"De Wereld Draait Door" maakt Houtsnip klaar

Gestart door Jubruch, november 20, 2012, 20:26:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

psoer

"Kranenborg en Vanheule wilden zo eerlijk mogelijk laten zien hoe het gerecht gemaakt wordt en de houtsnip is nu eenmaal onderdeel van het gerecht. De redactie van "De wereld draait door" heeft in de afweging meegenomen dat het niet tonen van het bereiden van het gerecht hypocriet zou zijn. Voor gehakt bijvoorbeeld moet een koe ook worden geslacht."

aldus 'de Vara', ZEER foute omroep dus en ze begrijpen de ophef nog steeds niet, zouden ze weten wat een rode lijst is, zouden ze wel naar hun eigen programma's luisteren?

Groet, Peter Soer

Dorine

Een koe die gefokt wordt voor de slacht mag je m.i. niet vergelijken met een beschermde vogel die in het wild leeft en waarvan er ook nog eens niet zo heel erg veel zijn.
Met het precies laten zien hoe een je een houtsnip bereidt en maar genoeg verteld hoe geweldig de smaak is, kun je anderen er toe zetten dit ook te gaan maken en jagers aanzetten tot illegale jacht op houtsnippen. Met alle gevolgen van dien.
En dan gaat het nu maar om 1 of 2 houtsnippen maar als je dit toelaat en je mond houdt dan loop je dus grote kans dat het er meer, misschien wel heel veel meer gaan worden.
In België is er genoeg over te doen en hier in Nederland niet minder en dan zijn de makers de enigste die het probleem niet zien, nou dan heb je toch een flinke plank voor je kop en wij zeggen hier dan wel eens, die heeft geen plank maar een flinke boomstam voor zijn kop..
Dorine van Asten
peregrines.nl

Theovanv

Wat een zwakke en voorspelbare reactie! Of ze snappen het echt niet, of ze verstoppen zich achter deze smoes, ik denk het laatste. Waar vind je deze reactie? Zie hem niet op hun site, facebook of twitter.
Theo van Veenendaal

dupont

Mensen, ga op de grens van Israel en Gazastrook staan met een zelf geknutseld bord: 'I want peace right NOW'.
Azijn...
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Theovanv

Citaat van: dupont op november 22, 2012, 16:42:49 PM
Mensen, ga op de grens van Israel en Gazastrook staan met een zelf geknutseld bord: 'I want peace right NOW'.
Azijn...
Drogreden...Al besproken.
Theo van Veenendaal

Norman

Citaat van: dupont op november 22, 2012, 16:42:49 PM
Mensen, ga op de grens van Israel en Gazastrook staan met een zelf geknutseld bord: 'I want peace right NOW'.
Azijn...

Laat je het ons weten hoe het was?
Azijn....

Yeronimo

Citaat van: dupont op november 22, 2012, 16:42:49 PM
Mensen, ga op de grens van Israel en Gazastrook staan met een zelf geknutseld bord: 'I want peace right NOW'.
Azijn...

Het conflict van de gazastrook is de schuld van de mens en daar is de mens dan ook slachtoffer van. Ik vind dat een heel andere vergelijking als houtsnippen die totaal onschuldig zijn...
Overigens gaat de Houtsnip kwestie nog een stukje verder. Het serveren als delicatesse... Dat zie ik niet gebeuren met de mensen uit de Gazastrook.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

martinharskamp

Citaat van: dupont op november 22, 2012, 16:42:49 PM
Mensen, ga op de grens van Israel en Gazastrook staan met een zelf geknutseld bord: 'I want peace right NOW'.
Azijn...
Maar doe een helm op, het regent brokstukken van aan flarden geschoten raketten...

KorHaan

Ik heb de VARA een mailtje gestuurd om mijn afkeuring te laten blijken, maar ik heb ook een petitie getekend die - in voldoende grote aantallen steunbetuigingen - de Europese regeringsleiders moet aanzetten tot het erkennen van een Palestijnse staat, en daarmee zowel Israel als de Verenigde Staten moet aanzetten om hun tegendraadse houding om te zetten in structurele onderhandelingen, zodat er daar in die zandbak eindelijk eens vrede komt.

Natuurlijk ben ik skeptisch dat ik vanuit mijn huiskamer even de vrede in het Midden-Oosten kan afdwingen, maar wat moet je anders? Ik ga niet met een bordje in de Gazastrook staan. En ik zit ook niet in DWDD om aan tafel eens te zeggen wat ik van Robert Kranenborg en zijn folkloristische gekook vind.

Men doet wat men kan. Overigens had Claudia de Breij van mij wel demonstratief mogen opstappen, in plaats van alleen wijn meedrinken aan de smultafel. Als tafeldame kun je je een statement veroorloven.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo



Tom1980

De VARA biedt in een reactie excuses aan "indien u desondanks aanstoot heeft gegeven aan de wijze waarop dat in beeld is gebracht".

:rolleyes: :rolleyes: ze snappen het echt niet he :angry:
_____________________________
Tom Evertz

http://waarneming.nl/user/photos/81428

dupont

Nee, de Vara snapt het niet en ik denk 99,8% van de Nederlandse bevolking ook niet! Hup aan het werk, trek de economie uit het slop in plaats van elkaar hier negatief te versterken!

Stop de Moraalridders!
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

BramtK

Stop het ruggegraatloos meelullen want daarmee komen we uit geen enkele crisis.  8)
Groeten,

Bram ter Keurs

dupont

De snippencrisis van de publieke omroep? Foei VARA!  :angel: ;D
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

psoer

Wanneer gaan de heren jagers eens op elkaar schieten, het is minder laf en iedereen vaart er wel bij!

Groet, Peter Soer

JohanvantBosch

Als ze nou gewoon tegen gezegd hadden dat die Houtsnippen tegen het raam gevlogen waren.... O0

Terzijde (en niet bedoeld om jacht goed te praten)... ik heb me volgens mij ooit eens laten vertellen dat Houtsnip een van de talrijkste, zo niet de talrijkste steltloper in de wereld is....

In HBW lees ik een schatting van de post-breeding populatie in Europa en Afrika van 15-37 miljoen exemplaren (in 1982), populatie in Azië onbekend.

Op IUCNredlist.org staat
"This species has a large global population estimated to be 15,000,000-16,000,000 individuals (Wetlands International 2002)."
en ook:
"The global   population is estimated to number c.10,000,000-26,000,000 individuals   (Wetlands International 2006)."

In HBW staat trouwens ook: "Up to 3.700.000 individuals hunted annually in Europe."

Ik weet niet hoe de situatie vandaag de dag is (en ook niet hoe deze aantallen zich verhouden tot de aantallen Amoervalk die per jaar in India worden gevangen....


Gerard Troost

Citaat van: psoer op november 22, 2012, 20:30:11 PM
Wanneer gaan de heren jagers eens op elkaar schieten, het is minder laf en iedereen vaart er wel bij!

Groet, Peter Soer
Dit vind ik dus totaal bizar. Wat mij betreft horen dit soort extremistische opmerkingen niet hier. Je vind een Houtsnip dus belangrijker dan een mensenleven. Sorry hoor, maar dan spoor je echt niet.
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Norman

Citaat van: psoer op november 22, 2012, 20:30:11 PM
Wanneer gaan de heren jagers eens op elkaar schieten, het is minder laf en iedereen vaart er wel bij!

Groet, Peter Soer

Meermaals per jaar schiet de ene jager nog wel eens een andere jager, helaas soms ook onschuldige voorbijgangers.
Maar dat er een nulstand aangehouden mag worden als het om jagers gaat is evident.

Rein Genuït

Citaat van: Norman op november 22, 2012, 22:13:23 PM
Citaat van: psoer op november 22, 2012, 20:30:11 PM
Wanneer gaan de heren jagers eens op elkaar schieten, het is minder laf en iedereen vaart er wel bij!

Groet, Peter Soer

Meermaals per jaar schiet de ene jager nog wel eens een andere jager, helaas soms ook onschuldige voorbijgangers.
Maar dat er een nulstand aangehouden mag worden als het om jagers gaat is evident.


Dat jullie tegen de jacht zijn moeten jullie weten maar met dit soort walgelijke uitspraken zul je op weinig sympathie kunnen rekenen. Wat mij betreft mogen de hierboven staande uitspraken zo snel mogelijk verwijderd worden door een admin.
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

Norman

Citaat van: rlhgenuit op november 22, 2012, 22:31:14 PM
Citaat van: Norman op november 22, 2012, 22:13:23 PM
Citaat van: psoer op november 22, 2012, 20:30:11 PM
Wanneer gaan de heren jagers eens op elkaar schieten, het is minder laf en iedereen vaart er wel bij!

Groet, Peter Soer

Meermaals per jaar schiet de ene jager nog wel eens een andere jager, helaas soms ook onschuldige voorbijgangers.
Maar dat er een nulstand aangehouden mag worden als het om jagers gaat is evident.


Dat jullie tegen de jacht zijn moeten jullie weten maar met dit soort walgelijke uitspraken zul je op weinig sympathie kunnen rekenen. Wat mij betreft mogen de hierboven staande uitspraken zo snel mogelijk verwijderd worden door een admin.

Het ontgaat mij even wat er walgelijk is aan mijn uitspraken.

Het onderling afschieten van elkaar is 'gewoon' krantennieuws. Google maar eens 'jager schiet jager'.
Daarnaast geef ik aan dat er nulstand mag worden aangehouden. Wat niet meer is dan jagerjargon als dat er geen jagers meer in het veld gezien mogen worden. Geen jagers meer in Nederland, lijkt me een zaligheid en verre van walgelijk.

Rein Genuït

Ja je kan het natuurlijk draaien zoals je zelf wil, maar het is duidelijk genoeg wat er mee bedoeld word!!
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

redmar_woudstra

groet,
Redmar

Yeronimo

Citaat van: psoer op november 22, 2012, 20:30:11 PM
Wanneer gaan de heren jagers eens op elkaar schieten, het is minder laf en iedereen vaart er wel bij!

Groet, Peter Soer

Gebeurt wel, maar dan onschuldige voorbijgangers :(
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2012/11/jager_schiet_drie_mannen_in_ge.html
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jos Welbedacht

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat er Houtsnippen op de tv klaargemaakt en gegeten worden, maar ik vind veel van de reacties op dit forum erg overdreven. Alsof iedereen gek is dat er niet net zo over gedacht wordt, als bij henzelf. Het lijkt me meer dan terecht dat DWDD hierop aangesproken is zodat ze het in de toekomst niet weer zullen doen, maar om dan op deze manier ongenuanceerd verder te gallen vind ik veel te ver gaan, met name met betrekking tot die jagers die elkaar zouden moeten afschieten. Ik snap het wel als ik in mijn omgeving vogelaars hoor zeggen dat ze een beetje klaar zijn met dit forum, en zich er van afwezig houden, omdat veel topics weer vakkundig om zeep worden geholpen. Dat is natuurlijk jammer, want dit forum biedt ook hele goede, leuke discussies.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

garryb

#87
Over jagers die jagers schieten mogen best grappen gemaakt worden. Laat dit maar eens op je inwerken:

http://www.youtube.com/watch?v=f4fLqCpbR1A

jelmerpoelstra


Citaat van: dupont op november 22, 2012, 16:42:49 PM
Mensen, ga op de grens van Israel en Gazastrook staan met een zelf geknutseld bord: 'I want peace right NOW'.
Azijn...
Citaat van: dupont op november 22, 2012, 20:16:18 PM
Hup aan het werk, trek de economie uit het slop in plaats van elkaar hier negatief te versterken!

Jammer dat je stopt met vogelen en vergeet Congo niet!

M. Hoogteijling

#89
Citaat van: garryb op november 23, 2012, 10:53:13 AM
Over jagers die jagers schieten mogen best grappen gemaakt worden. Laat dit maar eens op je inwerken:

http://www.youtube.com/watch?v=f4fLqCpbR1A

of de klassieker, waar het mee begon:http://www.youtube.com/watch?v=I18aMG2Mm6k  (wel ook het begin kijken!!)

Even: ook ik heb de Vara een mailtje gestuurd: rode lijstvogel dus ontzettend raar om het zo in de uitzending te brengen maar ze begrijpen het niet zo te zien. En ja, ook de Gaza krijgt mijn aandacht, net als Pink Ribbon etc... Denk ook dat er nu wel genoeg over is gezegd.
Met vriendelijke groet
Marijn Hoogteijling