Is dit een Basterdweekschild ?

Gestart door jvanleeuwen, augustus 15, 2012, 18:05:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

jvanleeuwen

Lijk er op maar erg klein.

Arp

Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

jvanleeuwen

Nog maar een jaar duits maar de Anthocomus coccineus dus!
Vielen dank - Jan

MarjoSmeets

Hoi Arp. Ik heb gisteren op Kerbtier naar deze kever zitten zoeken bij de zoekfunctie, Ik heb ingevoerd: rood en zwart halsschild en rode dekvleugels, maar bij de resultaten zat deze kever niet bij. En ik dacht dat ik de vorm van de kever toch ook goed had. Ik heb zelfs alle vormen geprobeerd, zonder resultaat. Dit gebeurd wel vaker en vaak kom ik er dan, door alle foto's af te zoeken, toch wel achter. Daar had ik gisteren geen tijd voor. Maar wat ik vragen wil, wat doe ik verkeerd, dat ik deze niet bij de resultaten vind? Ik heb de kleuren toch goed benoemd? Ik kreeg nl. hoofdzakelijk kevers die in mijn ogen meer bruin waren dan rood.
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

harry60

Voer als halsschild alleen rood in Marjo. :)
M.Vr.Gr. Harry de Koning

Arp

Tja, er valt denk ik nog wel het één en ander te verbeteren aan de zoekfunctie - heb er zelf ook wel eens ruzie mee ;)

Ik maak er aantekeningen van en stuur die door aan Christoph ...
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

MarjoSmeets

Citaat van: harry60 op augustus 16, 2012, 10:17:41 AM
Voer als halsschild alleen rood in Marjo. :)

Maar daar schiet je natuurlijk niet zoveel mee op als een halsschild duidelijk zwart met een beetje rood is en je moet dan rood gaan ingeven om zo'n kever te vinden!  :rolleye:  Moet je maar net weten. In het vervolg zal ik meer kleurtjes gaan proberen!
Dank heren!
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

harry60

Het ergste is daarnaast komt nog een andere kever te staan die met 95% zwart halsschild :) moet inderdaad wat aanpassingen gedaan worden met deze zoekfunctie
M.Vr.Gr. Harry de Koning

jvanleeuwen

Misschien nog een hele kleine aanpassing: website in het nederlands  ;D
Jan

Arp

Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

jvanleeuwen

Grappig . . dan maar liever google translate : Duits-Nederlands.
Leer ik in de vakantie toch nog wat Duits  :rolleye:
Gr Jan

Behalve sonde = voelsprieten en Elytra = vleugels. Goede vertaling van google lijkt mij.
- Dekschilden rood geheel, halsschild zwart of donkergroen met rode marges, kop, zwart of donkergroen gekleurd, de zwarte sonde. Van 4,3 tot 5 mm.
- Elytra zwart, donker groen of zwart met blauw rode vlek tekening, elk een rode vlek in de voorste helft en de dekschilden tip. Hoofd en halsschild zwart, zwart gekleurd of groen-zwart.