welke vogel hoor je hier?

Gestart door thijs_vdkamp, februari 26, 2007, 18:04:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

thijs_vdkamp

Op mijn mp3-speler vond ik nog een geluid dat ik ooit heb opgenomen van een vogel in het riet langs het Vossemeer (Kampen). Ik weet helaas niet meer de precieze datum; het was in elk geval ergens in het voorjaar van 2005. Herkent iemand het geluid? Je hoort het aan het begin en aan het eind van het fragment (16 sec.)
gr. Thijs

My Webpage
Thijs
Mattheüs 6:26a

Student85

Hoi,

Lastig, maar durf een poging te wagen: Groenling. Niet de meest gebruikelijke roep (lijkt me), maar qua klank e.d sterk aan Groenling herinnerend.

Mvg,
Sjoerd Radstaak

maartenwielstra

#2
Een vink met een accent? Mogelijk een escape?

han.endt

Vink met incomplete zang. Hoor je regelmatig in het voorjaar. Ik heb iemand wel eens horen opperen dat het oostelijke dialecten zijn, maar of dat waar is...............
In ieder geval een vink.

thijs_vdkamp

#4
momenteel hoor ik in het park ook wel vinken met incomplete zang (zonder vinkeslag). Dit vind ik toch wel iets anders klinken. En omdat de vogel in het riet zat, zou je niet in eerste instantie aan een vink denken. Maar nu ik er nog een paar keer naar geluisterd heb, zou een vink inderdaad goed kunnen. Bedankt!
Thijs
Thijs
Mattheüs 6:26a

Jaofik

Geen idee, klinkt wel erg nasaal voor Vink. Klinkt eigenlijk als een 'goede' zang dus zou een excape kunnen zijn?

Succes,

Herman.

Thijs Fijen

Het heeft iets vinkachtigs, maar ik hoor der ook een geelgors in.. (alleen dan klopt het einde niet)

Interessant

Thijs
Thijs Fijen

Schoppers

Lijkt mij ook een Vink.
En thijs, sorry ik hoor er echt geen Geelgors in.
Weet goed hoe ze zingen, wordt er hier mee dood gegooid.

Thijs Fijen

CiteerLijkt mij ook een Vink.
En thijs, sorry ik hoor er echt geen Geelgors in.
Weet goed hoe ze zingen, wordt er hier mee dood gegooid.
Ja ik hier ook, maar ik leef nog ^_^

Nee maar het begin vind ik er wel op lijken, het einde duidelijk niet!

Thijs
Thijs Fijen

teunvankessel

lijkt me gewoon een vink te zijn,
maar er bestaat wel zoiets als afwijkende zang geloof ik
want op sommige vogelgeluiden cd's staat ook vink,
en dan hoor je het heel anders alsdat ze hier roepen zingen of wat dan ook
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders