Hoofdmenu

welke plant?

Gestart door Kees v.d.Berg, maart 28, 2007, 22:05:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Kees v.d.Berg

Deze plant kwam ik vandaag tegen tijdens het vlinderen, is er iemand die hem kent?
met vr. gr. Kees van den Berg

http://www.waarneming.nl/fotonew/5/130595.jpg
Met vriendelijke groet,
Kees van den Berg
Kijkt in de Hoeksewaard !!

margriet

ik denk dat dit gevlekt longkruid is, maar wacht eventuele andere reacties nog maar even af voor de zekerheid ;)  
groetjes,

Margriet

bhendrikx

Dit lijkt me eerder Overblijvende Ossetong.

Groet Bart
Groeten Bart

margriet

ik was al niet helemaal zeker, maar heb ossentong eerlijk gezegd nooit met dit soort vlekken gezien, nu ben ik net als Kees benieuwd of iemand uitsluitsel kan geven :)  
groetjes,

Margriet

han.endt

In ieder geval geen longkruid. Het lijkt me wel een ruwbladige.

Datura

Volgens mij ook Overblijvende ossentong

Groet van Kim
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Kees v.d.Berg

Met vriendelijke groet,
Kees van den Berg
Kijkt in de Hoeksewaard !!

mcbud

#7
Pentaglottis sempervirens

(bloeiwijze gecheckt)

margriet

ok, dat is duidelijk :duim:
bedankt
groetjes,

Margriet

Kees v.d.Berg

Hartelijk dank alle meedenkers, hij wordt veranderd
Met vriendelijke groet,
Kees van den Berg
Kijkt in de Hoeksewaard !!

Kees v.d.Berg

:censored: Verbijsterend te ontdekken dat twee dagen na de waarneming de plant was uitgestoken. Dit is dus ook de laatste melding van mij van een plant die exact wordt gepoint met de google kaart. Voortaan alleen nog maar KM hok en onder embargo.
Heel triest dat dit zo moet gaan en dat er "mensen" zijn die menen persoonlijke rechten te mogen ontlenen aan wat de natuur ons biedt en willens en wetens het genoegen van anderen die er ook van willen genieten, kapot maken.

Dit was wat er van restte:
http://www.waarneming.nl/fotonew/0/131370.jpg

Mogelijk worden alle rood aangegeven planten per definitie onder embargo gezet of wel wordt het onmogelijk gemaakt om naar de preciese vindplaats te leiden en alleen nog maar naar KM hokken  verwezen.
Met vriendelijke groet,
Kees van den Berg
Kijkt in de Hoeksewaard !!

han.endt

Nu is de Overblijvende Ossentong wel een soort die oorspronkelijk niet wild is, maar zich via tuinen verspreid heeft.

GerardL

Ja dit herken ik, zoiets is mij vorig jaar 20 mei gebeurd.
Deze mannen waren zo bezig met hun GPS apparaat, dat ze alles kapot trapten wat ze tegenkwamen.
Gelukkig hadden ze laarzen aan, zodat ze ook in de plaatselijke poeltjes het bodemsediment goed konden omwoelen!

En waarom? Specimen Hunters misschien?
Helaas weet ik niet waar ze voor kwamen.
Uiteraard kan dit ook toeval zijn, maar gezien hun foto-uitrusting waren het geen doorsnee fotografen.



Heeeeeeel erg,

Grtzzzz

Gerard

characea

#13
Hoi,

Loopt er langs deze plant een pad of staat hij echt 'off the road'

Kees v.d.Berg

#14
de plant stond achter een vangrail eigenlijk erg uit het zicht, je moest er voor over de railing hangen om hem te zien, maar er loopt inderdaad een doodlopende weg langs.
Met vriendelijke groet,
Kees van den Berg
Kijkt in de Hoeksewaard !!

margriet

dit is nu inderdaad niet de bedoeling lijkt mij, misschien vindt ik het automatisch onder embargo zetten van zeldzame planten niet een slecht idee :angry:
als oprechte mensen interesse hebben kunnen ze via interne mail toch om exacte locatie vragen?
groetjes,

Margriet

Niko Buiten

#16
Ook dan is het oppassen, Margriet. Want wie bepaald wat oprecht is? De eigenaar van het bedrijf dat mij onlangs via interne mail benaderde met de vraag gegevens over groeiplaatsen en groeiomstandigheden van wettelijk beschermde planten te verstrekken met het doel om die planten uiteindelijk te kweken zodat bijvoorbeeld een gemeente op een locatie (in een Natura 2000-gebied!) met Groenknolorchis kan bouwen doordat elders een nieuwe groeiplaats wordt gemaakt vond zichzelf uitermate oprecht, terwijl ik daar volstrekt anders over denk. Die man is een foute handelaar die zijn zakken wenst te vullen met natuurvernietiging, floravervalsing en nog een aantal van die zaken. Die man is als zuur aan de wortels van onze democratische rechtsstaat!

Overigens denk ik dat in deze kwestie van de ontsnapte tuinplant Overblijvende ossetong sprake is van een toevallige samenloop van omstandigheden. Ik wens mij er verder niet druk over te maken.
Groet,

Niko Buiten.