Hoofdmenu

Excursie Kempen

Gestart door Bertusvr, augustus 26, 2012, 21:56:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bertusvr

Vandaag was de excursie van de NVL naar Kempense heidelibel, geleid door Theo Muusse en Frank Neijts. Het weer werkte niet mee, waardoor de opkomst niet groot was. Met een leuke groep van in totaal 6 man, hebben we toch een leuke en succesvolle dag gehad. Kempense heidelibel was de doelsoort en die hebben we ondanks de regen gevonden. Als ik goed geteld heb 6 mannetjes en 3 vrouwtjes. Andere soorten waren Bruinrode -, Steenrode - en Bloedrode - heidelibel, Tengere grasjuffer, Lantaarntje, Gewone pantserjuffer, Houtpantserjuffer, Tengere pantserjuffer, Bruine winterjuffer, Paardenbijter en Blauwe glazenmaker.
Theo en Frank bedankt.

theomuusse

Ja, ging al met al wel. Ook nog wat bandjes vandaag.

Theo

Gert Veurink

Mooi! Fijn dat t gelukt is. Prachtige foto's ook beiden!
groet!
Gert Veurink



frankneijts

Ondanks de wat matige opkomst ('t was natuurlijk ook niet ècht libellenweer..) toch leerzaam & een prettig gezelschap.
Het volgende echter zette mij aan het denken:
Rond 09.30 arriveerde op het parkeerterrein bij De Wulp een fors uit de kluiten gewassen Belgische 4x4 welke diende als basis voor een party-tent, aan de andere kant vastgemaakt aan de overkapping van De Wulp. Een prettig gezelschap zuiderburen verzamelde zich daar om zich vervolgens (om 10 uur..) te goed te doen aan een glaasje champagne en enkele smakelijk uitziende spiesjes die op een meegebracht comfoortje werden klaar gemaakt. Daarna ging het clubje onder leiding van een deskundige en in een uitstekend humeur de regen in.
Ik moet toegeven: onze zelf meegebrachte thermosjes & bammetjes staken daar toch wat schamel tegen af. Het herinnerde mij er weer eens aan dat in bepaalde opzichten Belgen toch echt héél ander 'volk' is en dat wij daar, zelfs als het gaat om het organiseren van een excursie, nog heel wat van kunnen leren.... 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

theomuusse

Zekers!
Want je vergeet de belgische cheerleaders nog die in grote getale om de groep heen hing....

Theo

marinissen

Voor mij was deze dame een klein hoogtepuntje.
(Die cheerleaders waren al lang afgehaakt met hun doorweekte Vans).
groet,
Leo

nick w

Leuk mensen dat het toch nog gelukt is! ik ben de reis niet gaan maken, de buienradar was me te somber. Maar als jullie nou volgende keer ook champagne hebben  ;) :rolleye: ;D

Groet,
Nick W

maarten1023

Groet,

Maarten