Project Schiermonnikoog a.s. zondag 18 november

Gestart door Yeronimo, november 16, 2012, 20:21:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

Yeronimo

Beste forumgebruikers,

Via deze weg willen we jullie informeren over aanstaande zondag 18 november.
Wij zijn bezig met zoveel mogelijk mensen naar één plek te trekken in Nederland om gezamenlijk zoveel mogelijk bijzondere vogels te vinden!
Hebben jullie nog niets in de agenda staan en zin om eens te gaan vogelen op één van de mooiste plekken van Nederland, namelijk Schiermonnikoog? Kom dan mee!

Het begon met een brainstormsessie over welke plek het beste zou zijn voor Haakbekken. De hypothese is dat Haakbekken als eerste vooral de waddeneilanden aan doen zoals Pestvogels en lijsters dat ook doen en uit dezelfde richting komen. Schiermonnikoog heeft een geweldige ligging om hier de eerste voor Nederland te vinden dit jaar gezien ze al zo dicht in de buurt zijn.
Niet alleen voor Haakbekken is het interessant. Schiermonnikoog is ook de tapuiteneiland bij uitstek. Een Woestijntapuit, Bonte tapuit of een Blonde tapuit behoren zeker tot goede mogelijkheden.
Daarnaast is ook de tijd nog steeds voor andere leuke dwaalgasten. Er kan nog zoveel in deze tijd!

Schiermonnikoog is goed toegankelijk. Het bezit veel verschillende biotopen waar bijzondere vogels eigenlijk altijd wel zitten. Sneeuwgors, Strandleeuwerik, Frater, Roodhalsgans en Zwarte Rotgans zijn enkele soorten die er nu al zitten!

Het weerbericht is ook erg gunstig gesteld. Droog, weinig wind en goed zicht! De wind die er staat komt uit het noordwesten wat het voor zeevogels wellicht ook iets interessanter maakt. Als bijlage in dit bericht de weersvoorspelling volgens windguru.cz voor Schiermonnikoog. Ideaal weer dus!

De boot vertrekt om 9:30 uur vanuit Lauwersoog. Daar richten we een whatsapp-groep op met de aanwezigen zodat we in het veld waarnemingen zo snel mogelijk met elkaar kunnen delen.

Tot op de boot!!
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Harm058

Dit gaat net zo uit de hand lopen, als in haren(ben ik bang)... maar dan qua vogels... ;)
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden



KorHaan

Goed initiatief, leuk voor Alwin...

Ik kan niet, maar doe allemaal je best!  :duim:


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Marcel van kammen

Nou ben ik toevallig wel de gehele dag op schiermonnikoog morgen...maar niet voor te vogeltjes kijken. Maar.....als dr iets ontdekt wordt,dan hoor ik het wel graag natuurlijk :-)

Yeronimo

Citaat van: Marcel van kammen op november 16, 2012, 21:54:15 PM
Nou ben ik toevallig wel de gehele dag op schiermonnikoog morgen...maar niet voor te vogeltjes kijken. Maar.....als dr iets ontdekt wordt,dan hoor ik het wel graag natuurlijk :-)

Wij zijn pas overmorgen daar. Ben jij er dan ook nog? :) Anders hoor je het zeker inderdaad!
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Marcel van kammen


hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

H.Valkema

3 stuks onder embargo ingevoerd voor het geval ze verstoord worden  >:D
Groeten,
Haije Valkema

hiskodevries

Citaat van: H.Valkema op november 19, 2012, 11:18:12 AM
3 stuks onder embargo ingevoerd voor het geval ze verstoord worden  >:D
dan had ik ze wel gezien
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Yeronimo

Citaat van: hiskodevries op november 19, 2012, 10:20:46 AM
die Haakbek hebben jullie niet gevonden ?

Helaas niet, het is niet altijd feest jammer genoeg.
Maar wat een prachtweer! En nog genoeg andere vogels om van te genieten. Alle aanwezigen daarom ook bedankt voor hun hulp!
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden