Hoofdmenu

Forum

Gestart door OlivierO, december 10, 2012, 21:50:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

OlivierO

Gegroet,

ik vind het vreemd dat je klaarblijkelijk niet kan zien aan een bericht of je het al dan niet al gelezen hebt (of dat het tenminste niet nieuw is sinds dat je een topic geopend hebt). Of zie ik dat over het hoofd?

Olivier

Margreet Kwh

Hallo Olivier,

als je ingelogd bent, kun je dat wel zien:
Hieronder een schermprint-deel met aangegeven dat ik jouw bericht Forum nog niet gelezen heb.
Er staat een blauwe ellips bij met "nieuw".
Als je het geopend hebt, verdwijnt die ellips, tenzij je hem er weer bij zet via "markeer ongelezen" (wat ik even gedaan heb).
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

SlechtValk

#2
In het forum zit overigens ook een bug... ik heb regelmatig dat het icoontje voor het forumonderdeel aangeeft dat er nieuwe topics zijn (blauw verrekijkertje) en als ik daar dan op klik krijg ik de melding "Geen ongelezen topics gevonden sinds je laatste bezoek.". Ook komt het vaak voor dat het icoontje grijs is (normaal geeft dit aan dat er geen ongelezen topics zijn), maar als ik op dat forumonderdeel klik zijn er wel topics die met "nieuw" aangeduid zijn.

Echter is dit forum een voorgebakken programmeersel waar, voor zover ik weet, geen aanpassingen aan gedaan worden/zijn door de waarneming.nl staff.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

OlivierO

Citaat van: MarKoHu op december 10, 2012, 21:58:23 PM
Hallo Olivier,

als je ingelogd bent, kun je dat wel zien:
Hieronder een schermprint-deel met aangegeven dat ik jouw bericht Forum nog niet gelezen heb.
Er staat een blauwe ellips bij met "nieuw".
Als je het geopend hebt, verdwijnt die ellips, tenzij je hem er weer bij zet via "markeer ongelezen" (wat ik even gedaan heb).

Zo kan je inderdaad zien of er een nieuw bericht is in dat topic, maar als je dat topic opent kan je niet zien om welke berichten het gaat. Ik kan natuurlijk x aantal berichten opnieuw beginnen lezen, maar dat is redelijk onhandig. Op de meeste fora staat er een icoontje naast de nieuwe berichten dat aanduidt of dat al dan niet nieuw is.

SlechtValk

Citaat van: OlivierO op december 13, 2012, 21:12:44 PM
Zo kan je inderdaad zien of er een nieuw bericht is in dat topic, maar als je dat topic opent kan je niet zien om welke berichten het gaat. Ik kan natuurlijk x aantal berichten opnieuw beginnen lezen, maar dat is redelijk onhandig. Op de meeste fora staat er een icoontje naast de nieuwe berichten dat aanduidt of dat al dan niet nieuw is.

Ik doe het andersom, aan het einde van die regel (helaas niet zichtbaar in het plaatje van MarKoHu) staat een icoontje (als je je muis erboven houdt staat er "Laatste bericht") als je erop klikt ga je naar het laatste bericht en scroll je omhoog tot je een bericht herkent wat je al gelezen hebt. Wanneer je geen berichten herkent dan is het dus blijkbaar niet heel erg tot je door gedrongen en kan het geen kwaad het nog eens te lezen, als je wel iets herkent stop je met omhoog scrollen en pak je de draad vanaf daar weer op. Soms komt het voor dat er zo veel gereageerd is dat je zelfs even naar de vorige pagina moet gaan maar dit komt zelden voor als je regelmatig langs komt. Ook kun je via Profiel > Lay-out-voorkeuren de nieuwste berichten bovenaan laten weergeven, maar dat is natuurlijk weer heel iets anders en leest in mijn ogen nogal onhandig.

Mocht dit je nog niet zinnen kun je altijd je suggestie doen bij Simple Machines (de developer van dit forum).
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

OlivierO

Ik ben hier nog redelijk nieuw, maar ik vind dit forum echt helemaal niet gebruiksvriendelijk! Alles is zo onoverzichtelijk!  :huh:

Ik heb het nieuwste bericht bovenaan staan, dat vind ik handiger. Er staan op die manier ook meer berichten op de pagina, wat de kans sterk vergroot dat het laatste bericht dat je gelezen hebt er ook nog op staat.

Lowieke

Citaat van: OlivierO op december 13, 2012, 21:12:44 PM
Zo kan je inderdaad zien of er een nieuw bericht is in dat topic, maar als je dat topic opent kan je niet zien om welke berichten het gaat.
Als je op dat icoontje klikt dan ga je vanzelf naar het eerste nog niet gelezen bericht.
Jeroen.

OlivierO

Nog een vraag: Als ik een persoonlijk bericht stuur naar iemand wordt dat niet opgeslagen in verzonden items. Iemand die dat ook heeft?

Bart van Hoogstraten

Citaat van: OlivierO op september 07, 2013, 11:20:31 AM
Nog een vraag: Als ik een persoonlijk bericht stuur naar iemand wordt dat niet opgeslagen in verzonden items. Iemand die dat ook heeft?

Je moet handmatig even aanvinken dat dat bericht opgeslagen wordt.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

HPM

Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 07, 2013, 11:26:24 AM
Citaat van: OlivierO op september 07, 2013, 11:20:31 AM
Nog een vraag: Als ik een persoonlijk bericht stuur naar iemand wordt dat niet opgeslagen in verzonden items. Iemand die dat ook heeft?

Je moet handmatig even aanvinken dat dat bericht opgeslagen wordt.

Of in je profiel aangeven dat je het altijd zo wil. (Profiel> Persoonlijke berichten>
Sla standaard een persoonlijk bericht op in mijn postvak uit.)
Herman van der Meer

OlivierO

Oké, bedankt heren!