knobbelzwaan dacht ik

Gestart door rieja, december 06, 2012, 11:16:38 AM

Vorige topic - Volgende topic

rieja

Goedemorgen,
deze zwanen zag ik vanmorgen overvliegen. Vanaf de grond dacht ik: knobbelzwanen. Maar de snavel is niet oranje. Ook het geluid van de vleugels mistte ik. Een vreemd geluid hoorde ik wel. Eerst dacht ik aan het geluid van de kraanvogel, dat is ook zo anders. Bij het zoeken kwam ik de trompetzwaan tegen. Eigenlijk leek het geluid daar wel op. Zou het kunnen? Groet, Ria

frankmeer

Frank van der Meer

Henri van Dodeweerd

Dan niet de cijfers maar wat erachter staat!
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Rikstar

en ook geen JPG natuurlijk   ;)

Citaat van: Henri van Dodeweerd op december 06, 2012, 13:21:37 PM
Dan niet de cijfers maar wat erachter staat!
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

HPM

Herman van der Meer

rieja

De kleine zwaan dus. Zeg dat dan gewoon! Ik ben ook alleen maar zoekende en vond het een heerlijke waarneming om te doen waar ik alleen maar een antwoord op wilde. De eerste drie reacties snap ik niet maar de laatste reactie dus wel. Ja, ik ben dus gewoon een leek (met een grote interesse) maar hoef toch niet behandeld te worden? Dan kap ik ermee.

Henri van Dodeweerd

Citaat van: rieja op december 06, 2012, 16:02:41 PM
De kleine zwaan dus. Zeg dat dan gewoon! Ik ben ook alleen maar zoekende en vond het een heerlijke waarneming om te doen waar ik alleen maar een antwoord op wilde. De eerste drie reacties snap ik niet maar de laatste reactie dus wel. Ja, ik ben dus gewoon een leek (met een grote interesse) maar hoef toch niet behandeld te worden? Dan kap ik ermee.

Zo zijn de reacties ook niet bedoeld Rieja! Alleen als een soort puzzeltje! Dus gewoon goed bedoelt. Ik zou in ieder geval zeggen, nooit ermee kappen. Want vogels spotten (ook andere soortgroepen overigens) is heel leuk!

Ik ben ook een leek! Soms is het nog wel leuk om het via een puzzeltje op te lossen!
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Rikstar

Hoi Rieja,

Het is soms moeilijk in de gedachten van waarnemers te kijken. sommige waarnemers willen liever meteen een naam horen; in dit geval Kleine zwaan.
Andere waarnemers willen liever hints krijgen en in dit geval probeerde bovenstaande waarnemers dat te geven.
Mijn bovenstaande reactie was zeker niet op u gericht maar in dit geval op Henri.
Wat betreft mijn situatie had ik meer on topic moeten blijven en meer inhoudelijk op de waarneming in te gaan. In dit geval was het als niet serieuse reactie bedoeld tegen Henri.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

rieja

Ik ga eerst zoeken en als ik er niet uitkom heb ik altijd nog het forum. Alleen in noodgevallen. Ik begrijp ook wel dat er meerderen zijn die er anders over denken. En er zijn zoveel verschillen in waarnemingen. Begrijpelijk. Zo vaak maak ik ook niet gebruik van het forum. Wel vind ik het fijn dat er mensen zijn die gewoon meer weten dan mij en waar ik terecht kan met mijn vragen. Dank voor de antwoorden.

BramtK

Veel overvliegende zwanen vandaag, heb ik de indruk.
Groeten,

Bram ter Keurs