Het Limburgs Landschap (LL) reageert absoluut niet naar aanleiding van klachten over loslopende honden en andere verstoringen. Een jaar of 2, 3 geleden hebben de beide vogelwerkgroepen die in het gebed actief zijn overlegd met het Limburgs Landschap over de problematiek in de Eijsder Beemden (EB). Het LL doet zelf niets aan controle omdat ze daar de mankracht niet voor hebben. Je wordt geacht de Groene Brigade in te schakelen, maar of die snel genoeg is om een hondenuitlater te betrappen is twijfelachtig.
Ik heb zelf het LL al eens gevraagd om de Groene Brigade te vragen een aantal keer op loslopende honden te laten controleren en de eigenaars te verbaliseren. Daar kreeg ik geen antwoord op, wel op een in de zelfde email gemeld probleem met een brug in de EB.
Vrijdag ga ik het LL weer mailen over een in de EB achtergelaten matras en roer ik weer het hondenprobleem aan. In mijn VWG hebben we afgesproken telkens het LL aan te spreken bij geconstateerde problemen met honden. Ik overweeg om zelf eens in overleg te gaan met de Groene Brigade.
M.v.g.
Jo Seegers
Vogelwacht Limburg, werkgroep Maastricht
PS Ik ben donateur van het LL, maar ik twijfel, net als vele medevogelaars, of ik dat continueer. Het draagvlak vermindert heel snel.