Panorpa germanica 28-5-08

Gestart door hedy2411, september 07, 2012, 18:33:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

hedy2411

Is dit een:
                 ......Panorpa germanica
                 ......Panorpa  vulgaris
                 ......Panorpa  communis


Dit was pas mei 2008... ;D

Henri van Dodeweerd

Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Arp

Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Arp

@Henri: Geen slechte score - ik kan voortaan zo ongeveer wel thuis blijven ... eh ... ben ik al ... nou ja ... bij wijze van  ;D
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Henri van Dodeweerd

Inderdaad geen slechte score nee. Blij dat ik ze een beetje uit elkaar kan houden.  :lol:
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

hedy2411

#5
Hallo Henri en Arp,


Hartelijk dank voor al jullie reacties!!
Zo te zien zijn hier in Zeist de meesten P. germanica...
Zullen we weer doorgaan..?


Groetjes,
Hedy

Arp

Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

harry60

#7
Volgens mij heeft Hedy al de schorpioenvliegen van Zeist e.o. gefotografeerd   ;D

Misschien ook even een optie om de waarneming eerst in te voeren en dan determineren via forum te gebruiken ???
M.Vr.Gr. Harry de Koning

Arp

Het zou zeker niet verkeerde zijn om de waarnemingen van Hedy ook in de database te hebben, of staan ze er al? (ben even te lui om te zoeken  O0 )
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

harry60

M.Vr.Gr. Harry de Koning

hedy2411

#10
Hallo Harry en Arp,

Ik zie zojuist dat ik per 17-11-2008 geregistreerd ben, dankzij de vasthoudendheid van Harry  ;D
Ik hield de boot af omdat ik niet altijd, of liever gezegd meestal niet, goed zie wat ik heb gevonden.
Dus al gelijk een waarneming registreren zit er bij mij niet in....
Pas als ik redelijk zeker weet wat ik vind, door deze forums en diptera.info zet ik het op soortenlijst.

De Panorpa's heb ik altijd laten liggen, maar degeen die we nu hebben gedaan en zeker weten,
heb ik al ingevoerd, dus je werk  is niet voor niets Arp!!

Harry heeft gelijk, waarschijnlijk heb ik ze allemaal gefotografeerd, behalve degenen, die wegvlogen.. ;D

In ieder geval bedankt mannen en we gaan nog even door.... :duim:

Groetjes,
Hedy

harry60

Er zijn maar weinig Panorpas die niet op naam zijn te brengen dus eerst invoeren zal geen probleem zijn, we hebben maar 5 soorten. :)
M.Vr.Gr. Harry de Koning

Arp

En als je echt geen idee hebt voer je ze eerst in als Schorpioenvlieg spec., of soort van keuze op onzeker en dan vragen op forum - spaart opslagruimte op de forumserver en naderhand makkelijk in goede naam veranderen of op zeker zetten ;)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)