Guatemala, Mexico en Belize

Gestart door Limosa, februari 23, 2007, 13:27:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

Limosa

Beste forumlezers en lezeressen,

In april ben ik van plan om mijn vriendin te bezoeken die voor onderzoek in Guatemala zit. We willen na afloop van het onderzoek nog 3 weken door Guatemala, Mexico en Belize trekken met rugzak en openbaar vervoer. Aangezien we veel van de natuur- en vooral vogelpracht wil zien aan jullie de vraag of jullie nog goede (vogel)gebieden kennen in deze landen en of er ook iemand weet welk goed vogelboek ik aan kan schaffen voor de regio Midden-Amerika.

Bij voorbaat dank!
Groeten,

Joachim

wj_emsens

#1
Guatemala en Belize weet ik niet zo, maar toevallig ga ik dit jaar ook naar Mexico (de grens met Guatemala).
Ik heb het boek 'tropical mexico' van Les Beletsky aangeschaft. Daarin zijn een reeks natuurreservaten beschreven in de provincies Oaxaca, Chiapas, Tabasco, Campeche, Yucatan en Quintana Roo, dus allemaal het uiterste zuiden van Mexico.
Ook bevat het boek een heleboel uitleg en tekeningen van de belangrijkste zoogdieren, amfibieƫn, reptielen, vissen, en natuurlijk ook vogels. Die zullen niet veel verschillen met de dieren die je in Guat. en Belize kan zien.
Niet alle soorten zijn beschreven, maar wel de soorten die het meeste opvallen.
De vogels zijn vertegenwoordigd met (ik heb ze even vluchtig geteld) een
250-tal soorten, telkens ook met duidelijke tekeningen.

Ik heb het boek nieuw gekocht voor 18 euro en het heeft 470 pagina's!
Willem-Jan Emsens

Limosa

Kijk aan dat is super en snel! Mag ik zo vrij zijn om te vragen waar je dat boek gekocht heb? Voor die prijs is dat zeker te doen!
Groeten,

Joachim

wj_emsens

#3
Ik heb het hier gekocht. Het is een natuurboekenwinkel in Vlaanderen (Turnhout). Ik weet niet waar je woont, maar volgens mij kan je dit boek ook wel bestellen via eender welke boekhandel in Nederland. De prijs zal dan wellicht iets hoger zijn.
Willem-Jan Emsens

Limosa

Bedankt Willem-Jan, ik zal er mijn voordeel mee doen!
Groeten,

Joachim

HansJWG

Ben zelf alleen in Mexico geweest, Quintana roo.
(o.a. Cozumel)

Heb zelf 2 boeken die handig kunnen zijn;

Where to watch birds in Mexico (Christopher Helm) ISBN 0-7136-5087-7.

The Birds of Mexico and Adjacent Areas (Belize, Guatemala, and El Salvador)
ISBN 0-292-72091-2


(sportduiken is hier  ook ontzettend mooi, Belize en Mexico aan de Caribische kant)


Groet, Hans

Limosa

Bedankt Hans voor de tips. Ik zal er achteraan. En wat betreft dat duiken, ooit eens gedaan op Kreta, maar wel zeer gaaf, dus wie weet :)  
Groeten,

Joachim

HansJWG

#7
alvast veel plezier
(zorg voor genoeg externe opslagmiddelen  :D )
Groet, Hans