Raadselachtige druppel

Gestart door Hannie Luijten, september 25, 2012, 12:30:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hannie Luijten

Ik heb dus geen idee wat dit is, en of het wel wat is. Dus of het hier goed staat weet ik ook niet. Het is een langgerekte gelei-achtige druppel met iets erin in het midden, het lijkt wel alsof er larfjes inzitten  :-\ . Het bevindt zich aan de onderkant van de tuintafel (hardhout). Is het misschien een eikapsel van een of ander insect  ??? Er zitten niet meer druppels onder de tafel geplakt, dus ik wil hem eigenlijk niet weghalen en openpeuteren. Ben benieuwd of iemand dit kent.



Groet, Hannie

Hannie Luijten

Groet, Hannie

MarjoSmeets

Kijk eens bij dit topic http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=203736.0 ik heb zo'n idee dat deze druppel van jou net weer een stapje verder is en dat het op het punt staat om "open te barsten" om het zo maar eens te noemen en de larfjes "vrij te laten".
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen GrĂ¼ssen, oftewel, groetjes van Marjo

David Tempelman

dat zou heel leuk zijn, als het een schietmotten-eipakket is. wie weet ! de komende dagen even volgen, met spannende vervolgfoto's ?  ::)
met vriendelijke groet,
David

Hannie Luijten

Citaat van: MarjoSmeets op september 25, 2012, 16:55:13 PM
Kijk eens bij dit topic http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=203736.0 ik heb zo'n idee dat deze druppel van jou net weer een stapje verder is en dat het op het punt staat om "open te barsten" om het zo maar eens te noemen en de larfjes "vrij te laten".

Die druppels lijken inderdaad op een vroeger stadium van wat bij mij onder de tafel hangt. Het hangt er wel echt onder, dus tegen het horizontale blad aan. Ik heb ook meermaals schietmotten in de tuin waargenomen, volgens mij afkomstig uit de eigen vijver, ooit heb ik daar ook lege huidjes van schietmotten op het water gevonden. Maar, de druppel hangt niet boven water. Het is ook geen plek waar na flinke regen een plas(je) blijft staan. Als ze afvallen, dan liggen ze dus op de tegels. Er is wel water in de buurt maar dat ligt op enkele meters afstand. Morgen maar weer eens kijken, vanavond hing het er in elk geval nog.
Groet, Hannie

Hannie Luijten

Vandaag min of meer zelfde beeld, had de indruk dat het in de kern meer bruin zag. Het was heel lastig scherp op de foto te krijgen met mijn eenvoudige camera, ik was een beetje te laat en er was nog maar weinig licht. Morgen maar weer proberen.






Groet, Hannie

David Tempelman

het lijkt er inderdaad op dat er kokerjuffertjes in zitten. spannend !
met vriendelijke groet,
David

Hannie Luijten

Citaat van: David Tempelman op september 27, 2012, 18:29:40 PM
het lijkt er inderdaad op dat er kokerjuffertjes in zitten. spannend !

hoe kan je dat in hemelsnaam zien  ??? ??? ???

Vandaag trouwens zelfde beeld als gisteren. Is het mogelijk om die dingen in beschermde omgeving te laten ontwikkelen, ik bedoel, als ze vandaag of morgen naar beneden vallen als ik er niet ben dan zijn ze weg en kom ik er nooit achter wat het geweest is.
Groet, Hannie

Hannie Luijten

Ze zijn weg  :( Een deel van de drup hangt er nog maar er zit niets meer in. Ik heb niks op de grond gevonden.
Groet, Hannie

David Tempelman

dag Hannie, jammer ! maar misschien kun je me de foto in origineel formaat sturen ?
misschien kom ik er dan toch nog uit.
mijn adres is david020nl aapje yahoo punt com,
groet en alvast dank,
met vriendelijke groet,
David

Hannie Luijten

Groet, Hannie

David Tempelman

met vriendelijke groet,
David