Vraag over nestfotografie

Gestart door Bart van Hoogstraten, augustus 12, 2012, 15:34:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bart van Hoogstraten

LS,

Ik zag bij het maken van mijn vakantiehuiswerk dat het tegenwoordig bij Observado ook niet toegestaan is om nestfoto's in te voeren (wel balen; heb net een paar wereldplaten geknald van jonge Purperreigers die gevoerd worden). Maar mijn vraag: houdt dat in dat je oude waarnemingen waarbij sprake is van nestfotografie dan moet verwijderen of mag je de foto's van voor de ingang van die maatregel laten staan? (zoals deze die ik eigenlijk niet graag weg wil gooien...).

Dank voor de reactie!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

SlechtValk

Citaat van: Bart van Hoogstraten op augustus 12, 2012, 15:34:35 PM
Maar mijn vraag: houdt dat in dat je oude waarnemingen waarbij sprake is van nestfotografie dan moet verwijderen of mag je de foto's van voor de ingang van die maatregel laten staan? (zoals deze die ik eigenlijk niet graag weg wil gooien...).

In het nestfotografiemeldingstopic heeft Hisko een keer gereageert met de opmerking dat het wel een beetje recente waarnemingen moesten zijn (kan het zo snel even niet vinden, maar het gaat om de boodschap), omdat die regel nog niet gold bij oude waarnemingen. Kortom ik denk niet dat je deze hoeft te verwijderen. Het kan wel zijn dat de foto's uit de overzichten geweerd worden.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

petermeer

Bart, je kunt die foto (uit 2008) gerust laten staan.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).