Mestkever met kopergroene onderkant.

Gestart door Rickgel1, augustus 12, 2012, 20:33:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rickgel1

Wat voor grote mestkever met opvallende kopergroene onderkant is dit? Ik heb hem vanmiddag in het Noordhollands Duinreservaat bij Egmond gezien.
Bedankt voor de reactie!

Rick Geling

beetlestitch

#1
geotrupes spec. de foto is niet scherp genoeg om alle details voor de soort bepaling te doen. de kever is dood dus opsturen naar mij kan de exacte soort dan wel op leveren. groeten toon.
Toon Keukelaar

Rickgel1

Ik heb de kever niet meegenomen helaas. Opsturen word lastig. Ik heb wel meer foto's wat moet er beter te zien zijn?
Bedankt voor de reactie!

Rick Geling

beetlestitch

beharing bestippeling en het aantal lengte groeven op de delschilden. dit lukt zelden op een foto. dit is nooit zo scherp als met een binoc en een fel lampje. dit blijft zo helaas spec. groeten toon.
Toon Keukelaar

liptaster

@ beetlestitch: is wel te doen vanaf foto: groene kleur komt bij de andere soorten zelden voor, daarnaast bovenkant vrijwel zonder groen + dekschilden eerder dof met ondiepe richels. In hoofdzaak zuidelijkere soort die in de hete duinen wel nog voldoende warmte vind.
Handtekeningen worden getoond onderaan elk persoonlijk bericht van Tim Struyve. BBCode en smileys kunnen hierin gebruikt worden. Max. aantal tekens: 600; resterende tekens: 424

Rickgel1

Ik heb toch nog een extra foto wellicht helpt het toch
Bedankt voor de reactie!

Rick Geling

beetlestitch

tussen de schouderbult en dekschild naat 7 richels. dan blijven er toch minstens 2 soorten over dus welke soort had je in gedachte tim? groeten toon.
Toon Keukelaar

liptaster

Handtekeningen worden getoond onderaan elk persoonlijk bericht van Tim Struyve. BBCode en smileys kunnen hierin gebruikt worden. Max. aantal tekens: 600; resterende tekens: 424

beetlestitch

lijkt mij ook een goede optie. groeten toon.
Toon Keukelaar

Rickgel1

Heren bedankt. Hij is ingevoerd als zodanig :duim:
Bedankt voor de reactie!

Rick Geling