Hoofdmenu

Easybird 147

Gestart door Bart van Hoogstraten, augustus 17, 2012, 12:16:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bart van Hoogstraten

Geschoten in de WP (kan er maar eentje zijn...).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

KorHaan

#1
Alpenkauw?



Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo


PS: Bart, moet het niet Easybird 149 zijn?

Bart van Hoogstraten

#2
Citaat van: KorHaan op augustus 17, 2012, 18:39:01 PM
Alpenkauw?

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

PS: Bart, moet het niet Easybird 149 zijn?

Nee, is een easybird voor de beginnelingen (de laatste was 146), geen mysterybird (stond de laatste inderdaad op 148). Maar je hebt het goed Ronald! Knap hoor voor een dfb-er -> had ik niet gedacht dat dat zo snel geraden zou worden  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Stijn E.

Citaat van: Bart van Hoogstraten op augustus 17, 2012, 19:18:55 PM
Citaat van: KorHaan op augustus 17, 2012, 18:39:01 PM
Alpenkauw?

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

PS: Bart, moet het niet Easybird 149 zijn?

Nee, is een easybird voor de beginnelingen (de laatste was 146), geen mysterybird (stond de laatste inderdaad op 148). Maar je hebt het goed Ronald! Knap hoor voor een dfb-er -> had ik niet gedacht dat dat zo snel geraden zou worden  ;)

Dit onderdeel was alleen bedoeld voor zulke EasyBirds (MysteryBirds hier), maar er is al veel eerder een vreemde onderscheiding gekomen tussen MysteryBirds en Easybirds waarbij de telling echter niet geheel gescheiden loopt. Who cares zolang we ze allemaal kunnen onderscheiden. Wel een originele EasyBird, Bart!
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

KorHaan

#4
Citaat van: Bart van Hoogstraten op augustus 17, 2012, 19:18:55 PM
Citaat van: KorHaan op augustus 17, 2012, 18:39:01 PM
Alpenkauw?

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

PS: Bart, moet het niet Easybird 149 zijn?

Nee, is een easybird voor de beginnelingen (de laatste was 146), geen mysterybird (stond de laatste inderdaad op 148). Maar je hebt het goed Ronald! Knap hoor voor een dfb-er -> had ik niet gedacht dat dat zo snel geraden zou worden  ;)


Oeps! Ik heb niet goed op de titel gelet. Sorry!


Vriendelijke groet,


Ronald


PS : ik ben ook geen dfb 'er, maar gewoon een ouwe l*l, dus ik hoor hier helemaal niet thuis... Ik blijf voortaan in mijn aanleunwoning, beloofd...!

GijsB

Je maakt het door je hint wel moeilijker dan het was Bart, het kunnen er natuurlijk 2 zijn, een juveniele alpenkraai heeft natuurlijk ook een gele snavel
Gijs

Bart van Hoogstraten

Citaat van: dralion13 op augustus 18, 2012, 02:14:47 AM
Je maakt het door je hint wel moeilijker dan het was Bart, het kunnen er natuurlijk 2 zijn, een juveniele alpenkraai heeft natuurlijk ook een gele snavel

Sorry Gijs,

You're right -> Ik heb nog nooit een juveniele Alpenkraai gezien en op de ANWB-pages heb ik er overheen gekeken... (beginnersfoutje van een eeuwige beginner  ;) ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

KorHaan

Nou,


De ANWB vermeldt bij Alpenkauw "heldergele snavel" en bij juv. Alpenkraai "dof bruingele snavel". Tel uit je winst bij deze rijpe banaan op de foto....


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

Rick van der Weijde

Daarom kwam ik op een van de Geelsnaveltokken, tot ik las dat die in de WP was geschoten...  ;)
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography