Heb begrepen dat er geen geluidsopnames zijn van die petjora van vandaag en van de vogel is alleen gezien dat het om een pieper ging. En dat er gisteren twee opnames zijn die van Lars en Folkert die van Folkert schijnen zelf iets beter te zijn. Dus als het er 1 is dan zal de vogel waarschijnlijk alleen op dag 1 aanvaard worden ik denk dag 2 kansloos is. Jammer voor de gene die de vogel vandaag gehoord hebben hoop dat de vogel alsnog word gezien de komende dagen.
Bij deze mijn opname, Als iemand wil klooien met het origineel mag die mailen naar onderstaand mailadres.
http://waarneming.nl/sound/2/16782.mp3
Duidelijke opname knap hoor
gefeliciteerd. Hoop voor de gene die het beest vandaag gehoord heeft dat ze meekunnen liften op het feit dat jij beide dagen dezelfde vogel gehoord had ivm met aanvaarding van ook dag 2
Dat hopen denk ik velen met jou, ik heb geen idee hoe het CDNA met zulke zaken omgaat, maar feit is wel dat iig Folkert Jan met zekerheid kan bevestigen dat vandaag dezelfde vogel is gehoord als gisteren en hij heeft geluidsopnames van gister. Daarnaast is ie vandaag op meerdere momenten, door verschillende vogelaars gehoord, en niet de minsten als je de namen bekijkt:
http://waarneming.nl/waarneming/view/71792160. Waarom zou dan opnieuw voor vandaag bewezen moeten worden dat het een Petsjora is als al bewezen wordt dat dat voor gister het geval was en ook duidelijk is (helaas niet met geluidsopnamen of foto's maar wel op basis van de genoemde waarnemingen) dat het om dezelfde vogel gaat. Waarom is een nacht tussen die twee dagen daar ineens een grens tussen? Het is bovendien niet eens een nachttrekker en er zullen gister ook waarnemers zijn die persoonlijk geen geluidsopname of foto kunnen overleggen en niet naast iemand stonden die dat wel kunnen. Zou raar zijn als dat dan wel geaccepteerd wordt puur en alleen omdat het toevallig op dezelfde dag is. Maar nogmaals, ik weet niet hoe het CDNA redeneert in dit soort gevallen. Ik kan alleen afgaan op wat ik zelf heb gehoord, de autoriteit die schuilt in andere waarnemers van vandaag en de bevindingen van Folkert Jan die de vogel beiden dagen heeft gehoord.
Overigens lopen we nog erg op de zaken vooruit, want eerst moeten we maar eens zien of de vogel uberhaupt geaccepteerd wordt, zo zonder beeldmateriaal en of de determinatie rond te krijgen is. Voor zover ik begrepen heb is Magnus nog steeds van mening dat het hier om Petsjora gaat.
Ik wil bij deze al wel vast laten optekenen dat Folkert Jan van mij een krat bier krijgt, of wanneer hij dat liever wenst, een traytje red bull, mocht de soort voor beide dagen geaccepteerd worden