Nee, juist die wijzen op Grote Grijze zou ik zeggen (zie bijv. de randen aan de tertials), hoewel ik nog wat vraagtekens heb bij de leeftijd (ad winter?)
Op facebook van Sietse Bernadus ook al iets erover. Ik ben ook de boeken eens ingedoken, maar de anwb, shorebirds en de nils geven qua op leeftijd brengen nog niet heel veel aanknoping.
Juveniele/eerste winter grijze snippen zouden puntigere mantel- en dekveren moeten hebben en adulten meer ronde (nils, pagina 109), maar dit lijkt mij kwestie van slijt? en dus ook afhankelijk van datum van waarnemen? Overigens als ik het naast de foto's in de shorebirds leg zie ik net zo goed juveniele met afgeronde veren en ook de veren van de lauwersmeer vogel lijken me afgerond dus dat schiet niet echt op.
Een ander kenmerk (shorebirds pagina 308) voor leeftijd zou de lengte van de handpennen moeten zijn. Bij juveniele/eerste winter korter dan in adult en bij adult dan vaak in ieder geval tot staart, maar vaak 2-3 mm er voorbij en 2 toppen voorbij tertials voor kleine grijze snip. Bij grote grijze maakt het qua leeftijd niet uit en zouden de handpennen nooit voorbij staart of tertials komen.
Op de middelste foto (lauwersmeer.com) waar dit "het beste" te beoordelen is lijkt het alsof de handpennen net iets voorbij tertials en staart komen wat dan zou moeten duidden op een adult winter kleine grijze. Echter kijk je de vogel net niet helemaal van opzij en is het dus te tricky om te beoordelen.
Ik ga dus zo maar eens googelen op leeftijdsherkenning van grijze snippen of er nog iets te vinden is.
Iets anders wat ik tegen kwam en waar ik toch wel de kriebels van krijg (genoemd in alle 3 boeken, zij het iets anders geformuleerd) is het patroon van de staart waar de zwarte banden bij grote grijze snip breder zouden moeten zijn dan de witte banden. Mooi te zien ook op alle foto's in de shorebirds. Voor kleine grijze snip zouden de zwarte bandjes gelijk of kleiner moeten zijn dan de witte bandjes en op foto 3 (lauwersmeer.com) lijkt dat er toch wel heel sterk op. Ook zouden de breedtes van de bandjes bij kleine wat onregelmatiger zijn dan bij grijze. Mooi te zien op plaat 96b (shorebirds pagina 309) en zie ik wederom op foto 3 van lauwersmeer.com terug.
Op basis van deze vergaarde info wijst het nog het meest naar adult winter KLEINE grijze snip.
Mocht iemand aanwijzingen hebben, graag. Ik ben ook maar lerende
Om alles even bij elkaar te houden hier een link naar de foto's van Sietse Bernardus (lauwersmeer.com)

edit:
Hier nog wel een interessant link
http://www.surfbirds.com/ID%20Articles/dowitchers1005/dowitchers.htmlOok wees Christian Brinkman mij er via facebook op dat ik wat betreft het staartpatroon mogelijk refereerde naar de bovenstaarddekveren van de lauwersmeer vogel.
Op deze foto van een grote grijze (surfbirds foto van Geoff Dicker is mooi te zien wat het patroon van de staart EN de bovenstaartdekveren zijn
http://www.surfbirds.com/gallery/share_photo.php?imgname=20110214124256.jpgEn vergelijk het staartpatroon eens met de lauwersmeer vogel foto 3
edit 2:
Vanuit de Nils: adulte mantel en dekveren zijn grijs met een donkere schachtstreep (beide soorten) en dan heeft vooral kleine daar nog opvallende lichte randen aan. Deze vogel heeft inmiddels alle veren adult en vanuit shorebirds zouden juveniele vogels tot laat in het najaar nog veel juveniele veren moeten laten zien! (zie plaat 96b voor juveniele kleine grijze met al wat adulte mantelveren en plaat 97a voor een juveniele grote grijze in november met nog enkele juveniele grote dekveren (veren met opvallende zwarte punt)). Daarmee lijkt dit mij toch wel een adult en dan boeien die tertials ineens niet meer. Ook heeft de lauwersmeer vogel wel erg opvallende lichte randen aan de mantel- en dekveren.
edit 3: (en nu ga ik slapen, morgen eerste licht bij de keeg staan)
Op deze foto van Marco van der velde is de handpenprojectie beter te beoordelen en ook hier liggen er toppen (hoeveel niet te beoordelen) buiten de tertials, maar wel weer binnen de staart en de vogel staat licht voorover, waardoor terials misschien wat meer naar voren lijken?