Hoofdmenu

testversies ObsMapp

Gestart door Alex Kwak, september 28, 2012, 23:10:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Alex Kwak op november 18, 2012, 15:49:44 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 18, 2012, 15:23:51 PM
(ik moest de download toch nog handmatig even installeren).

Dat was de verborgen intelligentietest  :P

Ben ik geslaagd? (ouwe digibielen een beetje beetnemen, flauw hoor  ;) ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Alex Kwak

Klaarblijkelijk met vlag en wimpel!  :duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Alex Kwak op november 18, 2012, 16:45:16 PM
Klaarblijkelijk met vlag en wimpel!  :duim:

Dacht het niet -> bij kiezen van soortgroep staat alles dubbel erin en ik weet niet welke ik moet weggooien ivm afbraak eerst download...  :P
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Alex Kwak

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 18, 2012, 16:51:39 PM
bij kiezen van soortgroep staat alles dubbel erin en ik weet niet welke ik moet weggooien ivm afbraak eerst download...  :P

De soortgroepen staan er dubbel in? Niet bijvoorbeeld "Vogels - NL" en "Vogels - Wereld"?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Alex Kwak op november 18, 2012, 16:54:33 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 18, 2012, 16:51:39 PM
bij kiezen van soortgroep staat alles dubbel erin en ik weet niet welke ik moet weggooien ivm afbraak eerst download...  :P

De soortgroepen staan er dubbel in? Niet bijvoorbeeld "Vogels - NL" en "Vogels - Wereld"?

Alles stond er dubbel in maar ik heb de eerste van elke dubbele inmiddels verwijderd. Helaas lukt me dat niet met "Alle soortgroepen"; die staat er nog dubbel op maar verschijnt niet bij de optie "verwijderen".
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Alex Kwak

Ok, ik ga kijken hoe dat kan.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bart van Hoogstraten

Blijkbaar heb ik de verkeerde files gekozen bij verwijderen want hij kan geen soorten vinden als ik een soortgroep aanvink. Ik ga nu alles verwijderen en start opnieuw de download.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Alex Kwak

Dat lijkt mij ook de beste oplossing. Het beste verwijder je alle data van het Android-menu: Applicaties -> aplicaties beheren -> ObsMapp -> Gegevens wissen
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Toen je eerste download fou ging. Heb je toen de back-toets gebruikt, en daarna meteen weer een nieuwe download gestart, zonder ObsMapp eerst te stoppen?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Alex Kwak op november 18, 2012, 17:10:54 PM
Toen je eerste download fou ging. Heb je toen de back-toets gebruikt, en daarna meteen weer een nieuwe download gestart, zonder ObsMapp eerst te stoppen?

Klopt.

Ik ga alles wissen uit het android-menu en begin opnieuw (want de optie "alle soorten" kun je niet wissen; dadelijk heb ik hem er 3x instaan).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Alex Kwak

Prima, en ik ga op zoek naar de oorzaak
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bart van Hoogstraten

Alex, Ik heb alles gewist en opnieuw geïnstalleerd op basis van 2.9.0.a11. Alle soorten staan er nog steeds 2x in, ook "alle soortgroepen". Kiezen uit een soortgroep werkt ook niet want als ik "vogels" aanvink zijn toch nog alle soortgroepen aanwezig in het keuzemenu bij invoeren, te beginnen bij Aalbes.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Alex Kwak

Weet je zeker dat je alle data had verwijderd? Vroeg ObsMapp bijvoorbeeld inderdaad opnieuw naar je inloggegevens?

Doe voor alle zekerheid het volgende:
- Verwijder ObsMapp van je telefoon (via het Android-menu).
- Controleer of ObsMapp werkelijk niet meer in het menu staat.
- Download ObsMapp opnieuw
- Installeer ObsMapp opnieuw
- Download de soorten.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Alex Kwak op november 18, 2012, 18:06:57 PM
Weet je zeker dat je alle data had verwijderd? Vroeg ObsMapp bijvoorbeeld inderdaad opnieuw naar je inloggegevens?

Doe voor alle zekerheid het volgende:
- Verwijder ObsMapp van je telefoon (via het Android-menu).
- Controleer of ObsMapp werkelijk niet meer in het menu staat.
- Download ObsMapp opnieuw
- Installeer ObsMapp opnieuw
- Download de soorten.

In het Android-menu bij de opdracht "verwijderen" op OK doet hij eerste keer niets, pas bij de tweede. Het icoon is dan van mijn bureaublad verwijderd. De app opnieuw geïnstalleerd (waarbij hij om inloggegevens vroeg en alle soorten weer gedownload van Observado. Zelfde resultaat. Ik ga het nog eens proberen maar ahv de gewone versie.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Bart van Hoogstraten

#44
Alex,

Ik heb wederom alles gewist en opnieuw geïnstalleerd maar nu weer op basis van 2.8.1 en mijn soortenoverzicht is weer enkel, niet dubbel. Oorzaak ligt dus in de testversie, niet aan mij of mijn toestel (?). Wellicht is het handig als iemand met een testversie op een s3 even naar beneden scrollt in zijn soortgroepenoverzicht om te kijken of alles er ook dubbel instaat.

(Instellingen -> Soortgroepinstellingen -> Sorteer groepenlijst. Bij 2.9.0.a11 heb ik alles dubbel en bij 2.8.1 niet)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Alex Kwak

Welke soortgroepen had je precies gedownload waarbij je die dubbelene kreeg?
Alleen "alle soortgroepen" van waarneming.nl?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Alex Kwak op november 18, 2012, 18:57:26 PM
Welke soortgroepen had je precies gedownload waarbij je die dubbelene kreeg?
Alleen "alle soortgroepen" van waarneming.nl?

Als ik in 2.9.0.a11 "alle soortgroepen" download van Observado heb ik ze er 2 x inzitten. Bij 2.8.1 niet. (betreft hier "soortgroepen" dus niet "soorten")
Check: Instellingen -> Soortgroepinstellingen -> Sorteer groepenlijst. Dat laatste overzicht is dan dus dubbel in 2.9.0.a11. (dus niet dat "Aalbes" er 2x inzit in het invoerschermpje maar in dat soortgroepenoverzicht dus wat ik heb geïnstalleerd).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Alex Kwak

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 18, 2012, 19:02:57 PM
Check: Instellingen -> Soortgroepinstellingen -> Sorteer groepenlijst. Dat laatste overzicht is dan dus dubbel in 2.9.0.a11. (dus niet dat "Aalbes" er 2x inzit in het invoerschermpje maar in dat soortgroepenoverzicht dus wat ik heb geïnstalleerd).

Aha, het probleem zou wel eens in dat scherm kunnen zitten. Had je ook "alle soortgroepen" van waarneming.nl gedownload?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Alex Kwak op november 18, 2012, 21:00:39 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 18, 2012, 19:02:57 PM
Check: Instellingen -> Soortgroepinstellingen -> Sorteer groepenlijst. Dat laatste overzicht is dan dus dubbel in 2.9.0.a11. (dus niet dat "Aalbes" er 2x inzit in het invoerschermpje maar in dat soortgroepenoverzicht dus wat ik heb geïnstalleerd).

Aha, het probleem zou wel eens in dat scherm kunnen zitten. Had je ook "alle soortgroepen" van waarneming.nl gedownload?

Resumé:
Op 2.8.1 Had ik in eerste instantie alleen de vogels van Nederland. Daar stond de Jufferkraan niet tussen toen ik in het veld stond en daarop heb ik ter plekke de Observado-download gepakt. Na upgrade vandaag naar 2.9.0.a11 heb ik daarop alle soorten van de wereld gedownload maar ik dacht dat hij vastliep op zoogdieren en met de back-toets opnieuw een download gestart en toen stonden ze 2x maal in mijn overzicht. Alles weggegooid en opnieuw de 2.9.0.a11-app geïnstalleerd en opnieuw alle soorten gedownload en toch stonden ze er weer twee keer in. Weer alles gewist en 2.8.1 erop gezet en alles weer gedownload en het was goed.
Ik wil het morgen nog wel eens proberen met 2.9.0.a11 als je dit wil.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Alex Kwak

Toch nog even voor alle duidelijkheid: zie je de soortgroep "alle soorgroepen" twee keer, of zie je alle soortgroepen (dus zowel vogels, als zoogdieren enz) dubbel?

Dat eerste kan ik namelijk reproduceren, dat tweede niet.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Alex Kwak op november 18, 2012, 22:34:01 PM
Toch nog even voor alle duidelijkheid: zie je de soortgroep "alle soorgroepen" twee keer, of zie je alle soortgroepen (dus zowel vogels, als zoogdieren enz) dubbel?

Dat eerste kan ik namelijk reproduceren, dat tweede niet.

Bovenin staat "alle soortgroepen" 2x onder mekaar, daarna volgt de hele lijst van "Vogels" t/m "Bijen, wespen en mieren" en daaronder nog een herhaling "Vogels t/m Bijen, wespen en mieren". Ik kan onder "verwijderen" alles weggooien wat ik niet hebben wil behalve "soortgroepen". Als ik de dubbele weggooi kan hij in het invoerscherm geen "soorten" meer vinden.
Ik zal straks voor de aardigheid de testversie weer eens installeren om te kijken wat er gebeurt nu ik alle soorten er toch al op heb staan.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Alex Kwak

Ok, dank. Ik kan hier pas vanavond mee verder. Moet soms ook nog een beetje echt werken  ;)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Alex Kwak op november 19, 2012, 09:39:07 AM
Moet soms ook nog een beetje echt werken  ;)

Ontzettend hinderlijk eigenlijk, he?  ;)

Ik heb 2.8.1 vervangen door 2.9.0.a11 en bij wijze van experiment Bijen, wespen en mieren opnieuw gedownload (bijwerken) en nu is er niets aan de hand; oude soortgroep is netjes vervangen door de nieuwe. Ik denk dat mijn fout is geweest dat ik de eerste download van "alle soorten" afgebroken heb met de back-toets en opnieuw gedaan heb zonder ObsMapp te verlaten..
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Alex Kwak

Ik denk dat ik het gevonden heb: als je in het genoemde scherm gaat sorteren verschijnen de soortgroepen dubbel!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op november 19, 2012, 17:31:53 PM
Ik denk dat ik het gevonden heb: als je in het genoemde scherm gaat sorteren verschijnen de soortgroepen dubbel!

Nee, ook dat is het niet, maar ik kan het nu wel reproduceren.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Pfff, ik ben niet gek: hetzelfde treedt ook op in 2.8.1 !
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Alex Kwak op november 19, 2012, 20:44:54 PM
Pfff, ik ben niet gek: hetzelfde treedt ook op in 2.8.1 !

Zoek je zoef!  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Die dubbele soortgroepen kwam omdat het achetvoegsel "-Wereld" of "-NL" er niet bij stond.
Gefixed in 2.9.0a12
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bart van Hoogstraten

Hoi Alex,

Ik heb a14 geïnstalleerd en alle soortgroepen bijgewerkt. Zo te zien werkt alles nu feilloos, niets aan het handje. Ik ga morgen een eindje van huis vogelen om invoeren zonder wifi te testen.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/