:32:00 PM
Citaat van: RamonVerstraaten op december 24, 2012, 19:29:08 PM
* weer veel nieuwe soorten ontdekken - ik sta nu op 1050, richting de 1400 moet mogelijk zijn

Jij hebt volgens mij wel een flinke sprong gemaakt het afgelopen jaar, met het aantal soorten waarnemen & leren herkennen....

Leuk  :duim:

Ik stond aan het begin van 2012 op 450 - 460 soorten  ;D. Met het 1000-soorten topic ben ik veel meer gaan kijken naar soortgroepen die ik nog niet goed kende. Korstmossen: van 8 naar 99 soorten, vliegen en muggen van 24 naar 108 soorten, geleedpotigen van 4 naar 39 soorten... Korstmossen en vliegen/muggen wil ik me komend jaar nog verder in verdiepen
met vriendelijke groeten, Ramon Verstraaten

Margreet Kwh


CiteerMijn goede voornemen om eens naar de eenden op de Molen- en Meerwijkplas te gaan kijken, is vandaag al begonnen. Nu wil ik proberen om dat te blijven doen, om misschien wel ontwikkelingen te kunnen waarnemen, bijvoorbeeld in de aantallen Smienten. En bovendien is het lekker om even uit te waaien.
Dit was mijn goede voornemen van 2012. Ontwikkelingen is minder gelukt, maar wel leuke soorten gezien, b.v. een Brilduiker.

Voor 2013 heb ik me een meerjarig doel gesteld: 500 soorten in Schalkwijk vanaf 1 jan. 2011. Dankzij de handige tool van Hisko is dat op een mooi schermpje zichtbaar te maken. Voor de (algemene) tool, zie dit topic: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=214770.0, reactie 28.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven