Mooie paddestoel

Gestart door Dragonfly, augustus 08, 2005, 21:25:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

Dragonfly

Wie weet de naam van deze paddestoel? Gisteren gevonden in de Hatertse Vennen. Hij heeft erg felle oranje en gele kleuren.

Ik hoop dat dit lukt (ik weet niet hoe je een foto direct in dit bericht kan plaatsen):
Beestjes!

Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

han.endt

Ik dacht eerst even aan de Zwavelzwam, maar door de manier waarop de hoedjes gezoneerd zijn denk ik toch dat het Gele Korstzwammen, Stereum hirsutum, zijn.

Han.

Dragonfly

#2
Inmiddels heb ik de tijd gehad om wat foto's te bekijken en ik zie die felle kleuren niet zo terug... Ik zal 'm voorlopig invoeren met een vraagteken.

Morgen zijn de analoge foto's ontwikkeld. Als er duidelijke bijzijn, kan ik ze vrijdag eventueel inscannen.

Godelieve
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Dragonfly

Inmiddels ben ik nog steeds niet helemaal overtuigd van de gele korstzwam. Met een gister aangeschaft paddestoelenboekje en foto's op het internet denk ik toch meer aan de zwavelzwam. Vooral door de meer uitgesproken kleuren en de dikte van de hoeden.
Iemand ideeen?
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

han.endt

CiteerVooral door de meer uitgesproken kleuren en de dikte van de hoeden.
Ik heb nog eens gezocht en ik ben het met je eens. Door de intense kleur en de dikke randen moet het wel een Zwavelzwam zijn.

Han.

Dragonfly

Bedankt. Ik heb inmiddels de waarneming aangepast en op "zeker" gezet.
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!