Genootschapsdag In limburg

Gestart door Jeroen Nagtegaal, februari 23, 2007, 20:14:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

CiteerGenootschapsdag

Elk jaar op de zaterdag na carnaval vindt in Roermond de Genootschapsdag plaatst. De bijeenkomst is niet alleen bedoelt als ontmoetingsdag voor leden, maar nadrukkelijk om een breed publiek kennis te laten maken met het werk van het Natuurhistorisch Genootschap.
Op het programma staan veel lezingen over actuele onderwerpen betreffende de limburgse natuur. Er is een uitgebreide informatiemarkt met stands van organisaties waarmee het Genootschap een relatie heeft en tevens organiseert het Genootschap een tweede hands boekenmarkt. Ook is er natuurlijk veel ruimte in het programma voor informele-, persoonlijke contacten.


GENOOTSCHAPSDAG 2007

De Genootschapsdag vindt plaats op zaterdag 24 februari 2007 in het Bisschoppelijk College Broekhin, Bob Boumanstraat 30/32 te Roermond. Deze locatie ligt in Maasniel aan de doorgaande weg richting Venlo. Het programma begint om 10.00 uur en eindigt om 16.00 uur.


Programma

OCHTENDPROGRAMMA MET KORTE LEZINGEN

De Sierlijke witsnuitlibel, een nieuwe soort voor Nederland (Libellenstudiegroep, Kim Huskens)
Inventarisatieweekend 2007: Leudal, een vooruitblik (NHGL, Henk Heijligers)
Maas in beeld, inventarisatie van natuurterreinen langs de Maas (Pepijn Calle)
Amfibieën en Reptielen in Limburg: de 2e atlas in zicht? (Natuurhistorisch Genootschap, Jacob van der Weele & Grontmij Limburg, Rob Geraeds)
Natuurcompenstatie voor de A73. Wat betekent dit in de praktijk? (Dienst Landelijk Gebied, Jan Boeren)
Een fotografisch impressie van Limburg: beken en rivieren (fotostudiegroep, Bert Morelissen & Henk Heijligers)
Waarnemingen van de Zuidelijke heidelibel in Limburg (Libellenstudiegroep, Jack Theelen)
De opkomst van de Kleine parelmoervlinder in Limburg (Vlinderstudiegroep, Reinier Akkermans & John Adams)
Drie jaar gegevens verzamelen voor de Zoogdieratlas Limburg (NHGL & Zoogdiervereniging VZZ, Neeltje Huizenga)
Themanummer 75 jaar Stichting het Limburgs Landschap (Redactie Natuurhistorisch Maandblad, Henk Heijligers)

WORKSHOP
De invoermodule Ecolog (NatuurBank Limburg, Sef Teeuwen)

MIDDAGPROGRAMMA MET PRESENTATIES

Zoogdieratlas in Limburg, highlights met mistnetonderzoek (Zoogdierenwerkgroep, Johannes Regelink)
Maastrichtse Mosasaurussen (Natuurhistorisch Museum Maastricht, Anne Schulp)
De Bruine kikker: nog steeds een onderzoek waard! (Herpetologische Studiegroep Limburg, Harry van Buggenum)
Watermolens en beekdalmoerassen; een eeuwenoud fenomeen (Royal Haskoning, Hans de Mars)
Limburg – een jaar in beeld (Natuurfotografie, Paul van Hoof)


Ben ook wel benieuwd wie er heen gaat,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

characea

Ik was er afgelopen jaren ..maar nu niet.. was je er vorig jaar ook dan ?

Jeroen Nagtegaal

afgelopen jaar niet, wel het jaar daarvoor, Dit jaar sta ik acher de JBU stand,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com


Jeroen Nagtegaal

Citeeren..was het een beetje druk...
Ik vond het persoonlijk redelijk rustig en denk dat er in de middag een 150-200 man waren geweest inclusief de standhouders, maar het was zeker leuk,  
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

characea

en de  boeken aanbiedingen, waren die er dit jaar ook..?

Jeroen Nagtegaal

Citeeren de  boeken aanbiedingen, waren die er dit jaar ook..?
Ik stond dan achter de JBU stand n de kortingen van het genootschap waren weer zoals altijd, maar er was weinig speciaals aanwezig,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

GerardL

Ik was ook daar, ik zag een zenuwpees steeds met 2 laptops sjouwen, wie was dat ?


Grtzzzz


Gerard

Jeroen Nagtegaal

CiteerIk was ook daar, ik zag een zenuwpees steeds met 2 laptops sjouwen, wie was dat ?


Grtzzzz


Gerard
Thijs Bosch, hoop dat ik zijn naam goed spel, zover ik meekreeg was hij bezig met de adminstartie van de JBU,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com


Jeroen Nagtegaal

Citeeren die voor 2008?
Wie er gaat komen? Ik waarschijnlijk wel.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Ellen Luijks

De natuurhistorisch genootschapsdag 2008 is op 9 februari van 10.00 tot 16.00 in het Broekhin College in Roermond.

Groetjes

Ellen


leonwillems@home.nl

Elk jaar op de zaterdag na carnaval vindt in Roermond de Genootschapsdag plaatst. De bijeenkomst is niet alleen bedoelt als ontmoetingsdag voor leden, maar nadrukkelijk om een breed publiek kennis te laten maken met het werk van het Natuurhistorisch Genootschap.
Op het programma staan veel lezingen over actuele onderwerpen betreffende de limburgse natuur. Er is een uitgebreide informatiemarkt met stands van organisaties waarmee het Genootschap een relatie heeft en tevens organiseert het Genootschap een tweede hands boekenmarkt. Ook is er natuurlijk veel ruimte in het programma voor informele-, persoonlijke contacten.   
De   Genootschapsdag 2011vindt plaats op zaterdag 12 maart 2011 in het Broekhin College te Roermond. Adres: Bob Boumanstraat 30-32, 6042 EH Roermond.   
  OCHTENDPROGRAMMA (10.00 – 12.00 uur)
Wilde zwijnen in Limburg door Alfred Melissen (Faunabeheereenheid Limburg).
De Grote parelmoervlinder in Limburg Marcel Prick (Vlinderstudiegroep).
Genootschapsweekend 2010 & 2011 Olaf Op den Kamp (Natuurhistorisch Genootschap)
Project Natuurlijk Roermond Math de Ponti (Kring Roermond)
Waarnemingen Karine Letourneur (NatuurBank Limburg).
Paarse schubwortel Joof Teeuwen (Kring Venray).
Orchideeën & hun bestuivers Jean Claessens & Jacques Kleijnen (Natuurwacht Zuidoost-Limburg).
De Meinweg Bob Luijcks (Natuurportret).

  MIDDAGPAUZE (12.00 – 13.30 uur)
· In de kantine zijn broodjes, koffie, thee en frisdrank verkrijgbaar
· Bezoek aan de informatiestands en de boekenmarkt   
  MIDDAGPROGRAMMA (13.30 – 16.45 uur)   
De Bijeneter in het Roerdal Patrick Lemmens (Vogelstudiegroep).
Vissen in de Roer door Rob Gubbels (Waterschap Roer en Overmaas).
De Middelste bonte specht in Limburg Jan-Joost Bakhuizen (Vogelstudiegroep).
Monitoring van Oehoe 's door Paul Voskamp (Provincie Limburg).
De Chinese moerasslak (Stef Keulen (Molluskenstudiegroep).
80 jaar Stichting Het Limburgs landschap (Henk Heijligers, Stichting het Limburgs Landschap).
16.00 – 16.45 uur borrel "Genootschapsdag" in de kantine

~ Keep a green tree in your heart and perhaps a singing bird will come ~