Champignon/Parasolzwam onbekend = mogelijk Panterchampignon

Gestart door sjaakvantiel, oktober 17, 2017, 19:39:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

sjaakvantiel

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/145125347
Champignon - Agaricus spec. gezien op 2017-10-17 Toldijk - Bakermarksedijk e.o.
Foto's:










Toelichting:
Onder oude Pereboom in gras. 1 Exemplaar(niet eerder op deze plek) Al ver heen, maar wie weet is de hoed toch herkenbaar. Hoed-diameter ca. 7cm. Geur niet herkenbaar. Hangende dunne ring. Er lijkt geen knol aanwezig. Laat de steel staan, wellicht komt er nog een nieuwe kans.
bij voorbaat dank sjaak van tiel

wimperzwam

Veel te oud maar wel een champignon.

Mvgr.,
Henk Huijser.

sjaakvantiel

Was ik al bang voor. Uiteraard weer dank voor je reactie Henk. Ik houd de plek in de gaten, hoewel ik denk dat deze eenmalig is op die plek. Stond nl. erg droog en wat hoog door de wortelvoet van de Peer. Mvrg. Sjaak.

sjaakvantiel

Nieuw exemplaar, nieuwe kans. Ongeveer 50cm bij het 1 exemplaar vandaan. Het gaat nu dus om foto's van 2 verschillende champignons. De meer gele foto's zijn gemaakt onder lamplicht. Geen bijzondere smaak. Lamellen enigszins paarsig. Reuk moeilijk, wellicht een beetje Karbol (maar een Karbolchampignon is het niet). After Bite geeft nauwelijks verkleuring- iets geel bruin. Dacht aan nu aan Panterchampignon, maar wel gezien dat er zelden 1 wordt goedgekeurd.

















wimperzwam

Het is goed mogelijk dat het gaat om de Panterchampignon.

Mvgr.,
Henk Huijser.

sjaakvantiel

Dank Henk voor de snelle reactie. Dan hou ik het op Panterchampignon en pas de waarneming zodanig aan. Mvrg. Sjaak.

sjaakvantiel

Wordt (nog) niet goedgekeurd. Moet ik "het is goed mogelijk" zo lezen dat er nog andere opties zijn? Dan zet ik deze waarneming op spec. Mvrg. Sjaak.