aug 2004 Roemenië: arendbuizerd?

Gestart door ajdees, september 17, 2012, 18:26:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

ajdees

Hallo forum,
Dood gevonden en enkele pennen meegenomen. Geen idee meer waar precies, maar ergens in Roemenië dus. Ik denk arendbuizerd. Wat denken jullie?
o ja: langste pen (de rechter) is in totaal 37,5 cm.

groet, Albert
met vriendelijke groeten,
Albert Dees

whmvb

Hoi Albert,

op het eerste gezicht zeg ik Rode Wouw. Met name de staartpennen (links) kloppen volgens mij niet met Arendbuizerd. Maar misschien heeft iemand anders meer ervaring met deze soort. Ik moet het hebben van de plaatjes op internet.

Wim
Wim van Boekel

keesschreven

Hoi Albert en Wim,

Rode Wouw kan het niet zijn. Je ziet een buitenste staartveer op de foto, maar die is net zo groot als de andere staartveren. Verder zijn de versmalde handpennen veel te klein.

Ik denk dat Arendbuizerd inderdaad een goede optie is (http://gefiederkunde.de/html/adlerb_.html).
Zoals je daar ziet, is hij nog best variabel. Maar ik denk dat het patroon op de binnenste handpennen houvast geeft. En dat komt overeen. Ook kloppen de maten.
Een gewone Buizerd kan ook qua maten, maar die is het m.i. niet omdat de handpennen anders gebandeerd zijn.

Mooie vondst! Weet je wat de doodsoorzaak was?
Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren

ajdees

ahum  ::) , hierbij een beetje late reactie op de laatste vraag:
De doodsoorzaak was hoogstwaarschijnlijk een hoogspanningsleiding, want daar lag het kadaver onder.
Wim en Kees, hartelijk dank voor jullie reacties.


Ik zocht dit topic weer eens op omdat ik de veren in de weg vind liggen. Ze gaan dus de eerstvolgende keer met de vuilnis mee, want ik begrijp dat ik ze niet (ook niet voor nop) mag aanbieden  :angel: .


groeten, Albert

met vriendelijke groeten,
Albert Dees

KorHaan

Albert, dat snap ik niet. Hoe kunnen een paar veren nou in de weg liggen? Ik struikel wel eens over een bijzettafeltje, en ook kan ik me voorstellen dat een bankstel wel eens in de weg staat, maar veren?

Maar goed: als ik ze zou hebben, zou ik ze koesteren als ware het een Van Gogh. Zeker als er een certificaatje van echtheid bij zit, door Kees Schreven.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

ajdees

Hallo Ronald,
Ik was me er niet van bewust dat dit bijzettafeltje een echte van Gogh is.
Maar aangezien het in jouw collectie beter tot zijn recht komt, wil ik ze je wel toesturen. Stuur je me een pb met je adres?
met vriendelijke groeten,
Albert Dees

KorHaan