"De Wereld Draait Door" maakt Houtsnip klaar

Gestart door Jubruch, november 20, 2012, 20:26:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

Yeronimo

Ach ja tenslotte draait de wereld gewoon rustig door  B)
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

KorHaan

Ja, dat zal best.


Maar ik zie Matthijs van Nieuwkerk in elk item voortaan als een Houtsnippenkop-uitzuigende, makkelijk beïnvloedbare meedeiner op populaire trends.

Wat hij natuurlijk ook is. De wereld draait gewoon door, inderdaad.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Yeronimo

Verwacht morgen heftige discussies op de SOVON-dag over dit onderwerp bij stand 28  ;D
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Norman

Citaat van: Yeronimo op november 23, 2012, 20:23:06 PM
Verwacht morgen heftige discussies op de SOVON-dag over dit onderwerp bij stand 28  ;D

Omdat de voorzitter van die club een jager is???

Yeronimo

Citaat van: Norman op november 23, 2012, 20:51:42 PM
Citaat van: Yeronimo op november 23, 2012, 20:23:06 PM
Verwacht morgen heftige discussies op de SOVON-dag over dit onderwerp bij stand 28  ;D

Omdat de voorzitter van die club een jager is???

Nee, ik zou niet weten wie de voorzitter is. Het ging mij puur om de naam:

Citeer28 Werkgroep Houtsnippenvangers Ned
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

dupont

Citaat van: KorHaan op november 23, 2012, 18:59:17 PM
Ja, dat zal best.


Maar ik zie Matthijs van Nieuwkerk in elk item voortaan als een Houtsnippenkop-uitzuigende, makkelijk beïnvloedbare meedeiner op populaire trends.

Wat hij natuurlijk ook is. De wereld draait gewoon door, inderdaad.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Zap dan door... :rolleye:
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

KorHaan

Citaat van: dupont op november 23, 2012, 23:12:48 PM
Citaat van: KorHaan op november 23, 2012, 18:59:17 PM
Ja, dat zal best.


Maar ik zie Matthijs van Nieuwkerk in elk item voortaan als een Houtsnippenkop-uitzuigende, makkelijk beïnvloedbare meedeiner op populaire trends.

Wat hij natuurlijk ook is. De wereld draait gewoon door, inderdaad.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Zap dan door... :rolleye:


SPOEL dan door, zul je bedoelen. We nemen DWDD op op video, en slaan hele stukken over die ons niet bevallen. Daarom heb ik het Houtsnippen-item hier ook pas voor het eerst gezien, omdat ik bij de aankondiging de bui al zag hangen.

Maar dat kon jij niet weten, natuurlijk.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

vuurvlinder

Ik heb de uitzending terug gekeken en werd er ook niet echt blij van. Of het illegaal is dat die beesten in de uitzending werden bereid weet ik niet. In grote delen van Europa mag de soort gewoon bejaagd worden. Zie ook deze site: http://www.thesnipehunter.com/index.html
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Margreet Kwh

Bij Vroege Vogels is er vandaag uitgebreid gereageerd op het houtsnip-item. Een mooie reactie vond ik die van Vincent Bijlo.
Om te lezen en te luisteren:
http://www.radio1.nl/items/66519-column-van-vincent-bijlo
http://vroegevogels.vara.nl/Columnist-van-de-Week-detail.250.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=362659&cHash=cf6bf5a7ba8642a246d44738a036ba74 (de hele link selecteren)
Ook een mooi bruggetje naar het jaar van de patrijs.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Kiewiet

#129
Een mooie afsluiter lijkt me dit, Margreet! :blink:

Eigenlijk vond ik deze hele draad best wel de moeite waard, een vogelwaarnemingdiscussie waar ik veel soorten humor heb leren kennen en natuurlijk ook serieuze uitspraken. Soms schrik je wel wat sommigen hier neerschrijven, doch als je wat vaker leest, kun je de reacties beter plaatsen. Humor kan soms hard overkomen, als je iemand niet kent. Na deze draad weet ik wat meer wat er in mensen hier omgaat en kan ik ook eens reageren misschien. Iedereen bedankt, want zonder deze bespreking wist ik helemaal niet van de 'doorgedraaide houtsnip'.;) ;D
Met vr groet, Theo.

ArjanH

Citaat van: psoer op november 22, 2012, 15:38:55 PM
"Kranenborg en Vanheule wilden zo eerlijk mogelijk laten zien hoe het gerecht gemaakt wordt en de houtsnip is nu eenmaal onderdeel van het gerecht. De redactie van "De wereld draait door" heeft in de afweging meegenomen dat het niet tonen van het bereiden van het gerecht hypocriet zou zijn. Voor gehakt bijvoorbeeld moet een koe ook worden geslacht."

aldus 'de Vara', ZEER foute omroep dus en ze begrijpen de ophef nog steeds niet, zouden ze weten wat een rode lijst is, zouden ze wel naar hun eigen programma's luisteren?

Groet, Peter Soer


Ik begrijp de verontwaardiging dat iets dergelijks is uitgezonden best, zelf vind ik het ook absoluut smakeloos, maar is de Vara daarom opeens een ZEER foute omroep ? Flauwekul mijns inziens. WNL en Powned komen vele malen eerder voor die typering in aanmerking met hun eenzijdige en misselijkmakende stemmingmakerij en sensatiezucht.